- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo zrovna před před 2 dny vyšel článek TOP 12 nejnebezpečnějších letišť
http://happyfly.cz/top-12-nejnebezpecnejsich-letist-na-svete/
Madeira je krasny ostrov ale priste si beru pred pristanim anxiolitika
Zajímavý článek, těším se na pokračování. BTW, pár takových letišť jsem zkoušel na simulátoru a i bez simulace počasí občas žádná sranda.
Mám dojem, že z opravdu velkých a frekventovaných letišť s provozem velkých dopravních letadel (tj. nikoli stylu nepálské Lukly) býval jedním z nejobtížnějších, ne-li nejobtížnějším vůbec, starý Hong Kong.
První let na staré letiště Kai Tak jsem absolvoval v DC10 společnosti Lufthansa na začátku roku 1978 a to byl opravdu zážitek, jak letadlo muselo při přibližování "kličkovat" mezi vysokými budovami a ještě k tomu bojovat s bočním větrem a pak to piloti musil prudce "narvat" na ranvej, aby to letadlo stačilo ubrzdit a neskončilo v moři za ranvejí. Moje druhé přistání na Kai Tak bylo v létě 1980, to bylo ale letadlo Lockeed L-1011 Tristar společností Cathay Pacific, která sídlí v Hong Kong-u , také se proplétalo mezi budovami, ale přistání bylo hladké, neboť Kai tak tehdy byl domovským letištěm pilotů a ti to tam dokonale znali.
No, Kaitak je léta zrušený a na Lukla Airport také nebyl :)
Tárikova hora, Jabal Ṭāriq (جبل طارق), je arabský název používaný od r. 711. Napsat, že je to původní název, může jen zarytý islamista. Před r. 711 měla tato hora latinský název Mons Calpe, který je snad fénického původu.
Bomba! Madeira mne láká čím dál víc :-)
Až dojdou letiště a nebudou nápady, tak udělejte seriál o spotterským místech v dovolenkových destinacích, třeba na Korfu je fakt kouzelné :-)
No teď už Madeira není tak adrenalinový zážitek po tom, co tam podstatně prodloužili ranvej. Zažil jsem tam přistáníl v roce 1988 na staré krátké ranveji a přistání byl zážitek, který jsem nikde jinde nezažil a to mám za sebou asi 280 přistání na všech kontinentech. Někdy začátkem 70 tých let to letadlo společnosti SAS na té krátké ranveji neubrzdilo a spadlo do moře. Pak jsem tam letěl v roce 2004, to už byla ranvej prodloužená, sice to kvůli v článku zmíněné turbulenci byl taky adrenalin, ale už ne zdaleka takový, jak to bylo u starého letiště.
Za me je nejlepsi Barra Airport. Na videu porad tak nejak poletuje kolem, draha nikde :D Az potom jsem si vsiml te tycky trcici z vody a doslo mi, co je napsano v clanku o tomto letisti :)
Výborný článek, díky asi budu první bez nějakého ale