Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakladatel Microsoftu má největší letadlo světa. Vyšle rakety do vesmíru

Stratolaunch je největší letadlo současnosti, za jehož vznikem stojí jeden ze zakladatelů Microsoftu Paul Allen. Jeho úkolem je za letu vypustit vesmírnou raketu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a35n 35P66a24v55e43l20k69a 3517331614851

MS DOS a Windows víme, ale kde ukradl tohle?

+1/0
3.6.2017 8:48

B34o56h90u41m88i11l 54P43e62t26r23a97s 1643584711252

Zase neco navic k zasvinovani atmosfery.:-(

0/−6
2.6.2017 16:27

J39a12n 24V19á42c76l46a28v40í50k 3892796161379

Příspěvek raket ke znečištění atmosféry je v porovnání s jinými zdroji v podstatě zanedbatelný.

0/0
2.6.2017 20:35

B52o57h95u92m71i74l 17P30e92t14r48a66s 1333214361122

Vsechno se pripocitava.

0/0
3.6.2017 5:15

J64a82n 27V79á66c36l23a28v18í87k 3382596891989

Navrhuji zakázat táboráky.

0/0
3.6.2017 13:49

B30o47h15u20m68i27l 15P92e82t63r94a46s 1973744521192

To ero bude pohaneno biopalivem?

0/0
3.6.2017 15:10

J65a19n 25V74á66c71l10a48v10í38k 3382866141429

Po kolika letech přestává být palivo bio?

0/0
5.6.2017 14:37

J24a26k31u72b 65K42o56s 3636932310184

I vaše prdy?

0/0
3.6.2017 19:44

M80a28r32t43i68n 60P70r18á52š78e22k 8845321370303

myslím, že v tomto případě nabude výraz BSOD úplně jiný význam

0/0
2.6.2017 11:09

J98a15n 81Č40e39k10a59l 7679475734734

Vypadá to, jako by se to mělo každou chvíli rozdvojit... :-)

0/0
2.6.2017 10:47

J41a42n 95M55o70u87c17a 1928487481

Vypadá to na to, že přepážka mezi trupy bude muset odolávat velkému krutu nebo ohybu až se letadlo dostane do turbulencí.

0/0
3.6.2017 9:35

J65a79n 49M66a30c44e35k 3304391922923

Ty tupý nosy to má schválně, nebo je ještě zakryjou?

0/0
2.6.2017 9:24

P51e66t37r 73D33l63o30u58h23ý 3805581682368

Špička letadla je takový "plastový" kryt, pod kterým jsou radary. Takže zakryjou.

+2/0
2.6.2017 11:32

M28i74c62h80a90e15l90a 83V87a63r28c64l24o19v94á 4742384372533

Nezdá se mi, že by ta dvě spojená letadla byla větší než Mirja.

0/0
2.6.2017 9:19

Z79b31y73n14ě31k 32J16a66n57d79a 7663892955521

Vidíte jak zdání klame... Má rozpětí o 20m větší.

0/0
2.6.2017 9:21

J30a91n 67M62a44c24e48k 3194151862483

Rozpětí jo, ale co zbytek?

+1/0
2.6.2017 9:24

M71i59c23h67a55e30l84a 37V78a47r62c24l53o39v73á 4332574202273

To je možné ale v podstatě to vypadá jako když spojíte dva větroně.

Nikterak nechci snižovat něčí snahu o pokrok. Ba co víc. Tyto lidi považuji za vizionáře hodné obdivu. Pouze se mi nezdá ono prohlášení o velikosti.

Máme nejvyšší budovu světa protože jsme na bungalov namontovali 500m vysokou anténu?;-)

+4/0
2.6.2017 9:37

O97n67d75ř44e32j 51P42u40n24d88a 8442738434359

Bungalov s 500metrovou anténou moc smysl nemá, spojením 2 letadel dostanete mezi nimi prostor pro náklad.

0/0
2.6.2017 12:01

J41a70k18u48b 21M37a94t39o21u58š 3885152472373

Pokud jste chudá země a chcete největší budovu na světě tak dává ;-D

0/0
2.6.2017 12:15

O87n20d66ř38e90j 17P29u71n37d37a 8702358244159

A kde to takhle maji?

0/0
3.6.2017 7:00
Foto

J94i91ř14í 13R37o81h81a30n 5354228307245

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_large_aircraft

AN-225 má mohutnější trup, ale co se týká rozpětí křídel je až na třetím místě.

+1/0
2.6.2017 14:43

A86n86t18o85n38í83n 23Z54e30l56e60n52ý 2664233621146

Šéfkonstruktér ing. Zababa.

+4/0
2.6.2017 8:20

A43l47e23š 95J31í98l46e16k 7551612336658

R^;-D

Ten večerníček jsem miloval:-)

+2/0
2.6.2017 9:01
Foto

J16i61ř96í 45H23a13v30e21l85k97a 3529563790934

Tak nějak začíná technet klesat na úroveň celého idnesu. Škoda.

+2/−4
2.6.2017 8:02

P58e44t49r 47J88a73r77o47š 8827225269

13 popisků k fotkám, 10x slovo stroj.. Úroveň dopisu z tábora sedmiletého kluka..

+10/0
2.6.2017 4:51

M98i24r50e79k 62G33a15j27e17r 5921326209460

SpaceX vyřešil stejný problém levněji a elegantněji. Vrací se první raketový stupeň, který dělá stejnou práci jako tohle letadlo a vývoj měl SpaceX rychlejší.

0/−2
2.6.2017 0:42

M48i46r12e76k 15G89a89j42e11r 5721636959680

Mimochodem, SpaceX odložil kvůli počasí dnešní start s použitým prvním stupněm rakety na sobotu, takže se na to podívejte po jedenácté hodině večer.

+1/0
2.6.2017 0:49

J65a87r54o27m33i48r 80F46a97r62e49k 4582613927

No nesouhlasim, elegantnejsi mi prijde tohle reseni a co se tyce ceny, tak by na tom nakonec taky mohlo byt lip. Preci jen priprava toho vraceneho raketoveho stupne bude na urovni generalky, tady jen dotankujete, pripevnite dalsi naklad a frcite. Navic by mel dokazat vynest az 3 rakety naraz, ale tady samozrjme zalezi na hmotnosti nakladu.

Ale uvidime.

+7/0
2.6.2017 8:13

P34e49t86r 71M47u97n10z10a85r 1965711569926

Tak kdyby měli dělat generálku těch prvních stupňů, tak by se to asi SpaceX nevyplatilo. Podle mě doufají, že bude stačit jen běžná údržba, skoro jak u letadel.

0/0
2.6.2017 10:00

J79a24n 35V59á53c21l95a45v59í98k 3832536501729

Dal byste náklad za stovky milionů na raketu, pokud by nebyla důkladně zkontrolována? a pojistil byste ho?

+2/0
2.6.2017 10:15

P47e85t95r 53M24u22n65z49a55r 1395341659956

Tak zkontrolována nebo generálka? Podle mě znamená každá něco jiného.

0/0
2.6.2017 16:53

J67a78n 89V81á70c39l68a66v20í47k 3182386611269

Tak kontrola "světla svítí, stěrače stírají" to asi nebude, spíš bych to viděl na něco jako D-check.

0/0
2.6.2017 17:03

J42a34r65o42m30i73r 59F24a13r42e81k 4582903527

Jasny, s tou generalkou jsem to mozna prehnal, ale preci jen, tohle je temer standardni letoun. Nasobky zatizeni se daji nahravat za letu a jen monitorovat, palivo bude standardni, motory jsou standardni..... Proste ta udrzba mezi lety bude vyrazne nizsi, intervaly mezi lety muzou byt taky vyrazne nizsi.

+1/0
2.6.2017 10:32

J34a83n 11V93á57c52l26a54v76í38k 3532846831629

Hlavně je to jiné řešení, i tady může první stupeň přistát, pokud k tomu bude navržený. Navíc to dává možnost z jedné lokality startovat prakticky na všechny oběžné dráhy.

Pro Pegasus nejspíš Orbital ani nemá tři zakázky.

+2/0
2.6.2017 10:15

J98a76n 67K90o96t79a40s 9839220192606

SpaceX měl původně dodávat raketu pro Stratolaunch - prý došli k závěru, že by úprava existující rakety byla moc drahá, tak spolupráci ukončili. A SpaceX se vydali jinou, možná lepší cestou znovupoužití prvních stupňů. Elon Musk dokonce mluvil i proti projektu Stratolaunch - měl spočítané, že přínos celého obrovského letadla Stratolaunch pro vypuštění orbitální rakety se dá nahradit zvětšením klasické rakety o 5%. A těch 5% vážně není nic světoborného - výška 9km kterou Stratolaunch s raketou dosáhne i udělená rychlost (podzvuková) zas tak moc raketě v dosažení orbitu nepomohou.

0/0
2.6.2017 12:23

J15a80n 63P46r18i32c78h85y43s81t19a53l 8591848443

Opravte si popisek u 7 fotky. Neni to plavidlo, ale letadlo.

+1/0
1.6.2017 23:29

J71a64k95u21b 56M45a21t59o46u45š 3505842782603

Pokud neselže oddělení od rakety pak se z letadla stane vesmírné plavidlo. ;-D

0/0
2.6.2017 9:45

J68a21r74o49s87l75a87v 79K46o53r59u66b 7512128522

no uvidime ci neskrachuje skor ako zacne,

0/0
1.6.2017 22:28

L55u27d81v56í35k 25G43a71j65d73o49š54í44k 2285943324532

Trochu mimo téma - IDnes odhalil další své dno.

K článku připojit video sestavené ze sekvence těch samých fotek z galerie, to už chce i jistou dávku drzosti.

+20/−1
1.6.2017 22:04

M27a27r32t17i69n 64J83u96r64e35č20k45a 2543154431681

Jak se tak na letadlo koukám, tak mne hned trklo do očí, že prostřední křídlo (spojení dvou trupů) bude muset vydržet extrémní zatížení v krutu, protože ocasy má každý trup svůj, čímž jediné co drží tento kolos pohromadě je spojení přes prostředek křídla. Tak si říkám, zda by nepomohlo konstrukci projení ocasních křidélek... Odborník na letectví určitě nejsem, design mi připadá však zkutečně extrémní.

+13/0
1.6.2017 21:49

L14u29d62v93í58k 62G26a95j54d10o10š42í41k 2695843234102

Zřejmě by ovšem pak vznikl problém se startující raketou, která by křidélka krapet opekla.

0/0
1.6.2017 22:01

J41i48ř28í 93K82o89d42ý84d91e10k 7150970276603

Tak raketovy motor je zazehnut po par sekundach po odhozeni. Bezna praxe.

+8/0
1.6.2017 22:12

J40a80k50u24b 64M10a73t89o10u31š 3775162682323

Materiály na křídlech raketoplánu museli vydržet horší podmínky.

0/0
2.6.2017 9:48

L51u36d78v21í19k 13G15a85j48d84o23š85í77k 2125583574282

Akorát je to asi trochu dražší, než udělat robustnější konstrukci křídla. :-)

0/0
2.6.2017 13:27

J77a93n 69V29á91c26l15a83v49í19k 3412276501869

Scaled Composites už dva ocasy v minulosti použilo a nejsou zdaleka jediní. Na druhou stranu člověk je zvyklý na Lightning, Twin Mustang atd.

0/0
1.6.2017 22:24

M23a67r90t58i22n 87J94u93r22e73č90k94a 2363384851971

no právě... takto když si představím nějakou turbulenci, tak prostředek křídla musí být opravu hodně pevný

+2/0
2.6.2017 7:08

P25e41t81r 52N82o46v49o40t35ň30á94k 4710108713860

nebo pružný :-)

0/0
2.6.2017 23:38

J45a60n 71M55o94u29c88a 1698627331

To prostřední křídlo bych udělal typu dvouplošník s lankovým zavětrováním;-O

0/0
3.6.2017 9:59

J65a29n 78M33o64u86c28a 1848347761

Tam byly na ocasu trupy spojené křídlem a to celou konstrukci zpevňovalo.

0/0
3.6.2017 9:45

J58a74r66o50m72i37r 64F37a26r26e93k 4322353377

https://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_Atlantic_GlobalFlyer

https://en.wikipedia.org/wiki/Scaled_Composites_White_Knight

pro srovnání Voyager (jiná konstrukce)

https://en.wikipedia.org/wiki/Rutan_Voyager

Takže konstrukce to až tak neobvyklá není, nicméně všechny výše uvedené stroje jsou o parník hezčí, než tohleto :)

0/0
3.6.2017 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.