Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazačka se proměnila na speciální tramvaj. Maže a hlídá smog v Praze

Tramvaj s evidenčním číslem 5572, známá jako mazací tramvaj nebo Mazačka, po rekonstrukci znovu vyrazila do ulic Prahy. Nově je vybavena čidly prachových částic a okolní teploty. Jak je na tom Praha se smogem, si teď můžete v přímém přenosu kontrolovat sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85i63ř27í 18P24r21a86ž64á97k 9160392891562

Je pozitivní, že budeme znát hodnoty částic PM 2,5, ALE: je to hodně zavádějící. Limity prachových částic jsou stanoveny pro velikost PM 2,5 a PM 10.

Nešlo by doplnit ještě senzor pro PM 10 a

ZEJMÉNA zpřístupnit ARCHIV HODNOT.

0/0
13.5.2017 14:09

J58a75n 41P85r87i26c83h22y76s40t89a97l 8501868343

"Vedle přímého přenosu z paluby tramvaje tak můžete na ukazateli pod videem sledovat i počet prachových částic v jednotkovém objemu vzduchu (m³)."

Prestoze ta tramvaj ma celou radu funkci, tak palubu zatim nema. Snad mozna az bude jednou vyrazena a nekdo si ji predela na hausbot. To slovo klidne muzete vypustit, bez nej ta veta bude davat smysl.

0/−1
13.5.2017 12:50

O70n36d30ř72e92j 76K95l91u75b30a71l 9255923746329

Nikde jsem nenašel jaké je vlastně použito čidlo pro měření PM částic. Vzhledem k uvedenému rozsahu bych očekával něco z PMS3003/PMS5003/PMS7003.

http://aqicn.org/sensor/pms3003/

0/0
12.5.2017 21:40

B75o17h75u73m44i81l 81M21á82c63a 5901572196323

"Snímač používá teorii rozptylu světla na paprsku laseru"

a autorovi článku zřejmě přeskočilo.

0/0
12.5.2017 20:54

J36i20ř73í 34P61r93a70ž85á65k 9950782621822

Je měřidlo prachových částic certifikované, nebo je to jen hrubé, orientační měření? Mohla by to redakce doplnit?

0/0
12.5.2017 19:52
Foto

Z64d65e25n11e89k 47F53u64t81o 6310762518528

Kolik maziva to denně vyplácá na koleje? V autobazarech musí mít pod autem lavor, aby neukáplo trochu oleje..

0/0
12.5.2017 19:17

O87n25d47ř19e12j 28Č86a68p49k19a 6971901413804

Olej je dělaný na to, aby vydržel. Tohle je nějaké biologicky odbouratelné mazivo tuším z Německa, které v přírodě dlouho nevydrží (stejně jako oleje do motorových pil a podobně). Navíc to tady může maximálně spláchnout voda do kanalizace a odtud do čističky.

0/0
14.5.2017 21:24

Z61d88e51n78ě93k 81D97u26b55e66c62k11ý 3207644660538

Nemohla by ještě rozvážet pivo ? :-)

+6/0
12.5.2017 15:09

M87i95r82e19k 15G55a47j55e93r 5591756249250

Titulek je opet nepravdivy. Nejde o "hlidani" smogu, ale jen o jeho monitorovani. Hlidanim by se to dalo oznacit pouze kdyby ta tramvaj mela schopnost vysi smogu ovlivnit a redukovat.

+1/−3
12.5.2017 15:02

B55o26h19u58m65i90l 74S40t52e81j68s54k70a68l 5793564101183

Pravdivý či nebulvární titulek na iDnes?;-D

0/−1
12.5.2017 15:46

J31i11ř95í 31K11o18c32u74r16e51k 6945844435168

Šetření inkoustem? Že jsou na těch cifernících uvedeny jen krajní hodnoty.

+1/−1
12.5.2017 14:54

B83o11h10u49m52i52l 53S72t91e22j45s24k23a63l 5433854671983

Aktuální číslo dole uprostřed vám přijde málo přesné?

+1/0
12.5.2017 15:45

J92i51ř53í 22K29o34c25u11r35e90k 6845334455678

Je dobrým zvykem stupnici číslovat. A "budíkové" ukazatele mají tu vlastnost, že jsou lépe čitelné a pro rychlou kontrolu mnohem lepší než přesné číslo.

Představte si na rychloměru v autě máte jenom 0 a 260, aktuální rychlost se zobrazuje jako číslo. Chvíli to trvá, než ho přečtete.

Ale co, proč dělat zařízení pro obusluhu pohodlné. Proč se držet přežitých konceptů! Třínohý stůl!

0/0
12.5.2017 18:08

J47i61ř70í 68P68r39a13ž57á63k 9570192821852

A proč není konkrétní číslo u měření prachových částic?

0/0
12.5.2017 23:34

J86i93ř67í 41P29r82a94ž90á90k 9610702811742

Už se tam objevilo, nebo jsem ho předtím přehlédl.

0/0
12.5.2017 23:36

M34a51r26t62i87n 67K76r76á75l61í92č73e27k 4373953445875

Zajimavejsi mi pride, ze teplotni stupnizce zacina az na 0C

0/0
12.5.2017 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.