Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L70u65b93o92š 86O92b63r39u85č13a 6451344326471

Zajímavý článek.. díky za něj ;)

+48/0
doporučit
3.4.2017 1:16

V17e67r97o57n63i19k54a 10E10x87n36e22r83o75v92á 2866811457489

Během letu jsem stále připoutaná a trochu se divím ostatním, jak se rychle odpoutají když můžou a přitom to nikoho v sezení neomezuje.

+43/−1
doporučit
3.4.2017 0:55

J59i48ř27í 66E17r93b31e84n 1763984436757

"Piloti by měli reagovat na vizuální kontakt s kondenzačním sledem, který se vyskytuje ve směru jejich letu, blízkosti, popřípadě dráhu jejich letu kříží."

- jakej kondenzační sled? Všichni přeci vědí, že ty pruhy jsou chemtrails kvůli ovlivňování lidské psychiky! (Piloti a jejich zaměstnavatelé jsou samozřejmě imunní.) ;-D

+20/0
doporučit
3.4.2017 9:47

F51r30a20n23t33i13š85e53k 31L15u69p65í15n65e73k 8181876466972

To si tak letite 40 kilometru za airbusem a sunda vas turbbulence od nej.

+16/0
doporučit
3.4.2017 0:23

M31a98r84t72i97n 89K11o90ž63í41n 1345766111650

Neumřel na něco podobného Gagarin, když ponecháme stranou teorie, že obíhá dodnes?

+14/0
doporučit
3.4.2017 0:53

J22i84ř91í 73P61r68a83ž94á91k 9270542771612

B747 je v provozu již 40 let a a má srovnatelně silné motory. Takže tyto jevy asi jsou běžné, nebo ne?

+11/0
doporučit
3.4.2017 7:28

D60a50n30i22e95l 40R10o22z75s66n57y21o 5320329225328

Pritom v dnesni dobe modernich technologii by nebyl problem sdilet svoji trasu bud pres satelit, nebo lokalnim vysilanim - a pak by krome predpovedi pocasi videli piloti i trasy letadel pred nema (pripadne i v korekci na smeru vetru), pak by se mohli vyhnout... proc by za to mel zodpovidat clovicek z RLP? Nechte to na stroji..

+10/0
doporučit
3.4.2017 0:24

K21a95m37i68l 98K91r80b81á43l35e77k 6244352175663

To pořád letadla nevysílají svou pozici z GPS?

+9/0
doporučit
3.4.2017 6:21

P27a30v38e49l 50S43e28d37l45á11k 3530466288431

V článku mi chybí lokty, námořní uzly a pinty, abych si mohl lépe představit co se vlastně stalo. Přepočítat 10tisíc stop na na 3km, nebo 70 m/s na 252 km/h (násobení 3,6) - to je příliš jednoduché, než abych se mohl cítit výjimečně. Ale naštěstí někteří líní a hloupí čtenáři napsali cosi ve smyslu že nechtějí číst s kalkulačkou v ruce, tak jim to aspoň můžu dát sežrat (viz. příspěvky o přepočtu na fotbalová hřiště).

+10/−1
doporučit
3.4.2017 11:15

M62i39l45o71s72l79a31v 26J19a61n67o69u47š78e70k 3626843853678

Říkám jsem si hmm idnes se překonává, článek je dost kvalitní a dokonce vysvětlili i zkratku NM. A hle on je to Technet, jediná kvalitní rubrika na idnesu. Opět dobrá práce !

+8/0
doporučit
3.4.2017 10:37

Š98t39ě89p93á82n 71V87a91n67ě90k 3663549557617

Mno hezký článek. Velmi zajímavé. Potlesk pilotům a hlavně, že se letadlo nerozlomilo.

+6/0
doporučit
3.4.2017 9:59

P47e79t95r 41K52u62č36e44r11a 6209752804799

Turbulence v úplavu má vlastní dynamiku. Za letadlem na trati se může vyskytovat až do vzdálenosti 25 NM s tím, že svůj význačný efekt „si ponechává“ až do 15 NM. Zároveň dochází k mírnému klesání v hodnotách 2-3 m/s. Svůj vliv na šíření a výdrž má i směr a síla větru v dané výšce. Vzhledem k tomu, že rychlost proudění v těchto nebezpečných vírech může dosáhnout až 70 m/s., dokáže si čtenář představit, jaká skrytá a přitom neviditelná síla se na obloze před letadly skrývá.

Todle mě dostalo, že si čtenář dokáže představit. Asi by to měl někdo zredigovat páč v tomhle článku jsem rozuměl asi jedný třetině - bojužel nemál pilotní průkaz a jsem obyčejnej člověk ;-D;-D;-D

+13/−9
doporučit
3.4.2017 8:15

M94i49c66h82a26l 67T77o28m13i71n44s61k10ý 9841865627344

500 tun ve vzduchu, to musí být někde znát, ne ? ;-)

+4/0
doporučit
3.4.2017 10:13

P52a16v22e17l 10M97a74t30o42u33š40e64k 5380797278124

U Boeingu 747 je tento jev znám desítky let, od jeho vzniku, a psalo se o něm i v dobových knížkách pro děti. A samozřejmě k němu v menší míře dochází za každým letadlem. A dnes je to najednou objev! Problém vidím hlavně v tom, že toho létá moc, že se létání (podobně jako automobilismus) stalo masovou záležitostí a až příliš velkou samozřejmostí, že se létá zbytečně. A to je chyba. Tím spíše v době, kdy se o všem snaží rozhodovat rádoby ekonomové, byznysmeni, politici atd., kteří nejsou zvyklí na to, že některé zákony platí, aniž by je mohli obejít nebo zrušit v parlamentu.

+12/−11
doporučit
3.4.2017 8:00

A90l91e52x11a18n50d86r 76Š42í44r 5181600793

Proč je rychlost udávána v m/s, když vzdálenosti jsou v NM? Mělo by to být třeba NM/týden.

+3/0
doporučit
3.4.2017 9:29

M52i77r49e80k 75G67a69j67e71r 5941506919610

V souvislosti s turbulenci v úplavu by stalo za to zminit leteckou katastrofu, kterou byl pad letadla Boeing 747-400 12. listopadu 2001 kratce po startu z z letiste JFK v New Yorku. Ma se za to, ze spatna reakce pilota zpusobila rozlomeni svisle ocasni plochy a zriceni letadla, v nemz zahynulo vsech 260 pasazeru a clenu posadky a k tomu dalsich 5 lidi na zemi v newyorkske ctvrti Queens.

+3/0
doporučit
3.4.2017 0:36
Foto

L82u43k47á63š 74N91o27v59o18t91n44ý 6616267128288

A to maj z toho, že se maj! A lítaj v takovým prťavým business-jetu. Kdyby to byl póvl, jako my ostatní, tak se mačkají v turistické třídě nějaký velký krávy a tohle se jim nestane ;)

+2/0
doporučit
3.4.2017 12:36

S45t74a64n 89N23o50v89á55k 5907825615224

Nečetli jste někdo Haileyho Letiště z roku 1968? Matně si vzpomínám, že tam popisoval něco podobného...

+2/0
doporučit
3.4.2017 4:36

P57e43t28r 96Š11k19o55d66a 5537390784680

Článek zajímavý, ale určený spíš pro odborníky v letectví. Tady se to mělo zkrátit o zbytečné technické detaily a doplnit nějakou animací. Taky v těch jednotkách je zmatek.

+4/−7
doporučit
3.4.2017 18:11

Z26d43e29n43ě84k 14D29u59f64e50k 2324964398

Velice zajímavý článek. Ono vše souvisí též s tím, že v některých místech pro samé letadlo ve vzduchu není ani kam plivnout a pak je náročné letadla udržet podle velikostí v dostatečné vzdálenosti od sebe.

+1/0
doporučit
3.4.2017 10:44

J60a77n 21R92i87c55h80t23e78r 5692262893945

Řešení je prosté - zrušit velká letadla a pořídit všem malé soukromé tryskáče:-)

+1/0
doporučit
3.4.2017 9:40

R43o52m69a45n 74K15r95a95t73o79c30h55v69í85l 6636117566164

10. 2. 2011 Antonov 124 Ruslan versus Singapore A380-800 versus Air France B 747-400 nedaleko Frankfurtu, kdy turbulence za airbusem vyvolala reakci TCAS RA,

Zdroj: http://technet.idnes.cz/a380-airbus-canadair-challenger-604-dn2-/veda.aspx?c=A170331_115436_veda_kuz

To nějak nechápu

+1/0
doporučit
3.4.2017 9:26

J20a31r66o49s40l44a72v 64M83o96u55č46k73a 3137537898709

Uf to mně překvapilo. Netišil jsem, že dynamické jevy, které zůstávají ve vzduchu za letadlem jsou tak masivní.

V článku se píše, že turbulence v úplavu se projevuje nějakých 15-25 NM za letadlem což je nějakých cca 25 - 40 km, ale není tam uvedeno v jakém vertikálním rozsahu od letové hladiny daného letadla má turbulence v úplavu nějaký vliv.

Postižený jet se nacházel 330 metrů pod letovou hladinou airbusu, což je docela hodně bych řekl, a přesto se ocitl v dost fatálních potížích

+1/0
doporučit
3.4.2017 6:36

J75a89r29o74s27l11a43v 86K97a89d46l28e68c 5271219312621

Nějak se vytrácí dopad na životní prostředí...:-P

+1/−5
doporučit
3.4.2017 7:53

Z15b68y37n92e21k 34P71r20o31k97o49p 1365160274123

Jumba, který jsou srovnatelně velký jako A380, lítají už nějakých 40 let a kauza se z toho nedělala.

Tohle spíš jasně ukazuje na to, jak se všichni snaží spoléhat na předpisy a automatizaci.

Kdyby používali vlastní rozum, tak by jim bylo jasný, že za velkým érem budou velký turbulence!

Vyjádření: "museli stroj manuálně uřídit" to jen jasně dokládá Rv

Teď už jen zbývá, aby se úřady pro civilní letectví prosadily, že každý nově vyrobený letoun bude povinně vybaven tlačítkem "Vyvést stroj z průseru" ;-)

Což kdysi uměl každý pořádný pilot, ne jako někteří dnešní "hráči s joystickem", kteří jsou vedle jak tak jedle, když se děje něco, co není popsaný v manuálu...

+1/−9
doporučit
3.4.2017 15:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.