Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodí se podoba americké armády ve 21. století. Plán se jmenuje BIG 6+1

Americká armáda představila modernizační strategii pro blízkou i vzdálenější budoucnost. Velitelství pro výcvik a tvorbu doktrín TRADOC (U.S. Army Training and Doctrine Command) označuje strategii jako Big 6+1 s odkazem na současnou strategii Velké pětky (Big Five).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J75i40ř61í 97B63a71b32i97n12s92k65ý 7597139738391

hypoteticky pokud nechají rusáci těch pár amíků s jejich vybavením rozlézt se po širých pláních ruska těžko budou mít amíci možnost tam házet atom ale v americe rusáci nejsou tam se dá házet cokoliv bez rizika že trefíte vlastní , a i kdyby těch US tanků bylo tisíc nedo pět tisíc v ruských pláních se ztratí jako pár kapek vody :-) jsou tam stovky a stovky kilometrů prostoru kde není NIC ,prostě nic , vzdálenosti neuvěřitelné , ohromné , šílené , tady v Evropě na každém kilometru najdete něco co stvořil člověk ,tam za XXX km vlakem neuvidíte ani jedny závory ! tři hodiny než jsem v dálce uviděl jeden jediný strom a dál zase nic , potom změna ! dva dny jen a jen les a malé nádraží kde se podařilo zjistit že do nejbližší vesnice je to kousek jen 10 verst lesem ! , Rusko je neuvěřitelně veliké a mimo města prázdné

0/0
3.2.2017 23:12
Foto

J89i53ř31í 67B95a29b91i86n69s64k64ý 7247899808431

jasně ale úplně blbou střelu bez navádení neodloní nic a pokud vypadnou satelity je celá slavná US army slepá a hluchá

0/0
3.2.2017 22:06

M44a87r48i26a31n 92B20l11a24ž25k18o 8894667217

Veřejně se říká jenom to o čem už se ví. V skutečnosti je to už BIG 7+1. Ta sedmička je umístění armády co nejdál od Ameriky a co nejblíž Rusku. Už se na tom úspěšně pracuje.Zbývá jenom domluvit den hodinu a minutu útoku aby se vyvolení mohli schovat.

0/−2
30.1.2017 21:00

O51n84d53ř50e46j 17P86u17n91d85a 8842208744479

To je nesmysl. Podivte se kolik vojáků mají Rusové v západním sektoru a kolik vojáků mají na hranicích s Ruskem země NATO.

+1/0
30.1.2017 21:47
Foto

J17i81ř38í 86B20a62b75i43n65s92k71ý 7247739458401

nebojte , v okamžiku kdy ruská generalita vyhodnotí situaci jako za 5 minut 12 podniknou preventivní úder

0/0
3.2.2017 22:07

J11a84n 76F17r43i28d27r57i36c82h 6885568599763

No já jen doufám, že nebudumuset rukovat.

0/−1
28.1.2017 16:40
Foto

J72i78ř24í 20B80a23b14i62n42s56k10ý 7277789708791

když začla II. velmoci začaly kopak zákopy jako v I. světo , Adolf jim mobilní válkou vytřel zrak , dnes čekáme na III. světovou a velitelé očekávají bleskovou válku jako na začátku II. světové , myslíte že se bude II. světová opakovat nebo přijdou rusáci s něčím novým ? vybavení na to mají ! ! !

0/0
3.2.2017 23:00

K15a16r16e12l 39H84o52r65á91k 2278219333923

U nás se o modernizaci vejtřasek už ani neuvažuje.

+3/−1
28.1.2017 13:14

J81a37n 42B89l95a28n55a 3216575194

Však lepší auta do terénu nejsou

+3/−2
28.1.2017 13:28

P21e12t83r 10S66u97c45h62ý 1228219514336

To že nebyly v jejich době neznamená, že nejsou i teď.

0/0
28.1.2017 23:31

J53i13ř14í 92K83o55d67ý90d27e98k 7850700716453

A v Srbsku je znovu vybalili :-)

+1/−1
28.1.2017 16:14

J38o54s15e31f 60H68a12l31o 1155459418487

Nepřítel bude mít i za 50 let Toyoty s namontovaným těžkým kulometem nebo protitankovou střelou.

+5/−2
28.1.2017 12:22

J88a53n 79B74l86a79n88a 3766435584

a největší problém je v tom, že tomu nepříteli nezáleží ani na vlastním životě

+1/0
28.1.2017 13:06

T43o38m37á37š 22C71h47r48a66s55t55n60ý 2751844931193

Jak jsem viděl jedno video, kde seržant maríny seřval vojáka za to, že použil Javelin na talibanskou Toyotu komentářem "Víte kolik stojí Toyota pick up ročník 1988 v BCD (něco jako AAA) a vy na to použijete raketu za 80.000 dolarů?" ;-D

0/0
28.1.2017 14:41

M88a46r86e22k 63P24r49o13v79a79z21n38í31k 2527222381169

Tak na Toyotu je to fakt overkill, ale já se jim nedivím, že si vystřelí, když můžou. Ty Javeliny jsou tak drahé, že k výcviku se používají jenom simulátory a jenom vojáci s nejlepšími výsledky na simulátoru si můžou jednou vystřelit ze skutečné :)

0/0
28.1.2017 16:01

O10n27d92ř58e22j 30P45u75n58d84a 8642638944439

https://www.youtube.com/watch?v=wrhybKEzb-0

0/0
28.1.2017 16:42
Foto

J89a38n 98K66u34l62í92s54e63k 8577263978901

Simulátory jsou na všechno i pro daleko levnější systémy jako např. AT-4. Já jsem s AT-4 cvičil se simulovanými 9mm adaptéry a rovněž nikdy jsem si za 27 let v armádě z této zbraně nevystřelil. A nebojte se, se skutečnou AT-4 bych si rozhodně poradil...

+1/0
30.1.2017 20:10

M29a34r19i59a54n 38B67l26a71ž72k73o 8234867127

Pokud by tě neposlali bojovat do cizí země za cizí zájmy zatím co doma by lidé svobodu ztráceli...

0/0
30.1.2017 21:33

J57o10s29e16f 23Š50á79t53a13v68a 2584671736579

To já jsem za v roce 66-68 nosil RPG,a taky jsem si za celou vojnu z něj nevystřelil.A nejen já.Taky nám tvrdily že je to drahý.Akorát jsme sebou vždycky plácli do bláta a pomocník tam strčil atrapu.

0/0
2.2.2017 20:43

J83ú28l12i39u86s 20M85i31k30u26l47a 9908315692760

To bolo z filmu Americká reportérka (Whiskey Tango Foxtrot)

+1/0
28.1.2017 20:18
Foto

M50i96r19o34s43l85a41v 22M77a71c94e31k 5691655450112

Vyvíjení zbraní pro boj na pouštích a planinách je vyhazování peněz oknem. V prostředí měst je tato technika neůčinná, zde narůstá vliv individua, a ten je u armád založených na žoldácích velmi slabý Rv

+11/−19
28.1.2017 11:22
Foto

M69i20c64h86a83l 62G86r90e66š84l19i18k 9961466452106

Osobná skúsenosť z boja proti francúzskej cudzineckej légii? :-)

+16/−1
28.1.2017 11:28

L82i43b77o34r 72W36a61l79i21c33h79i69e30w74i83c61z 3208606607164

A která že technika je účinná v prostředí měst? Položení koberce z letounu?

+13/0
28.1.2017 11:31

D67u81š85a83n 21V10e25s45e49l94ý 8222935385268

ano, aj v tom su amici jednička, to sa menuje humanitarne bombardovanie

+4/−15
28.1.2017 12:11

O95n96d39ř82e30j 57P85u84n26d62a 8872138394569

Nevím jak se to jmenuje,ale dost to naposled předváděli Rusové :)

+9/−3
28.1.2017 12:20

D33u58š11a38n 64V59e25s71e43l61ý 8882325415488

ano, rusaci to odkukali

+1/−9
28.1.2017 12:26

K85a82r16e82l 72L90a90n62g13r 2332757430538

To je fakt a bylo to úspěšné.

http://sana.sy/en/?p=98997

0/−1
28.1.2017 13:07

M79i77c56h36a86l 50Ř24e16z84n45í95č31e93k 1631178737970

Opak je pravdou. Americane vyviji systemy presneho bombardovani a minimalizuji tak civilni obeti. Uz za 2ww se nepodileli na plosnem bombardovani, ktere poradali britove jako odvetu za nemecke utoky na anglicka mesta. Rusum je naopak jedno na co utoci, protoze pokud trefi civilisty, tak to poprou a prohlasi to za imperialistickou propagandu.

+7/−5
28.1.2017 12:54

J44a44n 73B79l12a53n70a 3966505354

To bylo v Srbsku předvedeno v plné parádě, USA tam bombardovaly vše

+2/−6
28.1.2017 13:05

M33i57c24h57a58l 85Ř13e88z84n91í47č82e47k 1941528637870

I v srbsku bombardovali predevsim infrastrukturu a vojenske a vladni budovy. Zasahy civilnich cilu jsou vysledkem omylu a chyb.

+8/−3
28.1.2017 13:31

A52l74o97i92s 56M27a38ň52a73s 2892816829379

bohužel těm mrtvým je jedno zda to bylo úmyslně nebo omylem a je jedno kdo bombarduje.

+1/0
28.1.2017 22:28

K30a13m38i36l 65S56e97d42l17á46č12e26k 1346369126901

Jedno to těm mrtvým sice je, ale nic to nemění na snaze Američanů minimalizovat civilní ztráty.

+3/0
29.1.2017 0:19

M80i85l37o36š 54H77l49a32v95á79č 9833331757754

A vy jste co? Agent CIA?8-o

0/−2
29.1.2017 17:33

K57a81m84i55l 65S80e35d48l61á44č26e85k 1356509716901

Teď jste na to kápnul. Ale zase jako argument je to vážně dobré. ;-)

+1/0
29.1.2017 19:30

M64a46r52t25i46n 45S14v42o15b33o32d54a 7129897802495

Bláno, není to pravda.Rv

+2/0
28.1.2017 22:06

K59a31r89e46l 44L97a86n49g56r 2632107110848

Chytré bomby a blbé bomby mají stejnou úspěšnost zásahu. To už si ověřili v Iráku. Jen ty chytré trefí cíl o něco líp, škoda na okolí je stejná.

0/0
28.1.2017 13:10

M81i85c84h84a53l 64Ř46e86z71n43í52č58e62k 1111628907540

Mluvil jsem o vyberu cilu a schopnosti ten cil zasahnout. Na rozdil od tech, co trefuji civilista a pak to poprou. Treba civilni letadlo nad ukrajinou.

+5/−1
28.1.2017 13:34

D97u11š23a36n 49V90e51s83e50l18ý 8822525245618

Ako boli presní pri bombardovaní Srbska, stačí vyhladať: https://www.google.sk/search?q=bombardovanie+srbska&biw=1356&bih=630&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwigj8GM_eTRAhUKEJoKHeo5CDwQ7AkIag

+3/−1
28.1.2017 14:52

M62i27c56h29a79l 66Ř17e24z27n47í96č11e67k 1881828527530

jak říkám, propaganda. Čekal jsem odkaz na nějaké statistiky, typy cílů, procenta úspěšnosti zásahu a zničení. A co jjste nabídnul? Propagandu.

+2/0
28.1.2017 17:38

J88i47ř42í 37K59o19d43ý97d45e75k 7120110506843

Na to americké přesném neplošné bombardování bych se zeptal Japonců. Ti o tom něco málo vědí, že. Já uznávám, že byla válka, ale takhle kecat v diskuzi - to je síla. Přitom takový nálet na Tokio z roku 1945 snese srovnání s jadernými údery na Hirošimu a Nagasaki.

+3/0
28.1.2017 15:35

O34n54d85ř33e78j 94P93u47n72d16a 8112108544479

Američani mysleli,že císaře přinutí ke kapitulaci - k tomu došlo až po atomový bombě.

+1/0
28.1.2017 15:53

J65i48ř96í 94K12o74d55ý91d14e27k 7640800796263

Tak to určitě ano. Mysleli si to dříve Němci, pak Britové, no nakonec i Američané. Byla to meziválečná myšlenka italského generála Douheta. Moc se v praxi neosvědčila. Ale já mluvím o zcela zjevné lži, že Američané neprováděli brutální plošné nálety na civilisty za Druhé světové války. A to jejich "přesné" denní bombardování v Evropě naráželo na limity tehdejší techniky.

+1/0
28.1.2017 16:07

O77n26d31ř89e72j 60P72u32n72d93a 8442788474879

Američani prováděli plošné nálety především na německou vojenskou výrobu. Rusové strategický letectvo neměli,tak města srovnávali se zemí dělostřelectvem. Němci stříleli odvetný zbraně V1,V2 aniž by se zabývaly kam padnou. Válka je svi*ě.

+1/0
28.1.2017 16:29

M47a87r88t93i70n 45J13i42r11o56u18s45e66k 7696725155168

Amíci převážně bombardovali civilisty a to s brutální krutostí. Na Celodřevěné Tokio použili zápalné bomby pro maximalizaci zabitých lidí. Uhořelo jich kolem 120.000 zaživa.

+1/0
28.1.2017 21:42

O10n78d71ř57e10j 55P37u76n81d52a 8302688594169

V případě vylodění v Japonsku Američani počítali až s milionem vojáků ztrát na vlastní straně. Japíci zabili ve druhý světový 6-10 milionů lidí - Číňanů, Indonesánů, Korejců, západních zajatců, neštítili se vyvražďovacích masakrů - např. Manilský masakr - 100 000 mrtvých. Neštítili se používání chemických zbraní. Takže asi tak.

0/0
28.1.2017 22:38

M63a86r65t96i43n 81J60i47r78o69u69s80e63k 7306105555668

Američani možná. Sověti smetli japonskou armádu o síle milionu mužů během 12 dní. Jenže vylodění Sovětů na hlavních Japonských ostrovech? Pro Amíky nepředstavitelné. Mimochodem, hovoříme stále o bombardování, tak neodvádějte téma, kolik lidí a jakým způsobem zabili Japonci. Když budete tyto argumenty používat, tak se vlastně snažíte ospravedlnit vybíjení Japonců bombardováním.

+3/−1
28.1.2017 23:23

O32n93d32ř86e78j 90P60u70n16d46a 8722118844959

Já vám chci vysvětlit koho se zastáváte a proti komu. Japonci zaútočili na USA bez vyhlášení války. Válku vyhrajete jenom silou, bohužel. Bylo na Hitlerovi a císařovi se vzdát... Jinak Sověti se chtěli vylodovat v Japonsku? Máte k tomu nějaký informace nebo to je alternativní fakt? :-)

+3/0
28.1.2017 23:57

M77a24r89t20i11n 84J18i34r35o45u39s96e17k 7376985985698

Jo. Ti obyvatelé spáleného Tokia určitě útočili na Honolulu, anektované Spojenými státy.

0/0
29.1.2017 0:17

O53n87d29ř42e88j 67P55u92n79d28a 8342428954649

A obyvatelstvo Berlína ostřelované v posledních dnech války sovětským dělostřelectvem - ty desetitisíce znásilněných žen - tihle lidé válčili s Rusama kde? Ve válce to bohužel skoro pokaždý nejvíc odnesou civilisti.

+2/−1
29.1.2017 0:32

M69a64r78i58a78n 78B21l74a29ž30k91o 8954247597

Zapoměl jste říct že rukovali i 15.ti letí kluci kteří když viděli navoněné Němky tak se jednoduše neudrželi. A také to že za to dostali tvrdé tresty zatím co Německý vrazi byli chráněná zvěř.

0/0
30.1.2017 21:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.