Diskuze
Zkáza Hindenburgu. Navzdory ohnivému peklu se mnozí podruhé narodili
Děkujeme za pochopení.
P33e72t32r 50P93r92o93k87o17p
Navzdory ohnivému peklu se mnozí podruhé narodili
Co to je zase za strašnou češtinu???
Uniknout smrti navzdory nebezpečí je přece významový nesmysl. To je jako by člověk v jiných případech, kdy jsme se měl podruhé narodit, smrti unikl s nebezpečím v souladu ...
Kdo tohle dokáže vymyslet a zformulovat?
O54n90d51ř39e12j 66Š83r85á54m19e25k
No paráda u článku o hraběti Z. si objednáte článek a hle jak Technet píše na přání. Díky za parádní kus práce, kterou jste odvedli.
V94l23a60s89t93i13m40i70l 86H47n21í64k
Myslím v roce 2004 byla v Praze vzducholoď Zeppelin NT. Cestu do Japonska k zákazníkovi vzali jako propagační a stavili se v několika zemích. To jdu takhle na oběd, zahnu za roh a vidím vzducholoď. Má 75metrů, proti Hindenburgu asi třetinová, ale stejně je to největší objekt, jaký jsem kdy na nebi viděl. Mrija je sice i o kousek delší, ale nemá ten objem.
http://www.planes.cz/cs/photo/1006638/zeppelin-nt-07-d-lzfn-not-specified-praha-letnany-lklt
Stojí za zmínku, že US vzducholodi Akron a Macon byly "letadlové" vzducholodi. Když jsem viděl, jak Indiana Jones unikl z německé vzducholodi na dvojplošníku, tak mi to přišlo přitažené za vlasy víc než celá archa úmluvy, a pak jsem zjistil, že to tak opravdu fungovalo, alespoň na těch amerických vzducholodích.
https://www.youtube.com/watch?v=hfUlNvLMXmM
Mimochodem, helium prý proniká obalem snadněji než vodík, protože ten si vytvoří dvouatomové molekuly H2, zatímco u helia proniká každý atom zvlášť.
R26a84d40e53k 37F98o80l89p59r76e38c75h79t
U těch amerických vzducholodí to bylo dovedeno do fáze operačního použití, jednalo se o průzkumné letouny.
S prvními pokusy s letouny zavěšenými pod vzducholoděmi však začali Britové a následně Němci už za první světové války, minimálně Britové to měli i s oběťmi. Obě strany plánovaly nosit pod vzducholodí stíhací letadlo, Britové se chtěli dostat na příletové trasy zappelinů létajících nad Anglii, Němci zase chtěli poskytnout ochranu právě svým vzducholodím.
M90a93r69e65k 65T17a48u83c71h21m90a52n
Krásný článek, děkuji. Poprvé vidím řez pasažérskou palubou. A dodnes jsem si myslel, že pohonem byly vždycky Maybachy.
K97a23r16e75l 48K14ř55i43v36a34n
Dnešní létání, to je jen takový velký kino, z okénka vidíte jen mraky a žádné detaily, jedinná výhoda je rychlost. Se vzducholodí by dovolená začala už při letu. Takže žádný ztracený den !
K54a71r22e55l 86K73ř29i64v28a84n
Žádný ztracený den, ale nejkrásnější den dovolené ! S tím by už marketing mohl argumentovat. Holt by to chtělo slušné počasí.
M84a20r12t18i69n 15R31o39s72o79l
Parádní článek, ještě bych doplnil, že čtyři motory po 1000 koních dokázaly rozpohybovat vzducholoď na cca 120 km/hod. Čistě na náklad unesla cca 100 tun tedy polovinu svého max vztlaku 200 tun. Tedy cestovní rychlostí kolem 100 km/hod se pohybovala na převezenou tunu poměrně levně i ve srovnání s vlakem. Lodě Graf Zeppelin i Los Angeles prokázaly mimořádně dlouhou službu v náročných podmínkách, cesta na severní pól atd. Tedy při naplnění héliem by byly prakticky nezničitelné. Konstukce amerických napodobenin zepelínů Acron a Makron (nebo jak se jmenovaly) byly nekvalitní šmejdy a rozlámal je první větši vítr.
J54i72ř48í 10K38o84c73u24r21e72k
Příběh R101 dosáhl dokonce zhudebnění. Hudbu i verše napsal jeden známý (nejen) pilot, sám to také nazpíval a odpinkal na klavír. Metalisti už asi vědí, pro ostatní:
http://www.azlyrics.com/lyrics/ironmaiden/empireoftheclouds.html
K81a42r52e66l 49K97ř52i19v30a73n
Kdyby se LZ 129 Hindenburg postavila znovu, s novými materialy, (žebra, potah, Helium !..) s dnešní elektronikou (meteorologický radar), s dnešními motory a vrtulemi,.. mohla by mít i několik set pasažírů, a s cestovní rychlostí 120 km/h ve výšce 300 metrů (hluboko pod letovou hladinou) by bylo tohle cestování nezapomenutelný zážitek. Cestovní radius za denního světla by byl hodně přes 1000 km. To je Mnichov - Švédsko, nebo Mnichov - Neapol. Pokryl by většinu Evropy.
Nejkrásnější a absolutně bezpečné cestování.
J64a16n 92U16l67r87y20c97h
tak přiznávám, že bych to nechtěl zkusit přepočítat, ale myslím, že těch několikset lidí byste do vzducholodi stejného objemu jako Hindenburg nenacpal, protože byste se neodlepil od země (možná kdybyby pasažéři před cestou podepsali, že v případě potřeby mohou být použiti coby balastní zátěž :) ), to by asi musel mít násobně větší objem; docela by mě zajímal poměr ušetření váhy na nových lehčích materiálech (a možná z nich vycházejících úspornějších technologiích a konstrukci) proti ztrátě vztlaku dík těžšímu héliu (i když jestliže by byly mohly německé vzducholodě přejít jen tak na hélium, tak ta ztráta vztlaku kupodivu asi nebude takový problém - docela by mě zajímalo, proč);
lítání nerozumím, ale možná by bylo 300 metrů nebezpečně málo; a infrastruktura pro zajištění letů, to by byla pálka...; a proč absolutně bezpečné? - to jako existuje?
M16i42c82h25a70l 56T79o80m33i21n27s11k98ý
Když unikne vodík, který je lehčí než vzduch, tak při vznícení hořící plyny rychle stoupají nahoru kde se mísí s kyslíkem.
Proto je pochopitelné, že ti lidé nezemřeli kvůli ohni.
Na rozdíl například od benzínu nebo leteckého paliva, které steče dolů pod stroj a může také ulpět na konstrukcích nebo oblečení lidí.
To je také udávaná výhoda aut na vodíkový pohon.
M15i53l55a12n 51N66ě45m67e70c
Ono těch, kteří zemřeli kvůli ohni, zase tak málo nebylo.
Především dopadli velice špatně členové posádky, kteří měli v průběhu přistávacího manévru určená stanoviště v přídi trupu - zhruba deset lidí, kteří i vzhledem k náklonu na záď "chytili" ten oblak hořícího vodíku.
Spousta dalších se potom nedokázala včas dostat z hořících trosek. A že tam toho mělo dost co hořet, včetně paliva.
Je ale pravda, že se pozoruhodně mnoho lidí dostalo z vraku ven. Řada z nich pak ovšem zemřela v nemocnicích právě v důsledku těžkých popálenin.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...
Snadno s fotkami už i ve Windows. Aplikace Fotografie vyrostla na novou úroveň
Premium Aplikace Fotografie, která je pevnou součástí Windows, slouží nejen k prohlížení obrázků. Stejně...
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...