Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová dimenze válek se blíží, Spojené státy směřují k robotické armádě

Robotické prostředky přebírají práci lidí i v armádě. A poměrně rychle. Podle amerických plánů by měly mít bojové týmy, kombinující lidské vojáky a plně autonomní bojové roboty, operační způsobilost v horizontu dvou desítek let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a20r38t57i93n 26J27i66r48o57u41s86e94k 7306425615668

Měli by si dát v "sajbrdajn" systém bacha, aby se jim to nezvrtlo ....

0/0
22.3.2017 21:38

M51a39r56e59k 82H45r39u49b23y 6907472611178

K cemu robotickou armadu, kdyz mame cca miliardu vycvicenych valecniku v ruznych castech sveta. Staci vhodna motivace ;-)

0/0
20.3.2017 23:33

L22u51d36v70í80k 80G63a10j63d31o34š74í20k 2115863864902

Problém celé robotizace armády je brutální cena přístrojů, které mají nahradit člověka. Vákla je dnes věc především ekonomie - způsobit větší materiální škodu nepříteli, než on způsobí vám a ekonomicky ho srazit na kolena.

Přitom čím je konflikt rozšířenější, tím menší je cena lidského života. a tím více jsou dobře motivovaní lidé ochotni vydržet. Zatímco stroj vyžaduje údržbu stále stejnou. Jinak přestane fungovat.

Sice vám stačí méně vojáků, ale ti musí být více specializovaní k ovládání a údržbě složité techniky, lépe vycvičení a hlavně daleko inteligentnější. To taky není zadarmo a ztráta každého takového je neporovnatelně citelnější.

+1/−3
20.3.2017 16:34
Foto

J89a28k84u62b 83V72a53š54k68o 1378924272543

Problém současných válek, je nepoměr v hodnotě života a vedlejších ztrát. Jinak by i dobře motivovaní, ale hůře vyzbrojení bojovníci dlouho nevydrželi

+1/0
20.3.2017 17:20

M12a35r29t86i49n 28Š44t67r58y61m79p13l 9508748345351

Hodne zalezi na mire robotizace... pokud poctem robotu dostatecne previsite pocet nepratel, matematika, statistika a pravdepodobnost budou hrat ve Vas prospeh... Ze toto funguje je videt na prikladu druhe svetove valky... kdy "Nas mnogo" byla ruska taktika, ktere ani casto lepe vyzbrojeni nemci nedokazali vzdorovat...

Taktika vetsiho mnozstvi mene presnych rychleji palicich del na lodich se sveho casu osvedcila i pri namornich bitvach GB vs. Nemecko... Tato taktika vychazela prave z matematickeho modelu zalozenem na pravdepodobnosti a statistice... mala ukazka...

Bojovnik 1: Pali 10x za minutu, s pravdepodobnosti zasahu 90%,

Bojovnik 2: Pali 15x za minutu s pravdepodobnost zasahu, 70%.

Bojovnik 1 tedy za dve minuty zasahne v prumeru 18 nepratel, zatimco bojivnik 2 jich zasahne 21.

Pripadne:

Bojovnik 1: Pali 10x za minutu s pravdeodobnost zasahu 90%.

Bojovnik 2: Pali 8x za minutu s pravdepodobnost zasahu, 70%.

Bojovniku 2 je 3x vice jak bojovniku 1. Za minutu jeden bojovnik 1 zasahne 9 nepratel. 3 bojovnici 2 pak 16 (zaokrouhleno dolu).

Vyhoda toho, kdo zabiji rychleji se bude v case zvysovat.... protoze poroste nepomer bojove sily...

0/0
20.3.2017 18:54

K18a34r37e61l 36U10r57b42a31n 2584674631269

Lidé by si měli uvědomit, že pokud je válka strhne na úroveň středověku, již nikdy nezažijí průmyslovou revoluci.. na tu je nyní naše planeta přiliž vytěžená a bez našich současných technologií nebudou suroviny na opakování vývoje technologického pokroku.

0/0
20.3.2017 12:14

D36r22a35h17o45m75í31r 48S90t24r46o68u56h31a69l 4335818792314

Zrovna s takovým jménem takové teorie :-).

Železa je všude dost, uhlí taky. Dobře, ropa už nestříká na povrchu, takže automobilismus by byl obtížnější, ale to by nebylo až tak naškodu. Křemíku je všude dost. Zlato se nekazí. Hliníku je všude dost. Vodíku je všude dost. Uhlíku je všude dost. Dobře, možná by trvalo, než bysme se naučili používat kovy vzácných zemin a uran.

Jenže všechno tohle by byl problém jen tehdy, kdyby byly kompletně smazány lidksé znalosti. Ovšak na rozdíl od minulosti jsou po celé Zemi rozesety desítky míst, kde jsou lidské znalosti archivovány. Doslova celé knihovny jsou vytesány do kamenných záznamů, které přežijí naši civilizaci několikanásobně, v několika jazycích a založeny paralelně, aby se dobře překládaly.

Navíc nesmíme zapomenout, že středověk není "období pár století zpět", jak to často lidé vnímají, ale jde o stav společnosti, který potlačuje získávání nových znalostí. Například ve starověku měli učenci často lepší znalosti, ale byly zapomenuty, až byly v novověku "znovuobjeveny".

O technologický pokrok bych se tedy nebál. Surovin je dost.

+6/0
20.3.2017 15:38

M77a29r42e29k 68H88r92u75b35y 6707532271688

Nas zpusob ukladani informaci zacina byt dost nachylny k snadnemu vymazani ;-)

0/0
20.3.2017 23:35

O76t14a 42J34e66l76í42n39e57k 8131688420235

Fakta jsou jasná - vzhledem k technologickému pokroku a snaze eliminovat vlastní ztráty jde o logický a dlouhodobě předvídaný vývoj, stejným směrem půjdou jistě zanedlouho i jiné technologicky vyspělé země jako je Čína...

Důsledky jsou ovšem sporné - na jednu stranu proti různým teroristům různě po světě půjde jistě o velmi účinný styl boje, stejně tak robotická ochrana hranic v rámci NATO a jejich partnerů významně jistě zvýší spolehlivost ochrany hranic proti průniku vojáků na dovolené, na druhou stranu je třeba brát i vážně varování Asimova R^

+1/0
20.3.2017 10:21
Foto

P25r66e52m36y72s97l 75K86y41s47e17l78a16k 5485553824559

Droni, kloni pak Darth Vader a Death Star... :-)

0/0
20.3.2017 8:26

R22a30d70i28m 98K79o26k36t98a 7252137889489

.... a pak SkyNet ziskal vedomi a prehodnotil, kdo je vlastne nepritel ;-).

Ale ona staci particka dobrych hackeru

+2/0
20.3.2017 7:02

R70o39b59e35r75t 76M18á81s44l79o 1291911887727

Dobrý článek, v principu naprostý souhlas, akorát to s tím jak bude UI bojovat proti nepřátelské propagandě si nedovedu moc přesvědčit.

+2/0
19.3.2017 23:21

M93i26r87o69s93l82a74v 57B55r21a52d95a 7674723198456

Neprijde mi to uplne nerealne - propaganda ako taka je zalozena na jednoduchych principoch ako napriklad opakovanie, asociovanie, falosne spravy atd - a toto ked bude UI schopna rozpoznat a pracovat s tym tak moze v realnom case neutralizovat jej posobenie vytvaranim "antipropagandy" ( avsak akonahle tohoto bude nejaka UI schopna(ak uz nieje) tak ju samozrejme bude moct pouzit aj na vytvaranie vlastnej propagandy ) - cele je to len o tom rozumne pouzitelne namodelovat vplyv roznych technik propagandy na ludi

0/0
21.3.2017 10:26

P98e60t83r 52M97i46c49h55a22l 2780164461392

SkyNet's coming up?

+2/0
19.3.2017 22:13

J85i89ř98í 16B89r53o42ž 5819375422947

pro ty, co neumí používat strejdu Googla:

"First, he names the hourly flying costs of the three aircraft as $17,780 for an A-10C, $20,809 for an F-16C, and a mere $3,624 for an MQ-9. He offers to provide the supporting data on request, but he cites no specific documents. After some checking, I found these figures to be reasonable [2], but requiring some adjustment. That's not unusual in financial analysis, but one actually has to do the work."

"Thus we find that the purchase price of an MQ-9, including its share of associated ground equipment, at $22.5 million, is less than half that of an F-16 Block 52 ($47 million). "

http://www.jameshasik.com/weblog/2012/06/affordably-unmanned-a-cost-comparison-of-the-mq-9-to-the-f-16-and-a-10-and-a-response-to-winslow-whe.html

K podobným číslům se dostal i zde Winslow T. Wheeler

http://nation.time.com/2012/02/28/2-the-mq-9s-cost-and-performance/

Upozorňuji, že uvedená cena platí pro plně operační, vyzbrojený stroj. Můžete oponovat, stejně jako Winslow T. Wheeler, Reaper unese méně než F-16, ovšem pro operace, na které je nasazován není důležitá velká nosnost, ale vytrvalost. Stroj vydrží ve vzduchu až 30 hodin, to žádný jednomístný bojový stroj nemůže protože je ovládán přímo člověkem a to je za hranicemi jeho možností.

+5/0
19.3.2017 17:09

J65i95ř80í 13B24r33o79ž 5509195342447

To je pro rozsouzení níže uvedeného sporu zda jsou drony dražší než klasická letadla.

+1/0
19.3.2017 17:09

O30n40d15ř30e94j 79P47u24n80d13a 8672218254359

R^ Google používat umím,ale tohle je do diskuse opravdu zajímavý.

0/0
19.3.2017 17:11

J62i96ř60í 81B64r13o26ž 5339515562427

Však jsem také nemyslel Vás pane Pundo, protože podle komentáře jste ten google použil :-)

0/0
19.3.2017 17:13

O49n67d51ř97e55j 35P95u30n60d54a 8772758844339

Přesně tak. Ještě by bylo dobrý říct,že pilot dronu "nálétá" ročně kolem 900ti hodin,což je 3*víc než pilot v kokpitu.

+2/0
19.3.2017 17:24

R46o12b88i28n 23Ž61i37ž69k87a 2878704826886

+ další věc, kterou je cena výcviku pilota, která činí cca 6 milionů dolarů ročně. Jednak je výcvik operátora dronu znatelně levnější a druhak hrozí tak nějak z principu menší riziko, že investované náklady vezme poušť.

+1/0
19.3.2017 17:23

J36i68ř40í 13B16r62o72ž 5619395782717

Líbil se mi dokument o obsluze Reaperů od 11th RS, 432nd WG, USAF. Šel i u nás. Operátor odstartuje se strojem, po odsloužené směně předá kontrolní pracoviště kolegovi a jde domů. Toto opravdu jako pilot neuděláte:-) Navíc mne velmi překvapilo, kolik tam bylo při obsluze žen a to nejen jako operátorek, ale i pozemního personálu. Práce evidentně vyžaduje méně fyzické námahy, než obsluha klasického letounu.

+3/0
19.3.2017 17:33

J82a57n 42B25i94e74l17i28k 2847957411658

Pak nepříteli stačí sundat satelit a celá armáda je v kopru.

+1/0
23.3.2017 12:15

M24i44c32h43a80l 22T97o63m19i83n51s16k93ý 9901245747684

Do konfliktů už dnes žádný západní novinář nevytáhne svůj zadek.

Dneska novináři píší převzaté zprávy ze Sýrie z SOHR z Londýna.

Ale žádný novinář neměl odvahu se do konfliktu podívat.

A přesto na to má každý názor.

+1/−11
19.3.2017 16:37

L31i60b83o71r 20W55a40l14i93c54h91i23e63w63i14c39z 3378736877714

A Vy čerpáte své názory odkud?

+3/0
19.3.2017 16:41

M40i38c80h27a79l 17T72o72m90i18n10s82k91ý 9531265747794

ano mám ten nejprověřenější zdroj, jsem připraven se s vám do krve hádat....

...ironie Rv

0/0
19.3.2017 16:47

O81n52d34ř75e13j 75P27u53n70d95a 8302878124649

Tipuju sputnik?

+1/0
19.3.2017 17:08

M62i49c85h95a90l 31T12o54m39i48n66s40k13ý 9451915397704

to si tipujte co chcete, když tam budou novináři ze Sky News

tak klidně budu čerpat ze Sky News:

https://www.youtube.com/watch?v=xUrnzs_M8_w

0/0
19.3.2017 17:11

M20i86c64h56a91l 45T47o63m35i15n98s36k45ý 9751525137164

bombový útok v čase 1:25

0/0
19.3.2017 17:13

M45i29c52h66a29l 82T58o78m97i94n37s45k44ý 9241175787664

a když tam budou novináři z Ruska, tak klidně budu čerpat z ruské televize:

https://www.youtube.com/watch?v=EnCZSmV5FJ4

18.3.2017 Vyjednaný odvoz bojovníků/rebelů a jejich rodin z poslední čtvrti v Homsu v Sýrii na sever Sýrie.

0/0
19.3.2017 17:15

O58n76d24ř98e15j 57P50u58n37d94a 8962548124139

Co chtěl autor říct?

+3/0
19.3.2017 16:49

M90i87c10h38a55l 19T28o53m67i80n97s22k47ý 9521365897694

autor tím chtěl říci, že lidé věří jen válečným zprávám z idnes které jsou převzaté z Londýna z organizace SOHR stranící jedné straně válečného konfliktu i přesto že v Sýrii nemá nikoho, kdo by zprávy mohl potvrdit nebo vyvrátit.

Protože se západní novinář bojí, že by mu IS mohl hodit na hlavu z robotického dronu nějaký granát na hlavu.

A v době plně robotického konfliktu už nebude možné ověřit co se tam děje vůbec.

+2/−3
19.3.2017 16:57

O83n28d65ř19e93j 35P91u45n24d94a 8252708554629

Co to má společného s modernizací americký armády? 8-o

+4/−1
19.3.2017 17:01

J81a52n 91U34l54r56y24c78h 4321567390338

před pár dny byl přímo tady na idnesu rozhovor s norským novinářem, který má několikaleté zkušenosti s pohybem na blízkovýchodních i jiných krizových lokalitách, na bojištích v Sýrii strávil několik měsíců a hlavně k tamní situaci se vyjadřoval... - článek se mimochodem setkal s téměř jednomyslnou intenzivní vlnou nevole zdejšího tupého publika, které tím názorně po x té dokázalo, že vůbec nestojí o realitu, nýbrž že od médií chce, aby mu přinášela ty zprávy, které jim potvrdí jejich nevyvratitelné názory... - vše ostatní je manipulace, spiknutí a zvrácený hnus... (viz http://zpravy.idnes.cz/dugma-spoust-pal-refsdal-rozhovor-syrie-an-nusra-fbt-/zahranicni.aspx?c=A170313_190415_zahranicni_aha)

+1/−4
19.3.2017 17:12

J56i28ř17í 44B13r16o10ž 5159375692827

Tupé publikum- jak typické označení ostatních diskutérů od člověka, který tamní teroristy hájí. Ten konvertita obhajoval neobhájitelné- sebevražedné atentátníky a teroristy, kteří podřezávají děti.

Hájil by jste pane Ulrychu se stejnou vehemencí i kápa z Mathausenu či Osvětimi? Protože ti byli úplně stejní- bez jakéhokoliv citu k bližnímu. Ve jménu pochybného ideálu se změnili ve vraždící stroje.

+2/−1
19.3.2017 17:38

M46a80r93t73i46n 20Š94t33r37y95m35p44l 9408938595121

Ano, na jednu stranu mate pravdu. Hajil nepredstavitelne. Ale kdyby tak necinil, nikdy by nemohl prinest svedectvi jake to tam je, protoze by byl nejspise sam podriznut... pokud nam ten novinar chce jeste nekdy prinest pohled na to jak to funguje na te teroristicke strane, nemuze ani rikat nic jineho, protoze kdyby tam ucinl, nemohl by se tam uz ukazat...

0/0
19.3.2017 18:00

J45i22ř69í 49B42r61o63ž 5129445272177

Ale ano, ale novinář musí být nestranný a nesmí říkat, že ti vrazi jsou lidé jako my a že jsou vlastně všichni fajn! Pokud to udělá, tak se zpronevěří svému povolání a není již žurnalista, ale propagátor. Jenže to by se pak mezi své kamarády teroristy už asi nemohl vrátit, že?

+1/−1
19.3.2017 18:17

M60a22r64t54i57n 53Š81t18r86y72m62p49l 9418228615161

Dost mozna se ten clovek opravdu zproneveril zapadnim hodnotam... ale presto je jeho prinos v tom nahladu do toho jak to mezi radikaly skutecne funguje neocenitelny... i proto, ze to muze pomoci zefektivnit boj proti radikalizaci... Proste... svet neni cernobily...

+2/0
19.3.2017 19:30

J94a59n 91U71l13r18y55c97h 4691247100438

nemám ve zvyku tapetovat svoje příspěvky, ale v tomhle případě rád doslova zopakuju svůj předchozí - je až úsměvné, jak reagujete naprosto stádově stejně, i na ty koncetráky jste si vzpomněl...:

"chcete realitu, nebo frázovitý bláboly? (ale odpověděl jste už dostatečně svým příspěvkem - vy jste spokojený, když vás někdo krmí těma frázema, co potvrzují vaše vidění světa... - pohodlné, leč velmi hloupé

(a ano, ti osvětimští a jiní dozorci byli úplně normální lidi, vůbec ne zrůdy, jak si je asi (velmi pošetile) představujete - a to je to nejdůležitější - pochopit, jak se můžou normální lidi stát spoluúčastníky velkýho svinstva; a mimochodem, Hitler přece plnil (i když velmi rád a invenčně) společenskou objednávku normálnich lidí, především německého maloměšťáka, zrovna jako dneska dneska Zeman, Klaus junior, Okamura a další (také horlivě a rádi) plní společenskou objednávku normálních lidí, tj. opět především divočících iracionálních českých maloměšťáků...)"

(P.S. váš předchůdce ovšem argumentoval dozorci - vy dokonce kápy, což už je od vás trochu nešikovnost - kápo, vážený, byl spoluvězeň, který si celkem očekávatelně chtěl udržet svoje trochu privilegované postavení (které mohlo rozhodnout o přežití) a který pochopitelně měl i jakési povinnosti vyplývající z jeho funkce, jejichž nesplnění se trestalo i velmi drasticky... - realitu popírající člověk si ovšem může malovat zas černobílá schémata, kde kápo je ten zlý... a pochopitelně si malovat, že on by v každém případě byl v situaci kápa (nebo vůbec koncentráčníka) Mirek Dušín - o situaci dozorce (což už je zajímavější) ani nemluvě... - přitom kupodivu, jak píšu, většina zdejšího publika splňuje tu nejzákladnější podmínku pro správný profil dozorce (ne kápa) z koncentráku - má jasně dané názory na to, jak vypadá jeho nepřítel - není ochotný posuzovat věc nezaujatě, přemýšlet o tom všeobecně vymezeném a jasnými atributy určeném nepříteli jako o v reálu mnohem složitějším člověku

(ale jsme opravdu mimo téma)

+1/−3
19.3.2017 18:30

M13i29c39h71a12l 91T87o72m25i41n80s86k85ý 9221505247714

každý človek (pokud nebojuje jen pro peníze) si myslí že bojuje za dobrou věc.

Takže na to nepotřebuji žádného reportéra, abych chápal že ti teroristé z Nusry, nebo IS si myslí že bojují za správnou věc. Ti lidé mají rodiny jako my, příkladně se starají o děti, atd. atd.........

Cití že jsou naštvaní proti Assadovi, že jim zakazoval praktikovat svojí víru přesně dle proroka Mohameda a praktikovat právo šária.

Jsou naštvaní, že jim Assad bombardoval jejich rodiny - mimochodem v místech ze kterých padla minometná palba na vládní čtvrti.

RvRvRv

A když zvítězí tak si budou myslet že vyhrála spravedlnost od Boha, a když prohrají, tak dokud nezemřou si budou myslet že spravedlnost je na jejich straně.

0/0
19.3.2017 18:40

M59i29c18h30a98l 56T16o83m34i44n56s13k18ý 9551865397804

...a budou čekat na svou příležitost "odpálit se" v davu lidí, aby pomstili své padlé bratry a sestry a jiné mučedníky. Myslí to samozřejmě "správné" - pokud vám někdo zabije bratra a sestru, je třeba se odpálením pomstít :-/ Rv

0/0
19.3.2017 18:51

J74a82n 52U32l77r39y30c73h 4431797280218

opravdu to sem celé nepatří, ale - s čím máte sakra pořád problém? (mimochodem připomínám, že z toho rozhovoru vyplynula jedna důležitá informace, jistě od člověka, který zná realitu - an Nusrá se od ISIS liší v tom "detailu", že nechápe evropské státy jako svůj cíl, nepřítele, a ty atentáty zřejmě chápe jako vojenskou operaci proti převážně vojenským cílům)

- víte například, že t.č. nejikoničtější představitelé našeho druhoválečného domácího odboje, tj. tři králové, se taky zachovali jako (dle vás) odporní vypatlaní teroristi ochotní vraždit i civilisty? (zorganizovali mj. v Berlíně 3 pumové útoky - jeden zaměřený sice na Himmlera, ovšem samozřejmě pumou instalovanou na veřejně přístupném místě (podle toho to dopadlo), u dalších dvou byla neadresnost a možný postih civilního obyvatelstva už zcela jasný - bomby byly prostě umístěny ke vchodům institucí...); nebo další ikony odboje Gabčík a Kubiš - ti se přece chovali jako sprostí banditi, když coby vojáci v okamžiku útoku byli maskovaní jako civilové - naprosto nepřijatelné dle tehdejších konvencí (za míň Američané v rámci ardenské operace Němce bez váhání popravovali) - takže co, jsou tři králové a jejich pomocníci lidskému chápání a chování se vymykající zrůdy?, nebo je možné jejich přístupu rozumět?; a co je špatného na sebevražedných misích japonských pilotů, kteří z praxe věděli, že pomocí klasických leteckých útoků nemají šanci nepříteli způsobit vážnější škodu, zatímco v případě taktiky kamikaze taková šance ještě existuje? - byli to nenornální fanatičtí vyšinutci, nebo racionálně uvažující vojáci ochotní pokračovat v boji?...

- vy a vám podobní mají ovšem jasno: Assad zakazoval praktikovat víru přesně dle Mohameda (blábol - demonstrace proti Assadovi vznikly na zcela jiném základě), takže všichni jeho protivníci jsou fuj; a vůbec všichni věřící muslimové jsou nenormální a nebezpeční fanatici (opět absolutní blábol (vy ho tady neprezentujete, ale jde o základní mantru)), tím spíš sebevražední atentátníci...

+1/0
19.3.2017 20:09

J83a26n 95U15l83r96y63c79h 4341827290828

shrnu podstatu: je nesmysl vidět v každém sebevražedném atentátníkovi nepochopitelnou zrůdu - první průšvih je, že to zabrání správně rozumět jeho pohnutkám, a tudíž ovšem i správně reagovat na podstatu problému, naopak při takovémhle pojetí dvourozměrné čistě plakátové podoby nepřítele si počet protivníků ještě nesmyslně k vlastní škodě rozšiřuju; za druhé ještě mnohem větší průšvih je, že uplatňováním plošně plakátovité bezpodmínečné nenávisti dávám vale racionalitě jako takové - a společnost, kde většina obyvatel místo posuzování reality ve vší její složitosti a nejednoznačnosti tupě setrvale vykřikuje a od ostatních vyžaduje stále stejná jednoduchá schémata, musí dopadnout blbě (a to brzy - takovýchle nálad se rádi chopí jak ti největší vyšinutci, tak ambiciózní vůdci, kteří iracionalitu rychle stupňují - kolaps normálně fungující společnosti může postupovat lavinovým tempem bez možnosti návratu)

+1/0
19.3.2017 20:11

M64i27c66h52a25l 22T32o34m10i56n40s75k40ý 9281375517784

takže se mám řídit vašimi radami a v islámském sebevražedném atentátníkovi zrůdu vidět nemám. Mám se jeho čin snažit pochopit. 8-oJá ho ale považuji za zrůdu i když se odpálí na policejní stanici Assada a nevezme s sebou žádného civilistu.

Především kvůli tom že věří v Korán. A ve světě dle Koránu žádný důstojný prostor pro jiné vyznání než muslimskou víru neexistuje.Rv

+1/0
20.3.2017 0:47

J98i35ř23í 36K65r23u60t40i16l 8138713885741

Vždy si představím robota robotické armády a jeho protivníka, bojovníka v třetím světě. Kostkovaný hadr kolem krku, dva pytle průmyslového hnojiva, zamíchat, kus gáblu, dva hřebíky po pradědovy, baterie a je po robotickém heblu.

0/−11
19.3.2017 15:35

O10n49d10ř33e49j 22P22u62n30d28a 8662958854839

Lepší než po jednotce lidí,ne?

+9/0
19.3.2017 16:10

J69a65n 38V52á77c36l38a55v82í92k 3682386601539

To jsou obrazky jak z Ghost Recon.

+2/0
19.3.2017 13:53

K91a83r16e28l 62H20o80r39á35k 2408949863393

Asi to s tím americkým státním dluhem nebude tak hrozné, když mají peníze na takovéhle blbosti.

0/−4
19.3.2017 12:09

O66n46d14ř93e69j 69P36u76n70d49a 8732298214479

Naopak - kolik stojí armádu jeden voják, kolik hromada železa s pásama a kulometem? Kolik stojí bombardér s posádkou, kolik dron?

+2/−2
19.3.2017 12:24

T71o92m26á39š 79C82h60r18a38s43t60n76ý 2331724871363

Víte že ten dron musí obsluhovat stejný počet lidí jako ekvivalentní taktický strike multirole?

+2/−3
19.3.2017 13:04

O13n22d82ř48e98j 88Š45i87m73e68k 5903262247238

Nemusí...

+5/−3
19.3.2017 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.