Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když vlny už neměly co zabíjet. Tak vypadal poslední den vlády dinosaurů

Z malého bodu na obloze se stalo druhé slunce a pak nepředstavitelně veliký „atomový hřib“, který spustil celou sérii ran a katastrof. Ukážeme vám, jak mohl vypadat dopad planetky, která vyhubila dinosaury, ze vzdálenosti několika stovek kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a57n 25V47á46v15r67a 1932881659398

Oni nejsou sto let za opicemi, uci se to co ostatni a pak jim to natrou u prijimacek na vysku :D

0/0
9.4.2017 18:13

M23i93c69h27a42l 51U71r10b50a85n 2248669532348

Dinosauri? ;-D

0/0
20.4.2017 21:03

F63r72a74n89t25i90š27e90k 13S55o44b51o72t19k41a 1567363774620

Moc by mě zajímalo, co si o takových teoriích myslí lidé silně věřící v existenci Boha a v jeho stvoření světa v jeden okamžik v dnešní podobě (alespoň prozatím nikdo neodvolal text Starého zákona).

A o čem tak např. učí na katolických gymnáziích pokud jde o pravěké dějiny Země před miliardami let, o čem učí v dějepise o pravěkých dějinách člověka pokud jde o tisíletí, různé vykopávky kostí, předmětů či jeskynní malby atd. To oni přeskočí a zamlčí?

+4/−3
9.4.2017 6:34

R72a13d94o82m40í89r 15P37e17š66o94r16n90a 3709226829416

Františku, nejsem katolík, ale mohu k tomuto článku říct jen toto. Tak jako každý člověk v někoho nebo v něco věří, tak podle toho se odvíjí jeho počínání podložit si svoje přesvědčení. A samozřejmě to je špatně. Bohužel toto se dělo za komunismu, kdy byla věda zneužívána, aby potvrdila něčí přesvědčení a proto jakmile se teorie a hypotézy začnou stávat dogmaty, stává se z historické vědy propaganda a ideologie.

To stejné platí i dnes. Od Bílé hory až dodnes žijeme v duchovním vakuu, který je výsledkem toho, co zde napáchala předtím zkorumpovaná církev. Máme zde ateismus.

Pokud jde o asteroid, který dopadl na naší Zemí před 65 milióny let. Je to známá a dokola obemílané téma, protože evolucionisté nemají pádnou odpověď na to, proč dinosauři vyhynuli a kdy.

Pokud umíte anglicky, doporučuji si přečíst tyto odkazy níže, kde je popsáno, že dinosauři žili s člověkem. s nalezišti, kdy se tyto fosilie našli spolu s lidskými otisky a šlápotami. Dále zde najdete odpovědi na to, co mohlo být skutečným „asteroidem” tehdejší doby. Také se zde dovíte o tom, zda-li metoda, kterou lidé měří věk nějaké fosilie odpovídá skutečná polorozpadu daného materiálu, podle kterého se určuje její stáří, protože i to se mění v závislosti na okolních podmínkách Země.

https://answersingenesis.org/dinosaurs/dinosaurs-and-the-bible/

https://answersingenesis.org/dinosaurs/extinction/asteroids-volcanoes-knock-out-dinosaurs/

+1/−14
9.4.2017 9:00

J91a14k72u74b 22H31e89g23e82n89b78a62r67t 9935594459134

Ateismus není duchovní vakuum, pokud tedy nejste mimořádně chudý duchem. Neschopnost něco zodpovědět neznamená neexistenci odpovědi. Současná existence dinosaurů a lidí je báchorka právě pro ty chudé duchem, geologická datace se provádí mnohými poměrně rozmanitými technikami a AiG je žumpa.

+13/0
9.4.2017 11:47

R80a31d67o89m43í10r 20P63e19š33o18r48n52a 3809596369986

Ateismus je náboženství jako každé jiné bez jakékoliv víry v Boha či duchovna. To, že ateisté se cítí být oprávněni urážet všechny okolo, kteří nemají názor jako oni a povyšují se, je stará známá věc taky...nic nového pod sluncem .. kořeny Vašeho myšlení najdete v manifestu od Karla Marxe - jste jeho věrnou kopií...RvRv

+2/−12
9.4.2017 12:50

J64a32k14u87b 60H80e14g68e57n98b36a73r48t 9725444709874

Ateismus není náboženství a nemá nic společného s Marxem. Ateisté existovali dávno před Marxem. I Sókrata z toho obvinili. Je to prostě výchozí situace člověka před bludnou indoktrinací povídačkami k zastrašení dětí.

+15/−1
9.4.2017 13:03

R89a90d24o51m57í13r 62P20e12š96o81r74n39a 3189286359686

Tak si přečtěte wikipedii. Obecně ateismus je celosvětové náboženství, které vytěsňuje veškeré duchovno. Ateisté existovali od dob Kaina. Byla to společnost lidí, která se rozhodla žít nezávisle na Bohu Stvořiteli a v různých pak časech měla spoustu podob....Nicméně od konce Velké francouzské revoluce začalo do Evropy proudit osvícenství a s ním další nové filosofické proudy a lidé pojmenovali svoji nevíru v Boha či duchovno, z něhož pak vznikaly různé agresivnější podoby ateismu jako byl komunismus a další...pokud tvrdíte, že ne, přečtěte si manifest od Karla Marxe. Samotní komunisté to tvrdí.

Ale zpět k asteroidům či meteoritům, Vaši teorii o tom, co mohlo zahubit dinosaury. Nazvat žumpou určitou skupinu vědců, kteří mají jiný pohled na věci než Vy není moc přesvědčující...

0/−11
9.4.2017 13:26

J38a37k41u25b 29H49e63g30e85n11b82a88r70t 9605724779644

AiG není "skupina vědců", to je skupina pomatenců: http://rationalwiki.org/wiki/Answers_in_Genesis

+8/0
9.4.2017 16:10

R90a67d22o57m16í28r 51P77e58š82o32r92n28a 3899176489796

Je vidět, že z Vaší strany o vědě víte velmi málo. Jak už jsem psal. Pokud vůbec nereflektujete na poznatky jiných vědců než z Vaší skupiny zfanatizovaných evolucionistů, kteří se schovávají za vědu, nemá jakákoliv diskuze s Vám smysl. Jste jen dalším z mnohých, kteří jdou ve šlépějích těch, kteří vědu zneužívali za dob totality, protože ta dobře sloužila tehdejší nomenklatuře k masové manipulaci lidí...

0/−6
9.4.2017 19:22

J43a17n 38Š72v69a51d60l30e71n12k78a 9304419460

Váš problém je, že jste to vy, kdo o vědě nic neví. Jinak byste nenapsal blábol, že se dinosauři živili planktonem. Ty kreacionistické weby jsou úsměvné pro skutečné vědce. A přátelsky vás upozorňuji: totalitní režim využíval nevědomosti a překrucování. To je přesně to, čeho vy se dopouštíte. Nevědomost dokonce vydáváte za ctnost, když požadování důkazů považujete za vynález Marxe. Pak se nemůžete divit, že vás mnozí považují za exota.

+9/0
9.4.2017 21:15

P18e96t73r 27S60v23o20b32o18d89a 9475707654410

... tak dost reci a sem s temi poznatky jinych vedcu. A nebojde se byt brutalne uprimny a kriticky! Ale uz zadne blaboly a linky na blaboly. Fakta. To je oc tu bezi, ne? Tak sem s nimi ;-)

+5/0
10.4.2017 0:42

J37a66n 20Š75v50a89d27l65e48n91k31a 9254619370

Ateismus nemůžete klást na roveň náboženské víře. To, že člověk něčemu nevěří není téže kvality, jako když něčemu věří. A pokud jste přesvědčen, že je správné věřit bez důkazů, tak z vás asi mají velkou radost různí šarlatáni. Podvodníkům se dá čelit pouze rozumem.

+3/−1
9.4.2017 16:46

J43a26k71u56b 26H46e23g95e53n72b55a34r69t 9205974489344

Ono je to ostatně zmíněno tady: ;-)

http://rationalwiki.org/wiki/PRATT#Religion

0/0
9.4.2017 17:33

J97a84n 29Š92v15a90d13l78e51n28k52a 9574819950

Mně se ostatně líbí, jak ateistům vyčítá, že urážejí věřící, a sám má pro ně nálepku Marxe. Inu, jak že to Ježíš řekl o té třísce v oku bližního?

+5/0
9.4.2017 18:55

R44a61d82o87m90í27r 89P53e28š27o40r22n47a 3309256299176

Lze věřit s důkazy, ale pokud teorii a tezi stavíte na roveň Vaší pravdy, stáváte člověkem, který něčemu slepě věří, pro co nemá dostatečné důkazy a šíříte propagandu než vědu...

0/−3
9.4.2017 19:27

J66a98n 66Š32v39a41d43l38e35n68k77a 9744289690

Totéž lze ostatně, a ještě mnohem pravdivěji, říci o vás...

+3/0
9.4.2017 21:16

M47i71r75o20s72l85a31v 16B31r44a54d65a 7114613918536

Pred chvilou ste tu niekomu hovoril ze je to on kto o vede nic nevie - a pritom vy ocividne nepoznate vyznam slova teoria vo vedeckom slova zmysle ;)

+3/0
10.4.2017 14:59
Foto

J82a62n 31Č20e84r58m24á73k 4149298485597

to, co píšete by mohloo být...

Ovšem skutečnost je jiná.

Věřící věří v existenci Boha a to vše okolo.

Ateisté věří, v neexistenci Boha a to vše okolo...

A to je zásadní rozdíl... :-)

0/−2
10.4.2017 13:27

J65a58n 22Š77v10a57d91l49e70n19k52a 9424849600

Ateisté nevěří v existenci Boha. Nemají okolo toho žádný kult, žádné pověsti, žádné posvátné texty vyjadřující zjevení od nějaké vyšší bytosti. To je ten rozdíl oproti náboženské víře. Ateismus tudíž není náboženská víra.

+3/0
10.4.2017 13:44
Foto

J77a32n 77Č73e40r81m45á81k 4859248535187

nikoliv. Ateisté stejně jako věřící v jakékoliv bohy nevědí. Všichni věří a všichni věří, že jejich víra je správná... A proto je vše pouze víra...:-)

0/−3
10.4.2017 16:50

J83a88n 57Š12v16a53d47l71e49n71k31a 9754659530

Kdepak. To se opravdu nedá srovnávat. Absence víry není totéž jako víra. Jak napsal kolega: vypnutá televize neznamená, že sledujete "alternativní program". Prostě se nekoukáte na televizi.

+3/0
10.4.2017 17:01
Foto

J69a52n 81Č72e20r87m34á34k 4799908955407

myslím, že jsem se vyjádřil jasně a nemá smysl se opakovat...

Já vám řeknu přímo, že svou víru dokázat neumím a ani nebudu...

Ale zároveň se nenechám stavět do pozice méněcenného blba a to navíc od někoho, kdo tu bude vykřikovat, že věřím špatně, neboť on tu víru nemá... Opak je však pravdou a ten opak dokazuje už právě ta jeho zarputilost a vehemence s níž mi chce něco brát a přitom není schopen podpořit svá tvrzení důkazy, které chce po mě... Nemohu někomu něco brát a nedat mu náhradu, která by byla lepší, než jeho původní hodnota :-)

0/−3
10.4.2017 17:21

J87a66n 23Š83v72a97d33l91e72n13k91a 9684139980

Nikdo vás do žádné takové pozice nestaví. Jste zbytečně vztahovačný. Pouze rozporuji vaše tvrzení, že nevíra v Boha je totéž jako víra v Boha. Není. V čem se liší, jsem naznačil výše.

+3/0
10.4.2017 17:58
Foto

J94a23n 20Č15e10r11m17á86k 4219928105227

nejsem vztahovačný... Jen si myslím, že nemá smysl omílat jeden postoj 20x... Ať již můj. váš či kohokoliv jiného... :-)

0/−1
10.4.2017 19:30

J14a65n 82Š59v18a65d16l74e64n80k57a 9654979330

Pouze říkám, že ateismus není náboženská víra. Toť vše. Vaši víru vám tím nikterak neberu. Prostě jenom ukazuji, že absence víry není totéž co víra. Nenaznačuji tím, že něco je méněcenné. Jediný problém nastává, pokud věřící začnou popírat vědecké poznatky, protože jsou v rozporu s jejich představami. Činí tak především fanatici či nevzdělaní lidé. Naprostá většina věřících si ovšem tak nějak uvědomuje, že jde o dva odlišné myšlenkové systémy, které si navzájem klidně mohou být komplementární. Třeba tak, že budete věřit, že náhoda není náhoda. Tudíž tito věřící vědecké poznatky nepopírají. Ostatně i katolická církev již začíná připouštět evoluci. Pořád je v ní totiž dost prostoru pro víru, že mutace ve skutečnosti nejsou tak úplně náhodné, a stejně tak ani další náhody (třeba dopad asteroidu, který vyhubil většinu dinosaurů, čímž umožnil vyvinout se nám).

+2/0
10.4.2017 19:53
Foto

J51a73n 79Č66e59r22m69á21k 4919218245747

no vidíte a já pouze říkám, že o víru jde... A to je asi větší rozpor mezi námi, než třeba ona evoluce, kterou si já dokáži představit. Byť ne na bázi náhody...

Zmínkou o méněcennosti , napadání apod jsem neměl na mysli Vás, nýbrž časté jednání mnohých ateistů...

A KC s tím opravdu nemá co dělat, neboť právě KC je ta, která tyto výzkumy a teorie vždy podporovala a iniciovala, podobně jako vzdělanost obecně... To byl spíš problém (a bohužel ještě stále je) některých frakcí a směrů protestantských, především Amerického střihu, kteří stále vykládají Bibli doslova a často dle teze, že jejich myšlenky vede Duch sv... Ale to jim nevyčítám a často s tím souhlasím. Jen zastávám názor, že ke správnému pochopení Písma je třeba ho číst jazykem kterým bylo napsáno:-)...

0/−1
10.4.2017 22:01

J90a93n 33Š11v54a29d83l60e93n66k18a 9224939360

No vidíte. Až na to, co je víra, se shodneme prakticky ve všem. Samozřejmě kromě toho, co byla náhoda a co záměr :-).

+2/0
10.4.2017 22:05
Foto

J61a37n 44Č23e64r53m17á76k 4589438165547

nj, ovšem berme se jací jsme a respektujme se... Pro mě jsou to např. stěžejní okolnosti, ale cpát je nikomu nebudu... Jen prostě obecně nevěřím na náhodu... Vše má svoji příčinu a svůj důvod... A to beru i ve vztahu k evoluci... Ovšem, aby nedošlo k mýlce. Mě je evoluce více méně lhostejná, existují i mnohé další teorie a evoluce je pouze jednou z nich...

Já vznik a vývoj světa chápu tak, že Bůh měl nějaké plány a něco chtěl vytvořit. Ale jaK TO UDĚLAL A CO K TOMU POUŽIL už je druhá věc a tím se zabývají jiné obory lidské činnosti než např. filosofie či teologie... A to je třeba si uvědomit... Bible je holt kniha duchovní, je o člověku a Bohu, je o věčnosti... Není a nikdy nebyla učebnicí geologie, fyziky či chemie... :-)

0/−1
10.4.2017 22:15

J43a86n 51Š91v73a70d45l43e74n21k51a 9624359370

Přesně tak. Jinak, prosím rozlišovat evoluci (jev) a evoluční teorii (vysvětluje mechanismus toho jevu). Evoluce jako taková je již prokázaný fakt, nejsou k ní věrohodná alternativní vysvětlení. Sám přírodní výběr byl již pozorován a u organismů s krátkou generační dobou vedl i ke vzniku nových vlastností. Hodně těch důkazů můžeme najít i v naší DNA. Pořád ale máte místo pro náhodu, která přestavuje zdroj mutací.

+2/0
11.4.2017 7:59

J81a47n 39Š83v64a66d71l33e60n41k75a 9774559690

Jinak, abychom si rozuměli, sám sebe považuji spíše za agnostika. Založením jsem skeptik a k tomu, abych něčemu uvěřil, potřebuji přesvědčivé důkazy. Víru ovšem nezavrhuji, protože když nic jiného, může to být nástroj k vyrovnání se se světem a lidským osudem (což může vypadat jako Trockého teze o opiu lidstva, jenže komunismus je ještě daleko nebezpečnější droga, pokud bychom chtěli použít týchž kritérií). Sám to neumím, ale křesťanství je mi velmi blízké, protože na něm stojí náš civilizační okruh. Kdepak buddhismus či islám. Ale cizí je mi i ona fanatická netolerance, kterou šíří některé protestantské směry. Ta má svou podstatou spíše blízko radikálnímu islámu.

0/0
10.4.2017 22:15
Foto

J23a45n 89Č93e98r85m96á18k 4119928465767

nj, co naděláte... Některé malé či novější církve a mnohdy tzv. nezařazení křesťané mají potřebu se stále emancipovat a prosazovat a tak se velmi aktivně vymezují vůči společnosti, vůči katolictví a vůči křesťanskému "mainstreemu) vůbec...

Bohužel si někdy nevšimnou, že s pověstnou vaničkou vylévají i dítě...Ale většinou to spraví čas... Podobně se chovaly i jiné církve včetně katolické, která zase měla svůj příslib primátu a velmi těžko nesla, že to někdo chápe jinak... A tak byly vzájemné třenice... Snad to skončilo 30. letou válkou, byť ani ta nebyla přímo válkou náboženskou, jen v ní náboženství hrálo roli vydatného katalyzátoru...

0/0
10.4.2017 23:11

M59a60r49t85i80n 87J36i71r68o47u73s77e49k 7816195355208

Ale no tak. Je spousta ateistických teorií, které nesedí s pozorováním ale jsou tlačeny v hlavním proudu, hlavně aby se nemuselo nic moc měnit. Viz rozpor kvantové mechaniky s všeobecnou teorií relativity.

0/0
12.4.2017 22:07

M26a94r25t75i75n 60Š75t61r68y35m51p84l 9388378895271

Ono se da tvrdit, ze Ateista veri ze buh neni....

Clovek ktery neveri.. proc ne.. ale pak neveri ze buh je a neveri ze buh neni... proste vi, ze to nevi, bo tak neco.... ale to myslim neodpovida Ateismu...

0/0
10.4.2017 15:14

J89a21n 71Š20v54a94d89l28e97n97k75a 9704219540

Pozor, neexistenci ničeho nelze spolehlivě dokázat (jak dokážete, že všude kolem nás nesedí neviditelní trpaslíci?). Pro praktický život postačí, když některé jevy budete považovat za vysoce nepravděpodobné a nebudete s nimi počítat. Ateista nepředpokládá, že by Bůh jakkoli zasahoval do jeho života či chodu světa, nepočítá s tím, zkrátka v to nevěří. To prosím neplést s agnosticismem. Agnostik připouští, že by Bůh mohl existovat, ale nevěří, že o jeho existenci či neexistenci bude někdy spolehlivě rozhodnuto.

+2/0
10.4.2017 15:44

M27a76r70t97i84n 97Š31t11r83y10m73p34l 9228618845851

Ono nelze spolehlive dokazat ani existenci Boha... muzeme klidne tvrdit, ze vsechny zdanlive silene veci jsou dany souhrou nahod... Takze ateista veri, ze takove udalsti jsou pouhymi nahodami, verici veri ze to je zasah bozi vule a agnostik neveri ani v jedno z toho.... ale ani vas vycet neni konecny... muzu neverit ze buh je a neverit ze buh neni a verit, ze jednou se podari dokazat ze buh je nebo neni.... nebo jen ze se jednou podari dokazat ze buh je,,, nebo jen ze se jednou podari dokazat ze buh neni.... paradox je ze i kdyz by bylo dokazano ze buh je, neznamena to ze clovek musi verit v boha... vira a vedeni muzou jit docela v klidu proti sobe.... prikladem budiz to, ze clovek nekdy neveri tomu co vidi.... a veri tomu co nevidi.... pripadne veri halucinacim apod....

0/0
10.4.2017 16:53

J39a19n 82Š60v58a69d47l25e64n30k14a 9954769770

Pokud by byla prokázána existence v Boha, tak by ten, kdo by v jeho existenci nevěřil, stejně pošetilý, jako jiná osoba, která by vstoupila na přechod s tím, že to auto, které se k němu blíží, neexistuje. Nebo si třeba vyšla s kovovou tyčí do bouřky s nadšenou představou, že blesky jsou jenom výplod fantazie.

0/0
10.4.2017 18:12
Foto

J84a15n 49Č23e18r74m24á40k 4529918945877

nj, jenže dokázat existenci Boha je z principu myšlenky nemožné...

Je-li Bůh Bohem a je-li dokonalým a stvořitelem celé přírody i člověka, pak je nemožné, aby ho člověk dokázal neboť jde o bytost, která ho mnohokráte přesahuje...

Kdyby mohl člověk Boha dokázat, pak by Bůh už nebyl Bohem a člověk by ztratil svobodu jako takovou v existenci Boží věřit...

On Bůh se totiž nikomu nevnucuje... On jen nabízí, volá, miluje... Ale nevnacuje se... :-)

0/0
10.4.2017 19:28

J37a71n 46Š30v81a38d43l21e67n65k86a 9594949560

Proč je nemožné jeho existenci dokázat? Není to jenom výmluva?

+1/0
10.4.2017 19:55

J38a54r43o63s93l34a33v 16M24o68u83č97k52a 3207717988659

podívejte se na dokument Kvantový aktivista. Je o kvantovém fyzikovi indického původu, který v kvantové teorii odstranil její zdánlivý paradox vkomponováním Boha do celé teorie a tím onen paradox vyřešil. Myslím, že se to vědě nakonec podaří, že dokáže existenci Boha.

0/−1
14.4.2017 12:38

M90i64l70o42s74l78a43v 47J75o62s65í19f29k27o 6892276613452

Docela by mě zajímalo, odkud víte, co Bůh chce a jak víte co je pro něj dobré a co špatné?

+1/0
15.4.2017 7:58
Foto

J68a96n 88Č97e69r64m30á56k 4779458825857

platí-li, že Bůh je bytost mnohem, mnohem vyšší než člověk, pak zároveň platí, že je pro člověka bytostí nepoznatelnou. Stejně, jako nedokazatelnou...

Tedy o Bohu (z principu) můžeme vědět pouze to, co se nám sám rozhodl o sobě sdělit a co se nám sám nechal poznat... :-)

0/−1
15.4.2017 8:45

M32i48l68o98s95l93a34v 23J63o75s98í25f27k71o 6662966943502

Naprostý souhlas - vychází to z definice boha. Tak jak víte, co je pro boha dobrého a co špatného? Respektive jak se máte chovat? Jak víte, že bible je boží nauka a né boží "síto"?

+1/0
15.4.2017 19:48

M93a79r89t74i13n 11Š76t92r93y15m21p27l 9118978645881

Vite... casto jeden tvrdi ze neco je dukaz a druhy, ze to je povdrh.... stejne tak je dodnes udajne celkem dost vysoke procento lidi, kteri veri, ze zeme je placata....

0/0
10.4.2017 19:30

J39a27n 49Š29v30a94d92l47e81n91k96a 9724799970

To jsou ovšem ignoranti. Přesně ten druh, který popírá zjevnou skutečnost.

0/0
10.4.2017 19:47

M96a33r61t36i51n 12Š94t57r44y66m32p13l 9108288115451

Pokud si na neco udelate zaver, Vas mozek Vas zacne zrazovat tim, ze fakta ktera Vas zaver podporuji bude povazovat za verohodnejsi nez fakta, ktera Vasemu zaveru odporuji. Tedy tim, ze jste si udelat nazor ovlivujete to, jak udete vnima dalsi dukazy. A tak se dostavate presne do te situace, kdy Vas lide, kteri si toto neuvedomi, budou povazovat za ignoranta. Dodam, ze tato zradna vlastnost byla dokonce overena nejakou studii. Ale odkaz, jmeno z hlavy nedam. Musel asi opravdu hodne googlit.... V teto souvislosti je nutne podotknout, ze tento muj nazor muze byt zkreslen tim co jsem v nem popsal....

0/0
10.4.2017 20:15

J74a11n 60Š38v41a48d56l74e30n98k86a 9514929200

To není můj názor. Lze to spíše považovat za objektivní hodnocení. Ignoranty je nenazývám proto, že bych jim chtěl nadávat. Ignoranty jsou proto, že ignorují realitu. Stejným ignorantem by byl onen člověk, který by popíral existenci blížícího se vlaku, a tudíž by vstoupil na přejezd. Ten vlak by ho asi hodně překvapil, pokud by si ho stihl uvědomit. Pro existenci kulaté Země svěčí mnohá fakta. Odmyslím-li očitá svědectví těch, kdo se dostali na oběžnou dráhu (mohou lhát), tak zde stále máme družice. Mnohé z nich okolo Země skutečně krouží, lze je pozorovat, jak krouží, jak mizí za obzor, apod. O tom, že Země je minimálně značně zakřivená, ne-li kulatá, nepochybovali už ani antičtí učenci. Soudili tak právě z prostého faktu, jak snadno lze zmizet za obzor. Pokud by Země byla plochá, tak se bude loď na obzoru postupně zmenšovat, nebude se skrývat tak, že nakonec uvidíte jenom špičky plachet. Je-li tedy někdo přesvědčen o tom, že Země je plochá, i navzdory tomu, že jsou mu známy výše zmíněné důkazy, je to ignorant. Ještě je zde ale možnost, že prostě jenom není dostatečně vzdělán a o oněch důkazech ani netuší.

+1/0
10.4.2017 20:27

M14a13r22t95i17n 87Š65t73r55y61m93p81l 9818828965261

Pak tu take mame moznost, ze fakta nejsou tak jednoznacna a jejich interpretace se muze ruznit... a pak vzniknou treba dva tabory co si nadavaji a kdo vi co vsechno... dva tabory, kde treba jedni voli za prezidenta jednoho kandidata a druzi druheho... a o vitezstvi casto rozhoduji emoce a nikoli fakta... jako treba to co kdo skutecne rekl...

A zde se prave dostavame k tomu ze se dva muzou donekonecna hadat ci ze fakta jsou ta spravna fakta... pripadne kdy ti dva odmitnou poslouchat fakta ktery predklada ten druhy....

Jinak i presto, ze byli vyfoceny stopy cloveka na mesici, stale jsou i lide, kteri neveri na pristani cloveka na mesici a vse povazuji za natoceno v holywoodu, vytvoreno v photoshopu.... apod...

A to jeste vse komplikuje naval informaci a fakt, ze nidko nema vzdelani na to, aby si mohl overit fakta ze vsech oboru... takze nezbyva nez aby clovek nekde veril ze nekdo ma pravdu a jinde neveril.... nebo se smiril s tim, ze je jen clovek a nemuze vedet vsechno.... verit/neverit vsemu....

0/0
10.4.2017 20:38

J94a73n 46Š45v27a95d22l51e65n57k76a 9854159520

Mám za to, že u příznivců "alternativních vysvětlení" jde velmi často o určitý typ osobnosti. Těžko s nimi diskutovat, odlišné názory považují za zmanipulované či zcela zavrženíhodné (jako když kreacionisté mladé Země věří, že Darwin zavinil nacistická zvěrstva, tudíž je celá teorie od základu špatná bez ohledu, jakými důkazy disponuje). Je to trochu odlišné od lidí, kterým prostě chybějí informace, mají nějaký názor, ale jsou ochotni ke konstruktivní diskuzi.

+1/0
10.4.2017 20:56

J25a52n 64Š33v62a28d89l13e20n23k78a 9104549970

Ale jinak, to, o čem píšete, je tzv. "confirmation bias". Každý z nás má snahu více věřit tomu, co jeho názor podporuje. Ale lze proti tomu bojovat, a to tím, že člověk stále studuje, seznamuje se s relevantními argumenty a je připraven svůj názor změnit, pokud se ukáže, že se zmýlil. Právě na tom stojí věda. Například pokud by se podařilo věrohodně vysvětlit mnohé rozpory v současných hypotézách kreacionistů, které snáze vysvětluje současný vědecký "mainstream", jistě by mnozí změnili názor (až na ty skutečně zaryté = ignoranty). Těch rozporů v představách kreacionistů mladé Země je ale obrovské množství a nelze je zaplnit tím, že budu za zcela pravdivou považovat Bibli a v případě potřeby se odkazovat na ni. Dám konkrétní příklad, který vychází z toho, co jsem četl od pana Pešorny. Jeden z odkazů, jež poskytl, vysvětluje, jak vyhynuli dinosauři - prý kvůli Potopě světa, kterou sice přežili na Noemově arše, ale pak už jim nevyhovovaly následné podmínky, takže postupně vymřeli. Jenže to nevysvětluje, proč nelze ve fosilním záznamu nalézt žádné lidské stopy (jak přímo kosti, tak třeba artefakty). Také to nevysvětluje, proč ve velmi hlubokých usazeninách najdeme pouze druhy, které se dnes nevyskytují. Evoluční biologie pro to má vysvětlení: postupný vývoj, žádná jednorázová katastrofa před pár tisíci lety. Kreacionisté si pomáhají tzv. "nepohodlnými nálezy", kterých je ovšem pouze několik a žádný z nich nelze interpretovat jednoznačně jako důkaz lidské přítomnosti v době, kdy to "nebylo možné".

0/0
10.4.2017 20:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.