Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S letadlem do výkrutu a pak nám vysadil motor. Nejlepší simulátor umí i víc

Výcvikové středisko CATC (Czech Aviation Training Centre) představilo nejnovější přírůstek – simulátor letounu L410, který spadá do nejvyšší kategorie leteckých simulátorů. Provoz zahájilo začátkem dubna a Technet byl u toho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95o23s11e98f 80K93a47r44f48í49k 7482935466810

To chci do garáže;-D

+3/0
11.4.2017 14:25

L77u34k45á47š 59K63u21b52a10l48a 2656528436846

R^Pračka na prachy. Těch letadel lítá tak málo, že tohle na sebe nemůže nikdy vydělat.

+1/0
11.4.2017 11:57

J21i58ř91í 89K38o71c56u30r21e47k 6365524925188

http://rzjets.net/aircraft/?typeid=146

Tady si můžete spočítat, kolik přesně z těch ~1100 vyrobených lítá. Zběžným pohledem hádám tak 1/4, co je pořád víc jak 100 letadel.

+1/0
12.4.2017 22:02

J54a96n 58H15a64v84r68á50n94e70k 9790299596

Úplně si nedokážu představit to "přepínání" mezi L 410 UVP-E20 a L 410 NG. NGčko má totiž dost jiné vybavení a uspořádání kabiny.

Pro nácvik pilotáže v nezvyklých situacích by se to asi dalo přejít. Ale nácvik obsluhy systémů by asi nebyl to pravé ořechové, když ty systémy a ovládání se z velké části liší a co se neliší, má alespoň jiné ukazatele.

0/0
11.4.2017 8:33
Foto

J60i74r50k45a 68M51i46k94š82í95k 4141188352

Já bych tam přihlásil, Lafatu & Co, aby se lépe naučili létat "PENALTY"!8-o

0/0
11.4.2017 8:23

J32i85ř43í 17V75o12l42k98á14n 3730956711

Ad penalty by řešení bylo VIDEO

+1/0
11.4.2017 9:43

M44a87r87t61i52n 36J15e69d30l61i59č41k28a 7769912277

Jo ten simulátor je fakt dobrej, třeba ty žáby nebo krávy nebo dokonce labutě z pouťové atrakce v letové dráze, to už je fakt umění se tomu vyhnout.8-o

+3/0
11.4.2017 7:57

V67l19a37s17t67i69m12i71l 45K85e44c 7568421258537

Škoda, že jste nemysleli i na počítačové nadšence, ale pouze na letecké. Chtělo by to ještě rozhovor s některým z oněch 10 techniků, co to udržují v provozu. Protože článek na čem se dá rozchodit takový profi simulátor jsem ještě neviděl. Např. kolik počítačů to musí rozcházet, jaké to má grafiky, kolik projektorů na všechny ty výhledy z oken, všeobecně konfiguraci, spotřebu. Jaký operační systém byl použit...A foto nezapečetěných částí HW by taky neškodilo...

Jen jednou jsem narazil na krátké info na armádních novinách, že se přechází na nový simulátor a tam krátce aspoň vypsali, na čem jel ty dlouhá leta ten starý co půjde do důchodu (škoda že neodfotili grafiku, myslím že to bylo SGi nebo něco podobně exotického).

+7/0
11.4.2017 0:41

M98i47l12a69n 46V72o98t20a61v25a 5304736781592

začínalo se s jedním projektorem, ale kvůli deformaci se následně skládalo ze tří

0/0
11.4.2017 1:58

M38i47l55a50n 81V67o85t96a14v54a 5754786591542

počítače byly sálové, ale ani ne tak kvůli grafice. To rozlišení zase tolik výkonu nepotřebovalo, spíš ty simulace

0/0
11.4.2017 1:59

M84i65c13h96a83l 75C25h83a84l60u47p28a 6298160679693

Ty "domaci" jsou často postaveny na MS Flight Simulatoru s dokupovanymi modely atd.

0/0
11.4.2017 7:36

P94a69v91e20l 29V64a69n77ě82č86e15k 4524963291111

Predpokladam, ze je to postaveno na Prepar 3D, takze v podstate MS Flight Simulator.

0/0
11.4.2017 10:40

V59l74a94s65t84i46m69i29l 93K92e34c 7498701738667

Njn, ale mně nejde o domácí simulátory, ale dozvědět se co se dává do takového simulátoru za 180 milionů.....to je trošku jiný level. Samozřejmě nevím, jestli to nemají smluvně utajené a nesmí se o tom mluvit, či fotit vnitřnosti. Ale pokud je to povolené, tak by neškodil jeden trochu techničtější rozbor takového moderního simulátoru za velké peníze. OS, hardware (ram, kolik to má procesorů, na čem skladují data) přes co jsou zapojené všecky ty ovládací prvky v kokpitu, jaké grafiky to potřebuje, kolik projektorů, co se na tom dělá za údržbu když to trvá 15 minut....(načítají se nové mapy?). Trošku se tomu kouknout pod povrch, abychom měli představu co to obnáší provozovat něco takového....

Např. u článku o simulátoru L159 jsem se jen dozvěděl že to jede na několika (takový jasný počet) SGI Onyx, nemají full hd projektory a chystají upgrade techniky....taky slabota....Chápu, že letecký nadšenec jen slintá nad tím kokpitem, ale ajťáky zajímají i ty blackboxy co jsou na to potřeba....Protože běžný smrtelník se k tomu nedostane, stejně jako k Veyronu. To ovšem neznamená, že si o tom rád nepočte....

http://www.armadninoviny.cz/lide-kolem-simulatoru-l-159.html

+3/0
11.4.2017 18:33

J82i11ř46í 65K35o55c71u90r83e88k 6945214865638

Byla to mašina od SGI a pro tohle použití nebyla vůbec exotická. Pokud se ptáte na simulátor v Náměšti na základně.

Ale taky by mě zajímalo, na jakém "železe" tohle běhá.

0/0
12.4.2017 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.