Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a55r47t25i12n 81K53r22o64u96p64a 2491603579980

Článek je plný nesmyslů.

"Lodní turbína vytvoří páru": Páru vytváří sekundární obvod jaderného reaktoru u jaderných lodí. Nebo kotle u lodí poháněných mazutem.

Síly vytvářené parním katapultem jsou takřka stejné jako u EMALS.

Síla u parních katapultů se regulovat dá a také se toho využívá podle toho jaký letoun má startovat. Je ale pravda že EMALS se reguluje lépe.

Parní katapult nepřichází do kontaktu s mořskou vodou, do něj je přiváděná pára a ta slaná pochopitelně není.

Korektor je zřejmě někde na tahu.;-)

+60/0
doporučit
21.5.2017 2:31

L16i95b49o81r 76M88a16c59h88a74l75e90k 1804475225448

Nejlepsi Katapult vsech dob vzycky byl a bude Olda Riha a Jirka Sindelar!

+48/−1
doporučit
21.5.2017 0:18

Z71d51e55n17e40k 36H87l28a84d74i80k 5645716200

Neni nad to, kdyz uplny laik, ktery veci absolutne nerozumi, zacne kecat co je dobry a co ne.:-/

+46/−3
doporučit
21.5.2017 0:09

P23a26v88e87l 61N10á81r63o57ž60n30ý 6809709333316

To je zas článek jak z rudého práva roku 1953 . Pojďme se podávat na ideologie zbavenou realitu , třeba zjistíme, kde udělali soudruzi z NDR chybu.

Článek se snaží budit dojem nějakého moderního neřkuli digitálního systému proti zastaralému pomalu koňmi taženému parními systému. Elektromotor a to i ten rozvinutý nerotační lineární je technika 19. století což je jak říká klasik století páry.

U parního katapultu se energie ukládá do přehřáté páry, na jeden start jí je potřeba cca 600kg na to stačí větší boiler a to že se výkon nedá regulovat je čistě záležitost toho, že Američané na svůj katapult C-13 mod 2 nenamontovali regulátor , protože nebyl námořnictvem požadován. Energii potřebuje o i onen "digitální zázrak v reálu elektromotor a potřebuje jí tolik, že jí nedokáže v daném čase dodat ani jaderný reaktor lodi a tak se na loď musí nainstalovat obří setrvačníky které se nejprve roztočí a pak se energii uložené v setrvačnících použije na výrobu elektřiny pro elektromotor. Takže na lodi jsou 4 obří setrvačníky rotující rychlostí 6400ot/min. takový to strojek je problém spolehlivě provozovat na zemi na lodi které se sám hybe je to ještě složitější.

Další věc je izolační pevnost samotné cívky elektromotoru v katapultu. Cívek je x na dráze cca 91m a do každé se pouští v jistém okamžiku tolik energie , že se teplem drát roztahuje a ztrátové teplo ovlivňuje vlastnosti izolačního laku. No a jsme u klasického problému, dielektrická pevnost izolace klesá a cívka dříve nebo později odejde a musí se měnit , to se děje na zemi kde není cívka vystavena solím jak tomu bude na lodi.

Ještě bychom mohli rozebrat spolehlivost samotného měniče, který mění stejnosměrné napětí získané ze setrvačníků na střídavý proud pro buzení cívek, který je opět skoro nemožné pro takové výkony a zatížení nemožné vyrobit v dlohodově spolehlivém provedeni.

+32/−2
doporučit
21.5.2017 9:25

V43í41t76ě92z54s18l42a29v 31K20l86o21z73í10k 3211269954457

Tak jsem se dočetl že turbina vyrábí páru.!

+16/0
doporučit
21.5.2017 6:21

L71e85o87n 39B79u65r57e85š 9205301740

Jen takový detail, turbína úžasnou páru nevyrobí. Turbína je spotřebič páry, ne emitent. Energii spotřebovává. Jediná turbína, která to dokáže je spalovací. Pokud se v článku otíráte o Dondovo buranstvi bylo by korektní se sami vyvarovat nesmyslů.

+14/0
doporučit
21.5.2017 9:47
Foto

P45a16v14e54l 86Č17e81r36n55í39k 1898915150110

Částečně ale má pravdu - elektrické katapulty budou sestrojeny z patenty chráněných komponent a jediný opravy-schopný dodavatel bude General Atomics. To zcela jistě navýší cenu servisních prací, nehledě na problémy s dodávkama. Parní potrubí a písty dokáže vyrobit každý schopný strojař. V případě nouze lze potrubí zaplátovat a používat dál. Pokud ale někde v zázračném elektromagnetu něco vyhoří, tak budou vojáci nahraní.

V tomhle ohledu je skutečně elektromagnet zdrojem zvýšeného rizika i nákladů.

+13/0
doporučit
21.5.2017 9:27

S75t86a98n69i47s60l25a58v 93R82o92s50e77c82k89ý 9815339421959

Co to je za perlu?

Lodní turbína vytvoří páru

+11/0
doporučit
21.5.2017 11:32

J22a26n 65L98u13c91a73n 2645858159524

Divím se, že nenařidí státním úřadům přejít od počítačů zpátky k mechanickým psacím strojům. Jsou levnější, nejsou "digitální" a jejich princip při troše snahy pochopí možná i Ivanka.

+26/−7
doporučit
21.5.2017 3:21

I65v83a21n 52M80a95r20e34k 6944718792

Ta "informace" o regulaci tlaku páry je trochu úsměvná . Pamatuji dobu parních lokomotiv, ale že by tam bylo jen ovládání "jede/nejede" ? 8-o Parní lokomotiva, stejně tak jako jiné trakce dokázala jet "sólo" , stejně tak jako vézt několika tisíc tunový vlak. Takže s tou "regulací" je to víc než podivné ? !

+10/0
doporučit
21.5.2017 12:30

R61o23b63e75r14t 26L98a12u22e42r 5764750486110

Trump je obchodník. Myslím si, že možná řekl co řekl proto aby pomohl zatlačit na snížení ceny, příp. aspoň omezil nárůst ceny - prostě zbrojařům jasně naznačil, že stát není ochoten nakupovat za jakoukoliv cenu.

+14/−2
doporučit
21.5.2017 8:51

M72i94r34e14k 60K54r71o91u20p71a 8506689817722

Jednoho takového, který všemu rozumí a vsechno umí, do všeho krafe a vše musí být podle něj, maji v Severní Koreji. Zdá se, že si amíci pořídili podobného.

+18/−4
doporučit
21.5.2017 5:40

J64i86ř60í 61K44o98c61u89r94e86k 6915704515528

Lodní turbína vytvoří páru

---

a ta pak zahřívá atomový reaktor. :-P

+9/0
doporučit
21.5.2017 18:45

M38i76r26e82k 48K56o56n90e59č79n32ý 6787695885714

Děláním z Trumpa blbečka se ztratila hlavní informace. Parní systém je zatím určitě srovnatelný a asi i spolehlivější, než EMALS.

+8/−1
doporučit
21.5.2017 11:49

J93i93ř40í 60K22o50c59u97r77e23k 6585154845128

Urychlit několik stovek tun na rychlost přes 550 km/h není problém - JR Maglev. Jezdí jim to spolehlivě už několik let a snaží se na testovací trati vylepšovat komponenty.

Problém je, když na to máte jen 150 metrů a ne 20 km. Takže celkem chápu, že takový projekt předběhl svoji dobu a nedaří se.

+6/0
doporučit
21.5.2017 19:03

J62a61k17u26b 93S75ú36k33e92n22í89k 1238840639

To se hned pozná odborník:

"Znělo mi to špatně. Digitální. Mají digitální. Co to je digitální? Navíc je to velmi složité, musíte být Albert Einstein, abyste to pochopil,” uvedl Trump v rozhovoru pro magazín Times. „Řekl jsem: chtějí koupit více letadlových lodí. Řekl jsem: jaký systém se chystáte použít...’Pane, zůstáváme u digitálního.’ Řekl jsem, ne nezůstanete. Zůstane u zatracené páry, digitální stojí stovky milionů dolarů navíc a to není dobré.”

+9/−5
doporučit
21.5.2017 7:03

J81i91r54k36a 66N94o63v35á79k 6292905545599

Tak chápu že člověku přes reality může lineární motor připadat složitý, ale jinak je to poměrně jednoduchý princip, kdy je v podstatě stator motoru "rozbaleny" do roviny. Nic světoborného, funguje tam prakticky cokoliv, co na normálním elektromotoru.

+5/−1
doporučit
21.5.2017 9:07

P62e66t76r 62P53a92v39l51a62t37a 7136430657771

A nejde mu jen o cenový nátlak na dodavatele? Je to bezpochyby tvrdí obchodník, a tahle situace je ideální o tomu aby dosáhl snížení ceny. Systém je za draho vyvinutý a je jinde neprodejný. Náklady na další kusy jsou tím pádem relativně malé, marže veliká, ale v podstatě je nutnost to prodávat dál, aby se ty vývojové náklady více rozpustili...

+4/0
doporučit
21.5.2017 14:13

P81a13v27e74l 57J68e67ř53á50b55e63k 7501592324427

Nestačil by na páru jen přetlakový ventil, který se tlak trochu sníží?

Ale nerozumím těm systémům, odborně jsem skončil u praků. Tak kulička z ložiska letí takovou silou, jak moc natáhnu gumy praku.

+3/0
doporučit
21.5.2017 10:44

P69e62t65r 41M18a58r70e49č29e60k 1703321359778

Myslím že o tom rozhodne praktická potřeba a nikoliv pan prezident.

+6/−6
doporučit
21.5.2017 0:21

A57l87e58š 84L90i46s59o31v59s33k11ý 9199168132362

Jak praví klasik: "Češi - bystrý národ!" Tolik odborníků na katapulty... ještě bych nechal vypsat referendum, jeslti se má v dukovanské elektrárně a pak i v Temelínu zavést systém řízení Zepalog H nebo Zepalog T.

+3/−1
doporučit
21.5.2017 23:03

P12e31t59r 68L88u95k95e94š 6833941

Dost by se ušetřilo návratem do roku 1917. Jen spotřeba pilotů by s ohledem na riziko o dost stoupla.

+3/−1
doporučit
21.5.2017 1:50
Foto

P38e62t52r 56K51i31e90b19e64l 8914702717142

Doufám, že lidé kolem něho měli dost zápisníčků....koho mi to sakra připomíná?

+5/−5
doporučit
21.5.2017 7:56

J98a10n 81P46o60s56p34í14š32i67l 5271689908809

No půl miliardy dolarů za katapult na jedné letadlové lodi je sakra hodně peněz, to se ani Trumpovi nedivím, že chce tento "tunel" uzavřít. Podle mě za tuto cenu měli získat továrnu na výrobu těchto katapultů, které by za zlomek ceny vyrobili pro všechny své letadlové lodě.

+7/−10
doporučit
21.5.2017 0:44

P36a38v82e73l 92Š29e31v48č88í17k 6100685239450

Další centrální mozek lidstva. Pokud působí v pidizemi jako je naše, je to k smíchu. Pokud má moc ve velmoci jako je USA, tak z toho mrazí a naskakuje husí kůže.

+3/−2
doporučit
21.5.2017 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.