Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J15o49s20e10f 78P80i42š30v60e23j93c 5876206928129

Úžasný člověk a parádní článek, díky za něj.

Jen tak pro zajímavost, žijí ještě potomci p. Otčenáška?

+5/0
doporučit
17.5.2017 13:43

A29n44d74r46e12j 89K75r39a35s69k86o 4884851380633

Československo pred vojnou boj pojem. Žilo tu neuveriteľné veľké množstvo skvelých a chytrých ľudí. Až prišli komunisti a úpadok, ktorý pochoval generácie. Veľká škoda.

Krásny článok a spomienka.

+6/−2
doporučit
17.5.2017 13:11

J25i97ř58í 34T57i52n27t46ě91r18a 6710239653860

Vážení,

je zajímavé, že zde popisovaný člun s hydroreaktivní pohonem je přisuzován Ludvíku Očenáškovi, i když mnohé nasvědčuje tomu, že tento člun po stránce technické navrhl jeho syn Miroslav Očenášek (1898-1955), který také podal dvě patentové přihlášky. Je zajímavé, že československý patentový úředník tuto přihlášku odmrštil, kdežto polský patentový úřad ji přijal. Díky tomu mohla polská piňská flotila upravit jedno z plavidel pro hydroreaktivní pohon. Je zajímavé, že dunajská i piňská verze byly po provedených zkouškách považovány za nevhodné pro použití v mělkých vodách.:-/

+3/0
doporučit
17.5.2017 13:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.