Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a49n 37F81a36n10t53a 6441746961283

Velmi zajimavy dobovy dokument o nacviku pristani na dalnici D1 u Velmezu. Jsou v nem zachyceny i MiGy-23BN v plne vyzbroji

https://youtu.be/VXINd078oeg

+11/−1
doporučit
10.6.2017 5:59

D34a50v61i17d 36K89r25a86t68o37c52h36v51í15l 1950339187979

Tak hlavně mi tam chybí fotka čerta, jeden z nejvýraznějších počinu na bednach.. Mam snad pocit, že byl realizovany v té samé době, kdy oblékli delfína do tygriho.. A co jsem slyšel ja, tak bedna se mu říkalo proto, že je to výhra čisté síly nad fyzikou.. Ze jak to nebylo dostatečně pod plynem, tak šla k zemi jak cihla..

+9/0
doporučit
10.6.2017 8:56

I36v59a19n81k14a 25P87o21s24p70í51š33i28l33o54v18á 8594858852727

Tento typ má na kontě velmi bizarní incident z konce osmdesátých let. Tehdy sovětskému pilotovi startujícímu ze základny v polském Kolobřehu klesly krátce po vzletu otáčky motoru, takže letoun rychle opustil na vystřelovací sedačce. Opuštěný MiG-23MLD se však vzpamatoval, přeletěl na druhou stranu železné opony a po vyčerpání paliva spadl na rodinný dům v Belgii, kde bohužel zabil jednoho člověka.

A ještě jedna zajímavost. U nás byl pro budějovické MiG-23 vypracován metodický postup pro záchyt a sestřelení průzkumného letounu SR-71, který dost často létal u našich hranic. Pravděpodobnost úspěšného sestřelu byla diskutabilní, ale manévr se intenzivně nacvičoval.

+6/0
doporučit
10.6.2017 13:13
Foto

K37a72r97e33l 47S72e46i22d85l 8759405750458

Pamatuji je z mládí a vzpomínám, že mě ze začátku mátly rozdílné čumáky (stíhací / bitevní verze).

Díky za pěkné fotky a zajímavý text.R^

+6/0
doporučit
10.6.2017 6:51

J46o48z46e19f 51B45e45v28i25l74a53q45u44a 9185299811421

Parádny článok!!R^

+4/0
doporučit
10.6.2017 8:27

M54a19r47t44i70n 63B60a84r44t41e77k 5747351481403

Trochu smutné, že letecká kancelář MiG končí, byť jeto pochopitelné. Jejich stroje nedokázaly konkurovat Suchojům. Mig měl vyrábět levné lehké stroje, které neměly možnosti jako velké Suchoje. Nakonec to dopadlo tak, že možnosti měly výrazně menší, ale cena a údržba zase o tolik levnější nebyla.

MiG se tak stane pouhou dceřinou společností Suchoje, starající se už pouze o dokončení objednaných dodávek a zajišťujících údržbu stávajícím klientům. S vývojem jako takovým končí.

+2/0
doporučit
11.6.2017 9:18

P74e86t81r 84K17o98n17v49a49l53i21n96a 1545865128630

Dobry napad tento fotkopribeh, jen casteji :)

+2/0
doporučit
10.6.2017 18:19

M27i40l52a31n 30V38o11l75e83k 5859333176149

Takže ČSSR mělo tohoto jednoho typu nadzvukové stíhačky 70 ks a dnes má ČR 14 stíhaček v pronájmu? Kam ty peníze dnes mizí?

+7/−16
doporučit
10.6.2017 8:41

A67n53t88o35n22i69n 56K36a43d74l43c46e69k 9962899581656

V Zatci jsem si jich pri letani uzil. KSK, odchyt paliva, kliny, padak... Holt byla to zajimava prace a doba.

+1/0
doporučit
10.6.2017 20:05

T16o96m41á76š 59C44h81r26a19s46t85n16ý 2101304741103

Jen pro zajímavost, mig27 je ruska verze A10, co se tyce hlavnove výzbroje.

+1/0
doporučit
10.6.2017 13:56

P44e81t10e32r 70G41r27o55s 8376829640196

Ta fotka s izraelskym znakom a vpozadi izraelska zastava je Mig co uletel zo Syrie a pristal vIzraeli

+1/0
doporučit
10.6.2017 12:31

T83o60m40á20š 26M28a78x35a 5743360175187

Co si pamatuju, "bedna" na tom byla hodně špatně i s provozníma nákladama. Ale je to nádherný letadlo, jedno z nej :)

+2/−5
doporučit
10.6.2017 7:08

J16a19n 13S33l69a30v42í53k 2671469340256

Pamatuji a jako kluk jsem z nich byl nadšen (dohnali a předehnali jsme je konečně...hahaha).

+1/−1
doporučit
10.6.2017 6:29

L89u35k93á73š 79A85d49a76m78e72c 6420589160757

MIG-23 bylo sále je velice solidní letadlo, své parametry dokázalo v jedné z největších bitev proudových stíhacích letadel historie . V červnu 1982 narušila Izraelská letadla vzdušný prostor Libanonu a postupně to vygradovalo v jednu z největších leteckých bitev do které Izrael nasadil před 90 stíhaček, převážně v té době nejmodernější F-15 a F-16. Sýrie nasadila co měla ,převážně MiGy-23MF s ne zcela vycvičenými piloty a MIGy-21, výcvik pilotů MIG-23v té době probíhal a v Syrií byla řada sovětských instruktorů, kteří syrské letce přeškolovali. Výsledkem letecké bitvy nad údolím Bikáa sice byla ztráta 47 letadel Syrie ,ale také 27 sestřelů letadel Izraelských což byl vzhledem k početní převaze Izraele solidní výsledek. Například kpt. Mírzá se svou MiG-23MF 8.6.1982 sundal první F-16 pomocí rakety středního doletu R-23R a následně další F-16 pomocí rakety R-60 načež byl sám sestřelen dvojicí dalších F-16 , katapultoval se , a o den později se vrátil do bitvy v novém Migu.

Situace následně došla do latentní fáze, ale ještě 4. října 1982 dvě letky tj. 6ks MIG-23MF v střetu sundali 3x F-15 a 1x F4E. Což jim v polovině listopadu izrael vrátil sestřelením dvou Mig-23.

+4/−22
doporučit
10.6.2017 10:23
Foto

M88i81r51o48s34l18a73v 90M25a61c37e93k 5841175490212

rychla akcelerace a a ostrý náklon při vzletu, dynamický letoun. V Žatci poničil při startu letištní plochu žhavými výfukovými plyny, nový asfaltový povrch kvůli tomu dělali Dánové z NATO.

+1/−13
doporučit
10.6.2017 9:30

A50l47f35r24e30d 90R33u14d55y87s 3868402385

Nikdy jsem nechápal proč si AČR poté, co vyřadila nejmodernější "Fulcrumy" neponechala "Floggery," a až do nástupu Gripenů u nás létaly služebně i vývojově nejstarší "Fishbedy". Nyní už to chápu, bylo to kvůli nízké spolehlivosti. Díky.

0/−2
doporučit
10.6.2017 7:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.