- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Trochu smutné, že letecká kancelář MiG končí, byť jeto pochopitelné. Jejich stroje nedokázaly konkurovat Suchojům. Mig měl vyrábět levné lehké stroje, které neměly možnosti jako velké Suchoje. Nakonec to dopadlo tak, že možnosti měly výrazně menší, ale cena a údržba zase o tolik levnější nebyla.
MiG se tak stane pouhou dceřinou společností Suchoje, starající se už pouze o dokončení objednaných dodávek a zajišťujících údržbu stávajícím klientům. S vývojem jako takovým končí.
V Zatci jsem si jich pri letani uzil. KSK, odchyt paliva, kliny, padak... Holt byla to zajimava prace a doba.
Já v Českých Budějovicích. Tam s nimi lítal i plk. Štefan Gombík, který je později jako velitel letectva SR nechtěl.
Dobry napad tento fotkopribeh, jen casteji :)
Jen pro zajímavost, mig27 je ruska verze A10, co se tyce hlavnove výzbroje.
Ruská verzia A10 je skôr Su25. Oba podzvukové stroje s veľmi podobným, ak nie totožným určením.
Tento typ má na kontě velmi bizarní incident z konce osmdesátých let. Tehdy sovětskému pilotovi startujícímu ze základny v polském Kolobřehu klesly krátce po vzletu otáčky motoru, takže letoun rychle opustil na vystřelovací sedačce. Opuštěný MiG-23MLD se však vzpamatoval, přeletěl na druhou stranu železné opony a po vyčerpání paliva spadl na rodinný dům v Belgii, kde bohužel zabil jednoho člověka.
A ještě jedna zajímavost. U nás byl pro budějovické MiG-23 vypracován metodický postup pro záchyt a sestřelení průzkumného letounu SR-71, který dost často létal u našich hranic. Pravděpodobnost úspěšného sestřelu byla diskutabilní, ale manévr se intenzivně nacvičoval.
Doplním, že bez pilota preletel cca 900 km a príčinou pádu bolo vyčerpanie paliva..
Ta fotka s izraelskym znakom a vpozadi izraelska zastava je Mig co uletel zo Syrie a pristal vIzraeli
Pěkný článek, Technet prostě umí.
Kde ten clanek je? . . Ja jsem nasel pouze fotky !
MIG-23 bylo sále je velice solidní letadlo, své parametry dokázalo v jedné z největších bitev proudových stíhacích letadel historie . V červnu 1982 narušila Izraelská letadla vzdušný prostor Libanonu a postupně to vygradovalo v jednu z největších leteckých bitev do které Izrael nasadil před 90 stíhaček, převážně v té době nejmodernější F-15 a F-16. Sýrie nasadila co měla ,převážně MiGy-23MF s ne zcela vycvičenými piloty a MIGy-21, výcvik pilotů MIG-23v té době probíhal a v Syrií byla řada sovětských instruktorů, kteří syrské letce přeškolovali. Výsledkem letecké bitvy nad údolím Bikáa sice byla ztráta 47 letadel Syrie ,ale také 27 sestřelů letadel Izraelských což byl vzhledem k početní převaze Izraele solidní výsledek. Například kpt. Mírzá se svou MiG-23MF 8.6.1982 sundal první F-16 pomocí rakety středního doletu R-23R a následně další F-16 pomocí rakety R-60 načež byl sám sestřelen dvojicí dalších F-16 , katapultoval se , a o den později se vrátil do bitvy v novém Migu.
Situace následně došla do latentní fáze, ale ještě 4. října 1982 dvě letky tj. 6ks MIG-23MF v střetu sundali 3x F-15 a 1x F4E. Což jim v polovině listopadu izrael vrátil sestřelením dvou Mig-23.
Důkazy pro svá tvrzení(pohádku) máte kde? V 1. libanonské válce totiž Israel ztratil pouze 1 letoun. Opakuji: JEDEN letoun! Takže mi chcete říct, že máte jiné zdroje? A nebo tady vyprávíte pohádku? Sýrie ztratila přes 80 strojů!!!
rychla akcelerace a a ostrý náklon při vzletu, dynamický letoun. V Žatci poničil při startu letištní plochu žhavými výfukovými plyny, nový asfaltový povrch kvůli tomu dělali Dánové z NATO.
... výfukovými plynmi...
Môžete ukázať výfuk na MiGu? Ktoromkoľvek prúdovom.
Tak hlavně mi tam chybí fotka čerta, jeden z nejvýraznějších počinu na bednach.. Mam snad pocit, že byl realizovany v té samé době, kdy oblékli delfína do tygriho.. A co jsem slyšel ja, tak bedna se mu říkalo proto, že je to výhra čisté síly nad fyzikou.. Ze jak to nebylo dostatečně pod plynem, tak šla k zemi jak cihla..
Tady v Budějovicích říkali piloti že to je vítězství lidské vůle nad zákony aerodynamiky