Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S letadlem do výkrutu a pak nám vysadil motor. Nejlepší simulátor umí i víc

Výcvikové středisko CATC (Czech Aviation Training Centre) představilo nejnovější přírůstek – simulátor letounu L410, který spadá do nejvyšší kategorie leteckých simulátorů. Provoz zahájilo začátkem dubna a Technet byl u toho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79o68s57e26f 16K65a42r14f27í61k 7332855596760

To chci do garáže;-D

+3/0
11.4.2017 14:25

L52u49k10á37š 68K94u35b60a88l31a 2356198526206

R^Pračka na prachy. Těch letadel lítá tak málo, že tohle na sebe nemůže nikdy vydělat.

+1/0
11.4.2017 11:57

J97i15ř91í 36K88o26c23u71r25e71k 6625444665678

http://rzjets.net/aircraft/?typeid=146

Tady si můžete spočítat, kolik přesně z těch ~1100 vyrobených lítá. Zběžným pohledem hádám tak 1/4, co je pořád víc jak 100 letadel.

+1/0
12.4.2017 22:02

J52a86n 79H23a62v15r46á75n94e96k 9740129666

Úplně si nedokážu představit to "přepínání" mezi L 410 UVP-E20 a L 410 NG. NGčko má totiž dost jiné vybavení a uspořádání kabiny.

Pro nácvik pilotáže v nezvyklých situacích by se to asi dalo přejít. Ale nácvik obsluhy systémů by asi nebyl to pravé ořechové, když ty systémy a ovládání se z velké části liší a co se neliší, má alespoň jiné ukazatele.

0/0
11.4.2017 8:33
Foto

J37i57r58k20a 24M39i52k86š14í88k 4171248952

Já bych tam přihlásil, Lafatu & Co, aby se lépe naučili létat "PENALTY"!8-o

0/0
11.4.2017 8:23

J42i84ř80í 57V49o87l81k72á55n 3520556401

Ad penalty by řešení bylo VIDEO

+1/0
11.4.2017 9:43

M21a76r17t40i77n 43J76e78d12l82i29č37k66a 7739362527

Jo ten simulátor je fakt dobrej, třeba ty žáby nebo krávy nebo dokonce labutě z pouťové atrakce v letové dráze, to už je fakt umění se tomu vyhnout.8-o

+3/0
11.4.2017 7:57

V71l20a12s97t65i22m26i63l 12K48e54c 7298711558597

Škoda, že jste nemysleli i na počítačové nadšence, ale pouze na letecké. Chtělo by to ještě rozhovor s některým z oněch 10 techniků, co to udržují v provozu. Protože článek na čem se dá rozchodit takový profi simulátor jsem ještě neviděl. Např. kolik počítačů to musí rozcházet, jaké to má grafiky, kolik projektorů na všechny ty výhledy z oken, všeobecně konfiguraci, spotřebu. Jaký operační systém byl použit...A foto nezapečetěných částí HW by taky neškodilo...

Jen jednou jsem narazil na krátké info na armádních novinách, že se přechází na nový simulátor a tam krátce aspoň vypsali, na čem jel ty dlouhá leta ten starý co půjde do důchodu (škoda že neodfotili grafiku, myslím že to bylo SGi nebo něco podobně exotického).

+7/0
11.4.2017 0:41

M49i27l41a79n 61V73o84t30a69v79a 5564326151422

začínalo se s jedním projektorem, ale kvůli deformaci se následně skládalo ze tří

0/0
11.4.2017 1:58

M19i47l47a88n 26V60o38t87a52v90a 5654576451842

počítače byly sálové, ale ani ne tak kvůli grafice. To rozlišení zase tolik výkonu nepotřebovalo, spíš ty simulace

0/0
11.4.2017 1:59

M28i93c58h46a31l 31C54h51a45l14u56p94a 6488140689883

Ty "domaci" jsou často postaveny na MS Flight Simulatoru s dokupovanymi modely atd.

0/0
11.4.2017 7:36

P28a74v36e47l 51V19a66n75ě80č89e11k 4144423231851

Predpokladam, ze je to postaveno na Prepar 3D, takze v podstate MS Flight Simulator.

0/0
11.4.2017 10:40

V12l37a63s98t24i37m21i28l 58K47e69c 7428781108977

Njn, ale mně nejde o domácí simulátory, ale dozvědět se co se dává do takového simulátoru za 180 milionů.....to je trošku jiný level. Samozřejmě nevím, jestli to nemají smluvně utajené a nesmí se o tom mluvit, či fotit vnitřnosti. Ale pokud je to povolené, tak by neškodil jeden trochu techničtější rozbor takového moderního simulátoru za velké peníze. OS, hardware (ram, kolik to má procesorů, na čem skladují data) přes co jsou zapojené všecky ty ovládací prvky v kokpitu, jaké grafiky to potřebuje, kolik projektorů, co se na tom dělá za údržbu když to trvá 15 minut....(načítají se nové mapy?). Trošku se tomu kouknout pod povrch, abychom měli představu co to obnáší provozovat něco takového....

Např. u článku o simulátoru L159 jsem se jen dozvěděl že to jede na několika (takový jasný počet) SGI Onyx, nemají full hd projektory a chystají upgrade techniky....taky slabota....Chápu, že letecký nadšenec jen slintá nad tím kokpitem, ale ajťáky zajímají i ty blackboxy co jsou na to potřeba....Protože běžný smrtelník se k tomu nedostane, stejně jako k Veyronu. To ovšem neznamená, že si o tom rád nepočte....

http://www.armadninoviny.cz/lide-kolem-simulatoru-l-159.html

+3/0
11.4.2017 18:33

J85i12ř50í 11K80o98c81u64r94e26k 6885264325448

Byla to mašina od SGI a pro tohle použití nebyla vůbec exotická. Pokud se ptáte na simulátor v Náměšti na základně.

Ale taky by mě zajímalo, na jakém "železe" tohle běhá.

0/0
12.4.2017 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.