Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Facebook maže účty před volbami v Británii. Kvůli falešným zprávám

Podobně jako před volbami ve Francii se Facebook snaží omezit šíření falešných zpráv i v případě Británie. V Rakousku byl zase odsouzen kvůli pomalému boji s nenávistnými příspěvky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a14r91a 37R55a49n31k 1791846389461

Musi! Po cirkuse s americkymi volbami, kde skutecne ten "velky bratr" opet zapracoval, vy jste to doma nevideli, ale kazdy druhy den byl na tv kanalech "fact check" a vyvraceli lzi z predesleho dne.

The Perfect Weapon: How Russian Cyberpower Invaded the U.S. ...

https://www.nytimes.com/2016/12/13/us/politics/russia-hack-election-dnc.html

Dec 13, 2016 - By his own account, he did not look too hard even after Special ... Russia and the U.S. Election: What We Know and Don't Know DEC. .... suggesting that the campaign of Senator Bernie Sanders of Vermont, Mrs. ... he had just given the Russian hackers access to his email account. ...... Log in with Facebook

Robert Reich - Home | Facebook

Trump, Putin, and the New Cold War - The New Yorker

www.newyorker.com/magazine/2017/03/06/trump-putin-and-the-new-cold-war

Mar 6, 2017 - Yet even he had not bothered to use the most elementary sort of ... “We said they were doing it, so everybody had the basis to know that all the WikiLeaks material ... Russian officials, including their bank accounts, or a cyber operation ... that the Russians had hacked the D.N.C. The Administration did not ...

Missing: fromeast

0/0
10.5.2017 21:41

J75i76ř23í 23K63o43u19k 5728711129534

To by Novotny mel smazanou kazdou vetu, on totiz Cechy neuznava,obyvatele jsou debilove a komunisticje volice by rovnou mlatik, vcetne devadesatiletych....takovi jako on by skutecne nemel dostavat prostor. Nebo reziser Hrebejk, volici Zemana ruda a hneda prasata. Takovim se nic nestane, proc?

0/−1
10.5.2017 11:33

V98á74c28l44a90v 10L64a80d25a 6812903944563

Už aby to zavedli celé EU, stačí si přečíst nejvíce doporučované příspěvky a člověk se musí ptát jestli to píší ruští agenti nebo žáci zvláštní školy.

+1/−2
9.5.2017 21:03

V22o53j98t19ě76c71h 60T30o69r55á40č 2546231216782

tak po stížnostech muslimů fb smazal i stránku ateistů- asi falešná zpráva, že bůh není :-P

+1/−1
9.5.2017 21:02

M12i60r19e25k 91T40u38r73e91č64e48k 4653972690562

To jak se už bližime tomu idealnimu vrcholu demokracie, svobody a svobodneho šíření informaci a nazoru... 8-o

+1/−1
9.5.2017 20:52

I54v79a30n 11H69o64l34a42s 5107207818837

Právo na svobodné šíření informací a názoru má pro mnohé nepochopitelnou a nepříjemnou vlastnost, že jeho součástí je rovněž ODPOVĚDNOST za to, co šířím.

+2/0
10.5.2017 0:20

J53a44r72a 31R79a31n62k 1301156669971

Proto bude FB kontrolovat a u nepravdivych prispevku bude znamenko v rohu, aspon tak to planovali.

0/0
10.5.2017 21:43

J63a27n 47P60e44k70a 5203733893

Eurokampaň s názvem "Mysli si, co chceme, evropane"...

+5/−2
9.5.2017 20:15

J73a24r74a 20R53a52n55k 1541686599981

https://theintercept.com/2016/12/14/heres-the-public-evidence-russia-hacked-the-dnc-its-not-enough/

0/0
10.5.2017 22:08

J43a18r86o93s11l70a83v 27N13o77v64á89k 1556263120

nenávist k jinak smýšlejícím se káže denně na desetitisících místech světa, hádejte kde

0/−2
9.5.2017 20:13

J62a19r30a 63R31a36n29k 1171686789331

http://www.cracked.com/blog/russia-didnt-hack-election-they-hacked-democracy/

0/0
10.5.2017 22:09

J28a78k33u75b 92S69t15a32š89e76k 4327469883594

Potíž s fejsem, twitterem, Koblihou apod. je v tom, že jsou soukromé, takže si nelze nárokovat jakoukoliv svobodu projevu, smažou si co je napadne ... což nelze v podstatě ani na vlastním webu, protože tam zas má člověk pronajatý webhosting. Myslím, že jediná opravdová svoboda projevu je tak maximálně si něco povídat na ulici nebo v hospodě, ale to zas ne radši moc nahlas, anžto by byl člověk zabásnut za rušení klidu.

S výše uvedenými je zase problém v tom, že si nimi manipuluje několik málo lidí podle svého užážení. Viz pan Kobliha u nás.

+1/−3
9.5.2017 20:07

T53o17m94á35š 83J68e57l17í90n42e35k 4900470339782

Je to blbý. Na druhou stranu ale Facebook není ani stát, ani vládní organizace, a pokud uživateli chování Facebooku připadá nepřijatelné, není problém jej jednoduše přestat používat.

+4/0
9.5.2017 19:41

M35a48r17t70i81n 90B60i50t19t17n58e66r 4652496796255

Ale on ten Facebook to dělá proto, že nemá na výběr. Nařídil mu to soud - stát - EU. A ten to nařídí prakticky každé sociální síti, na kterou se dostane. A ten zbytek bude klidně časem cenzurovat jako nenávistné a propagandistické, pokud budou příliš populární.

A pokud ten Facebook aby se soudu/státu/EU zavděčil smaže někoho neoprávněně, tak co? Řekne se, že je to přeci soukromá firma, může mazat koho chce, však ho nikdo používat nemusí.

Vtip je v tom, že on nemůže mazat koho chce. Řadu účtů smazat prostě musí, pokud nechce být postihován.

+4/0
9.5.2017 19:46

M30i69r19e23k 40T93u33r10e30č25e36k 4463972840542

Dyk taky jo. Ja se kdysi prihlasil do Facebooku protoze to bylo potreba k jinemu uctu. Tot' vse. Vešktera Facebook mail jde automaticky do Junk Email a vubec ji nevidim...

0/0
9.5.2017 20:57

V46á36c96l50a68v 61J63a97n98o12c96h 1876755271137

Čím víc to budou dusit, tím víc to bouchne. EURv

+3/−3
9.5.2017 19:30

M18a37r74t22i64n 80B33i91t84t12n48e86r 4542556546625

Bohyním žel ano. Hloupé na tom mi připadá, že si to asi ani neuvědomují.

Na druhou stranu - není žádný způsob, jak ochránit různé menšiny před zfanatizovaným davem, který rád uvěří každé vymyšlené kravině, aby si mohl jít vylít svou zlost a frustraci, pokud nezabrání tomu, aby se ty kraviny svobodně nešířily. Takže chápu i tu snahu omezovat. Jen si myslím, že je to příliš velké na to, aby to udusili a zároveň nechávají příliš málo prostoru na to, aby to kontrolovaně shořelo. A tam už zbývá jen ten výbuch.

+3/0
9.5.2017 19:43

O65n63d70ř32e69j 24Š80i27n60d31l70e17r 2257528276155

Lze je chránit tak, že problémy budete skutečně, cíleně řešit funkčním způsobem. Ne že si na řešení hrajete a ještě to necháváte vyhnít a pak je používáte jako záminku pro utahování řetězů. Myslíte si že by nějaký blbý Okamura nebo Vandas někoho vůbec zajímal kdyby se tady problémy s nejjmenovanou menšinou skutečně řešili.

To samé současná krize. Nikdo neřeší že se nám to přes hranice valí ohromná suma lidí s málo kompatibilní kulturou o kterých vůbec nic nevíme a politická reprezentace se chová jako kdyby to snad i bylo dobře či co. Přitom islámský svět je při své porodnosti v podstatě permanentní imigrační krize. Ty přívaly samy od sebe neskončí.

+4/0
9.5.2017 19:58

G37a19b24r89i93e72l 18H48o67r95t51e73n 9661939293294

Za takových 10 let bude každá registrace na FB a podobně schvalována lokálním úřadem pro sociální média po doložení osobních dokladů a biometrických údajů. Šiřitelé nepravdivých zpráv (od těch skutečných po ty nehodící se) dostanou krásný nový paragraf se sazbou 2 - 10 let. Automatická detekce těchto zpráv bude plně v rukou virtuální inteligence, která bude monitorovat všechny běžné a většinu neběžných zdrojů - od osobních stránek při indexaci, přes překladače a mail, až po podrobnou analýzu komunikace pomocí messengerů a SMS.

Pak bude teprve na světě krásně...

+6/−1
9.5.2017 19:23

J61a42r26o81s74l22a97v 21N52o77v34á70k 1816363730

svoboda projevu jak vyšitá...jakýkoliv nesouhlas či kritika postižitelný

0/0
9.5.2017 20:14

J57a18r83a 76R46a44n48k 1391236149811

Pokud sem dam odkaz na FB, zmizi....

http://www.cracked.com/blog/russia-didnt-hack-election-they-hacked-democracy/

0/0
10.5.2017 22:11

M96a59r17t48i24n 33B26i83t10t98n71e81r 4742386976715

Vlastně nutí sociální sítě, aby na vlastní náklady cenzurovaly své vlastní uživatele.

Ale co pokud Facebook někomu smaže účet neoprávněně? Bude tam snad nějaký soud o to nebo náhrada škody? Jistě že ne, protože Facebook bude náhle soukromá firma, která může smazat "co chce" = k čemu ji aktivistické skupiny placené kdo ví čím přes soudy přinutí, aby mazala.

+3/0
9.5.2017 19:21

M21a68r12t35i22n 93B48i42t89t89n56e84r 4802316296225

Jinak vtipné na tom je, že kvalitu příspěvků na Facebooku si lidé hlídají sami. Sami rozhodují čemu dají like, co budou sdílet. To ale očividně nefunguje dost dobře, pokud nad lidmi není dohled.

No ale pokud tím soudy říkají, že lidé jsou nesvéprávní a rozhodují se na základě naprosto nepodložených sugescí a nesmyslů v takové míře, že to ovlivní volby... tak jak to, že při tomto vědomí dovolí reklamu na půjčky a vůbec prakticky na jakékoli výrobky propagované přes prodej úspěchu, přijetí do skupiny nebo naopak obavy - prakticky veškerou reklamu?

Vždyť pokud uznáme, že lidi lze tak snadno manipulovat, že před volbami je třeba mazat desetitisíce účtů, neměli bychom uznat i bezbrannost lidí vůči reklamě, ponoukající ke zbytečnému zadlužování a utrácení? Nebo tímto směrem se lidé manipulovat smí, to je povolené a žádoucí?

+4/0
9.5.2017 19:25

I98v76a62n 90H71o37l54a18s 5857807368117

> Jinak vtipné na tom je, že kvalitu příspěvků na Facebooku si lidé hlídají sami. Sami rozhodují čemu dají like, co budou sdílet

Lajkování a sdílení nemá velmi často s kvalitou (ani dostatečným IQ lajkujících a sdílejících) nic společného.

0/0
10.5.2017 0:23

M74i43r55o77s74l33a78v 37T86i90š87e58r 4269279584662

Tak jestli toto někdo nepovažuje za komunistické metody, tak už nevím co.

+2/−1
9.5.2017 16:41

M48i44c62h80a86l 71T15o21m47i36n43s66k60ý 9261535857914

Na idnes také mažou nejen příspěvky, ale i účty.

Když pošlete pravdivý zdroj, tak jste označen za spamera. Ale už se nijak nemůžete bránit a ani vyvrátit, jejich tvrzení, že informace uveřejné v odkaze jsou lživá, už nemůžete informace podložit videi a dalšími informacemi a zápach extrémistické nálepky nesete dál.

+12/−1
9.5.2017 14:24

A72l98e44š 21J80í61l12e93k 7411302206278

A kdo hlídá hlídače?

+15/0
9.5.2017 13:34

J46i73ř23í 70V15i73m32r 5103497390690

Dobrá otázka.

0/0
9.5.2017 15:08

D31e17n51i41s 65H27u20m42l 4152945855276

.. has been vaporized

George Orwell

+6/0
9.5.2017 13:19

J82a47n 84D86l41o68u48h65ý 7604869740729

Tak hlavne ze vime, ze ten fejsbuk za nas vi nejlepe, co je pravda. Orwell network !!! Fuj!!!

+11/−3
9.5.2017 13:05

R23a72d60i86m 92S53r46a62m12e76k 2364684499943

Kdo hledá na fejsbuku pravdu tak ji zjevne nepotrebuje. Mnam (ted nevim, jestli za "mnam" patri taky nejake vykricniky)

+1/0
9.5.2017 17:01

O83n82d97ř25e24j 41Š29i90n74d84l27e41r 2637618826775

"Kořenem problému" je že oficiální propagandě už nikdo nevěří, "velká" média totálně rezignovala na poctivou investigativní práci a z mainstreamové veřejné debaty se totálně vytratil jakýkoli pluralismus. To, že lidé pak vyhledávají alternativní zdroje včetně těch falešných je naprosto normální reakce. Už i z médií co jsem dříve repseltoval se stává docela podjatá žumpa (Respekt).

Pomalu se vrací doba, kdy musíme číst mezi řádky. Člověk si nejdřív přečte idnes, pak třeba Pak mrkne na BBC, Fox, Guardian, Al Jazeeru a nakonec přihodí sputnik a nějaká white media a teprve z toho se pokusi složit jak puzzle jaká je asi pravda.

+21/−2
9.5.2017 13:03

O82l56d44ř38i68c15h 40Ř26e88z67n42í82k 7495552774458

člověk, který hledá pravdu na sputníku ajim podobným, je podoben dítěti,které snaží kyblíčkem přelít oceán ;-D

+4/−9
9.5.2017 13:13

O91n57d84ř49e50j 45Š54i55n81d47l87e42r 2547398906625

Vy jste muj post ani nečetl co?

+2/−2
9.5.2017 13:16

J83i29ř30í 90V39i80m89r 5523657190560

Možná četl, ale zjevně nepochopil. Anebo nechce pochopit.

+3/−2
9.5.2017 13:35

O81l58d79ř44i95c48h 35Ř83e77z21n42í41k 7375102614908

ale pochopil, ale dělat si závěry z tvrzení propagandy ...no leda krom toho, co by si putin přál, abychom mu věřili. ;-)

+2/−2
9.5.2017 15:17

O80n71d84ř86e97j 15Š58i62n28d64l47e64r 2127148286405

Chápete že tvrzení třeba komise EU, nebo vyjádření mluvčích ministerstev ČR jsou propaganda úplně stejně? Nebo si myslíte že se tyto entity nesnaží nijak ovlivňovat veřejné mínění? A přesto je média běžně citují aniž by se obtěžovala s kritickou analýzou. O tom sputniku to alespoň každý ví a proto ho čte vybavený skepsí.

+4/−3
9.5.2017 19:43

O92l63d95ř75i47c50h 48Ř17e70z60n78í30k 7525912294398

spiknutí iluminátů ;-D

0/−1
10.5.2017 0:31

O48n10d27ř67e78j 20Š51i32n94d60l79e57r 2837338796595

To nevím kde jste vzal. Nic takového tady netvrdím. Je přirozenou vlastností moci, že se rozrůstá pokud ji někdo nedrží u huby. Toho si byli vědomi už američtí revolucionáří - zakladatelé moderního modelu liberální pluralitní demokracie. Přečtěte si někdy takový "Common sense" a uvidíte že to byli z dnešního pohledu v podstatě libertariáni. Každý establishment, I ten demokratický má zájem na zachování statu quo, který ho dostal tam kde je. Podívejte se, já nepopírám že to co máme v evropě je daleko, daleko lepší než co je v rusku, číně, blízkém východě atd.Ale to neznamená že bychom měli být naivní a myslet si, že se naše úřady a politické entity chovají k veřejnosti naprosto upřímně se snahou ji co nejlépe sloužit a vůbec se ji nesnaží manipulovat.

KAŽDÁ mocenská struktura má nějakou svoji propagandu. Třeba už to, že máme povinnou školní docházku kde máte vlastivědu a dětem se podstrkává určitý model vnímání státu je svým způsobem propaganda. Jestli s ní pak souhlasíme nebo ne, je věc druhá. Ale pokud si myslíte, že se v západních demokraciích nesnaží politici a úřady manipulovat myšlením veřejnosti, tak jste opravdu, ale pravdu naivní.

+3/0
10.5.2017 1:58

A80l48e76š 40J34í24l49e41k 7641242356288

Je to na něj moc dlouhé...;-D

+2/−2
9.5.2017 13:35

O83n16d69ř97e35j 98Š64i83n46d49l29e51r 2407108246665

Abychom si rozuměli. Sputniku samo nemůžete věřit (ale to an CŤ apod. , byť pravda že ta míra oprávněné nedůvěry je někde úplně jinde). ALE - na těchto serverech kolikrát píší o věcech o kterých se nikde jinde nepíše vůbec nebo jen strašlivě vágně. A pak samozřejmě nastupuje ověřovačka. Zkusím cíleně googlit, ověřovat konkrétní data, přípípadě se poptám online přátel, kterých mám po světě docela dost... Ukáže se pak že většinou skutečně sputnik a white media kecají, ale pořád tam to zrnko pravdy kolikrát je a "naše" média o tom třeba neinformují vůbec.

někdy se samozřejmě člověk sekne. zrovna 2 dny zpátky jsem asi půl hodiny měl za to, že Macron skutečně má účet na Bahamách než se mi povedlo si ověřit, že to byl hoax. Nicméně absolutní mlčení mainstreamových médií na toto téma rozhodně ničemu nepomohlo...

+4/−1
9.5.2017 13:49

O91l64d82ř90i11c97h 81Ř74e61z94n24í98k 7675622524528

a takové práce se kydat tímhle hnojem, nedala by se ta doba ověřovánínějaké zcela marginální informace využít jinak?

+2/−2
9.5.2017 15:23

O91n66d26ř35e62j 54Š58i28n49d43l20e61r 2957468396205

Pokud někdo nechce abych si něco přečetl, je to velmi dobrým indikátorem toho, že přesně to bych si měl přečíst. Takový

Index librorum prohibitorum je super rozcestník ke kvalitní literatuře ;-D;-)

+6/−2
9.5.2017 15:45

O56n56d76ř80e33j 34Š30i11n40d18l13e20r 2987958306925

A ty informace nejsou marginální, je velmi důležité vědět o čem mainstream nepřímo lže nebo co tutlá

+5/−2
9.5.2017 15:46

M95a36r83t23i74n 60B22i42t45t43n56e90r 4462856386315

Dělal jsem to asi tři čtvrtě roku důkladně - různé zdroje, různé jazyky. Zjistil jsem, že i Wiki dá hodně informací, jen člověk musí projít nejen českou, ale i anglickou a pak hlavně národní verze Wiki, pokud se jich to nějak týká a musí se proklikat na různé okrajové články, které tam sice jsou, ale běžně se k nim člověk nedostane... a pak samozřejmě projít ještě uvedené zdroje, které naštěstí na Wiki dávají. Je to dobré hlavně na dohledávání historických souvislostí.

Zjistil jsem, že k vlastnímu překvapení jsem si na řadu politických záležitostí a událostí udělal úplně jiný náhled, než jak to prezentovala média. Ať už to ti lidé, co píšou zprávy ví nebo ne, tak to, jak podávají řadu věcí je vyloženě jednostranné, zkreslené, fakta vynechávající... a ano, místy si skutečně myslím, že je to cílená propaganda. Další věc je, že velká média řadu i velmi důležitých informací zcela zamlčí a začnou se jim věnovat až když zprávy o těch událostech týden, dva týdny kolují alternativními weby.

Upřímně mnohem raději než automatické prověřování a mazání informací na Facebooku bych viděl, kdyby zpravodajská média musela poctivě uvádět zdroje a to nejen vágně, ale konkrétními odkazy.

+4/0
9.5.2017 18:59

V83á66c51l90a81v 29L28a71d65a 6852263594433

Typický propagandistický názor, všichni lžou, nevěřte mainstreamu, hledejte i jinde, na každém šprochu pravdy trochu.

0/−2
9.5.2017 20:54

O59n31d29ř49e23j 34Š21i32n63d59l44e24r 2407478756435

Všichni lžou. To je si myslím snad nerozporovatelné. Jen je otázka jak moc a v čem. A prostě i v liberálních demokraciích západního střihu se lže a manipuluje. Watergate, MK ULTRA, celá Nixonova válka proti drogám jako zástěrka pro perzekuci rasových menšin atd. vám nic neříká? Jde o zdokumentováné věci.

Stejně tak si myslím, nemůžete popřít že se v posledních letech hodně zmenšilo overtonovo okno. Levice označuje za nácka a krajního pravičáka každého kdo si dovolí argumentovat třeba jen trošku mimo jejich vnímání světa, na velkých univerzitách se objevují kurzy "genderové a rasové citlivosti" do kterých jsou studenti nenápadně tlačeni a když v UK gang pakistánců systematicky znásilňuje nezletilé, tak policie se drží zpět ze strachu z obvinění rasismu. Toto jsou všechno konkrétní, důvěryhodně zdokumentované jevy a takové věci jsou v evropě a USA pozorovatelné v posledních letech stále více. Když se v médiích píše o nečem, čemu opravdu rozumím a vidím do toho protože se tomu třeba věnuji, tak někdy nestačím valit oči jak jsou schopni to zmasit a radši se ani nedomýšlím jak to je s věcmi do kterých moc nevidím...

Vy tady celou dobu jen útočíte a přitom jsem od vás neviděl ani snaho o zamyšlení nebo skutečný argument.

+3/0
10.5.2017 2:08

J83a25r12o85s29l52a57v 15B48r73ü76m64m28e37r 4587110782820

Sputnik je, jestli s nemýlím, oficiální tiskový orgán Kremlu, pokud někdo chce znát,co si Kreml myslí, tak kam jinam?

+1/0
9.5.2017 17:41

M23i23c16h76a21l 73K15r66e34j32č37í 1596430521833

Nenapsal bych to lépe R^

+1/−1
9.5.2017 14:21

P87a49v82e39l 40D89r12o26t80á75r 7453694929934

Fakticky chcete tvrdit, že to sdílení smyšlených zpráv o uprchlících a no-go zónách je výsledkem mnohahodinového ověřování zpráv z mnoha zdrojů?

+2/−1
9.5.2017 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.