- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Doufam ze tyhle stbacke moresy nebudou tahat do Evropy.
To je strasna svinarna. Doufam ze ty stbacke moresy nebudou tahat do Evropy.
Nekolikrat zde v diskuzi padlo, ze perzonalizovane reklamy googlu funguji spatne, protoze nam zasadne nabizi veci, ktere jsme uz koupili. Proc? Odpoved je prekvapive jednoducha, nedostatek dat. Google sice vi, co jste hledali, ale uz nevi, zda jste nakup provedli a pak je jiste lepsi strategie predpokladat, ze spise ne.
Ale i tak si myslim, ze by sel algoritmus vylepsit, i kdyz nemam danou informaci o nakupu. Zkusim nastinit me reseni (jestli to bude cist nekdo od googlu, muze mne kontaktovat a napad jim rad prodam ;-)
Vim, ze Uzivatel [U] hledal Produkt [P1]. Nevim, jestli P1 Koupil [K1=5%]. Dale budu predpokladat, ze cim dele neklikl na Reklamu s Produktem [R(P1)], tim je vetsi pravdepodobnost, ze ho U bud koupil nebo ho prestal zajimat (informace zacne starnout) a tudiz vahu K budu v case zvetsovat [K1(t+1)=K1(t)+x%]. (pro me ucely v tomto pripade je jedno, z jakeho duvodu U neklikl, ale slo by i s tim dale pracovat).
V pripade, ze budu chtit zobrazit dalsi reklamu, zobrazim bud R(P1) nebo jeho Prislusenstvi [P2] R(P2), a to v pomeru 1-K1 ku K1. Timto jsem docilil toho, ze cim dele od posledního kliknuti na produkt se zobrazuje vice prislusenstvi k produktu nez produkt sam, az se po nejakem case produkt prestane zobrazovat uplne.
Nove kliknuti na P1 mne utvrdi, ze nakup neprobehl [K1=K1-y%], klik na P2 naopak, ze nakup pravdepodobne probehl [K1=K1+y%].
Samozrejme algoritmus je rekurzivni, takze kliknutim na prislusenstvi P2 se toto stava produktem, vytvori se K2 a tak dale.
Podle meho docela jednoduche (nevim, jestli se mi to ale podarilo jednoduse vysvetlit) a melo by lepe vyhovovat jak nam uzivatelum, tak inzerentum.
Personalizovaná reklama už dost dlouho. Poprvé jsem si toho všimnul před pár lety. Sháněl jsem pro dceru letenky do Valencie. (Mimochodem: náááádherné město) pak se mi ještě týdny na různých stránkách objevovaly nabídky letenek do Valencie. Jenže v té době jsem už zase hledal něco jiného a pak zase něco jiného.
Od té doby si toho všímám dost často. Naposledy to byly krby. Jenže z nějakých dvaceti firem byla jen jediná schopná splnit mé požadavky. Přesto se mi reklamy všech jiných pořád objevují. Je to wopruz. Na druhou stranu - skutečně to inzerentům něco přináší.
A od příštího roku budou číst pošťáci vaše dopisy, aby vám pak cpali do schránky jen kontextově relevantní letáky. Fakt super.
To je takový fetiš naší doby, obrovský rostou datová úložiště a tak každý sbírá neuvěřitelně množství informací o všem (a teď nemám na mysli jen české EET a centrální registry všeho možného). Pomocí statistických metod je možné o jednotlivci získat více informací, než o sobě ví on sám. Jde z toho strach.
Pane Kasiku, nebylo by vhodnejsi, spise nez se zabyvat mnohdy neplodnou debatou, doplnit do clanku, jak je toto reseno v EU a konkretne u nas. Myslim, ze by to bylo pro ctenare prinosnejsi, abychom si mohli udelat srovnani a nekomentovali jen podle sve obliby Obamy ci Trumpa?
U HTTPS jim to ale bude k ničemu, ne? Jedině, že by prováděli MITM attack.
DNS resolver pracuje nešifrovaně, takže sice nebudou znát obsah webu, který načítáte, ale doménu ano.
Pořád nevím, jak dokáží identifikovat, kdo konkrétně za počítačem na dané přípojce konkrétně sedí.
Není důležité vaše jméno, ale vše ostatní ano.