Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

K60a26r39e86l 90K74ř40i75v32a54n 6300893835944

Kdyby se LZ 129 Hindenburg postavila znovu, s novými materialy, (žebra, potah, Helium !..) s dnešní elektronikou (meteorologický radar), s dnešními motory a vrtulemi,.. mohla by mít i několik set pasažírů, a s cestovní rychlostí 120 km/h ve výšce 300 metrů (hluboko pod letovou hladinou) by bylo tohle cestování nezapomenutelný zážitek. Cestovní radius za denního světla by byl hodně přes 1000 km. To je Mnichov - Švédsko, nebo Mnichov - Neapol. Pokryl by většinu Evropy.

Nejkrásnější a absolutně bezpečné cestování.

+9/−1
doporučit
6.5.2017 14:02

M75i31c40h43a83l 42T24o47m14i22n28s45k25ý 9291125117254

Když unikne vodík, který je lehčí než vzduch, tak při vznícení hořící plyny rychle stoupají nahoru kde se mísí s kyslíkem.

Proto je pochopitelné, že ti lidé nezemřeli kvůli ohni.

Na rozdíl například od benzínu nebo leteckého paliva, které steče dolů pod stroj a může také ulpět na konstrukcích nebo oblečení lidí.

To je také udávaná výhoda aut na vodíkový pohon.

+5/−2
doporučit
6.5.2017 6:07

M22a37r19t95i77n 90R86o98s39o74l 4660283322251

Parádní článek, ještě bych doplnil, že čtyři motory po 1000 koních dokázaly rozpohybovat vzducholoď na cca 120 km/hod. Čistě na náklad unesla cca 100 tun tedy polovinu svého max vztlaku 200 tun. Tedy cestovní rychlostí kolem 100 km/hod se pohybovala na převezenou tunu poměrně levně i ve srovnání s vlakem. Lodě Graf Zeppelin i Los Angeles prokázaly mimořádně dlouhou službu v náročných podmínkách, cesta na severní pól atd. Tedy při naplnění héliem by byly prakticky nezničitelné. Konstukce amerických napodobenin zepelínů Acron a Makron (nebo jak se jmenovaly) byly nekvalitní šmejdy a rozlámal je první větši vítr.

+3/0
doporučit
6.5.2017 14:58

K47a29r91e24l 66K24ř14i70v54a95n 6230213265674

Dnešní létání, to je jen takový velký kino, z okénka vidíte jen mraky a žádné detaily, jedinná výhoda je rychlost. Se vzducholodí by dovolená začala už při letu. Takže žádný ztracený den !

+2/0
doporučit
6.5.2017 15:28

J55i58ř21í 73K31o38c18u61r73e98k 6965404535448

Příběh R101 dosáhl dokonce zhudebnění. Hudbu i verše napsal jeden známý (nejen) pilot, sám to také nazpíval a odpinkal na klavír. Metalisti už asi vědí, pro ostatní:

http://www.azlyrics.com/lyrics/ironmaiden/empireoftheclouds.html

+2/0
doporučit
6.5.2017 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.