Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trumpovy tweety jsou oficiální. Porušuje Ústavu, když blokuje odpůrce?

Americký prezident Donald Trump je velmi aktivní na sociální síti Twitter. Podle jeho tiskového mluvčího jde o oficiální prezidentské výroky, nikoli jen o osobní konverzace. V takovém případě by však Trump neměl mít právo blokovat na Twitteru své odběratele, domnívají se ústavní právníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T71o44m13a18s 82H84a39c51e65k 6394147455277

Pane Kasik, PROC?

Poslednich par mesicu se tu objevilo par clanku ktere, pri vsi ucte, do Technetu podle mne nepatri.

Ano nejsem redaktor, jsem _jen_ ctenar, a samozrejme redakce si muze usmyslet ze do Technetu bude psat treba o tom jestli si treba Clintonova vcera vecer umyla nohy nez sla spat, ale me to proste nesedi. Cekam tu technicke clanky a bohuzel jiz nekolik clanku melo politicky podtext, coz si myslim ze je velka chyba protoze Technet byla zajimava a apoliticka rubrika.

Tohle podle mne patri pripadne jako komentar na pravy.idnes.cz - at si je cte ten koho zajimaji zpravy podavane idnes (me krome zprav z CR nikoliv, at uz z jakychkoliv duvodu). Myslim ze nebudu sam kdo by uvital aby clanky zde byly opravdu apoliticke a bez politicke diskuse. Koho zajima politika a politicka diskuse at se vyonanuje ve zpravach a ne zde.

+4/0
13.6.2017 9:35
Foto

P38a85v68e91l 27K41a68s92í54k32, 53T27e50c96h88n79e44t68.29c50z

Ačkoli rozumím tomu, co říkáte, nemůžu souhlasit. Představa toho, že věda a technika jsou nějakým způsobem "oddělené" od politické diskuze, je zastaralá (je to částečně dědictví minulého režimu). Kdybych to vzal do důsledků, tak by pak vědecká rubrika nemohla psát o medicíně (politika zdravotnictví), vesmíru (politika financování výzkumu), vojenství (to je doslova politika) nebo demografii (důsledek politiky). Politika není středem mého zájmu nebo pozornosti, ale rozhodně se nebudu vyhýbat tématům, které ovlivňují vědu a techniku (v tomto případě komunikační platformu), jen proto, abych se za každou cenu vyhnul "politice". Ta doba, kdy musel technický novinář takto přemýšlet, naštěstí minula.

0/0
13.6.2017 10:32

A94l66e18š 95F95i60f53k19a 2284143232123

Nic nebrání novináři Kasíkovi, aby publikoval na idnes.cz. Nejde o techniku, jde o politiku. Zrovna tak jako seriál "Stalo se před 100 lety", který je o politice, ale na stránkách věnovaných technice. Nějak si holt nerozumíme. Klidně piště, ale publikujte v jiné rubrice koncernu.

0/0
13.6.2017 18:44
Foto

P45a87v71e45l 60K55a16s54í93k16, 28T12e49c70h31n24e80t75.50c31z

Děkuji za laskavé svolení publikovat :-) Odpověděla jsem níže na váš druhý komentář. Předpokládá, že jste nechtěl zanechat oba, ale že jste ten první odeslal, pak jste jej neviděl, zanadával jste si a napsal jej znovu. Děkuji za trpělivost, je tam v diskuzi nějaké zpomalení, taky se mi to stává. Někdy je potřeba počkat i minutu dvě, než se příspěvek zobrazí ve všech verzích diskuze (něco s cache). Dal jsem vědět, snad to opraví.

0/0
14.6.2017 7:25

A51l20e90š 55F94i86f80k24a 2844123862563

Politické komentáře patří do idnes.cz. Do Technet prosím techniku, ne historická okénka (Stalo se před 100 lety) a politické komentáře. Klidně je pište pod svým jménem, pokud se to v koncernu smí a nelezete někomu do zelí. Nebo Vám to snad zaměstnavatel zakazuje?

0/0
13.6.2017 18:48
Foto

P36a49v16e78l 10K23a70s19í46k65, 72T42e80c73h82n59e19t56.67c38z

Souhlasím, že lze diskutovat o tom, ve které rubrice by článek našel nejvíce čtenářů. Já se rozhodl pro Technet - Internet. Článek je kromě toho paralelně zařazen do více rubrik, pokud na něj někdo jde z jiné rubriky, uvidí dokonce diskuzi v "barvách" této jiné rubriky. Co se týče toho řazení do rubriky, čtenáři to často vnímají citlivé, protože mají pocit, že článek má/nemá být v "jejich" rubrice. Věřte, že my jako redaktoři Technetu si toho vážíme, a také v rámci redakce diskutujeme o tom, co patří do které rubriky. Často je výsledkem kompromis, někdy takový, který vypadá divně. Což je podle mého na druhou dobře, protože nám to umožňuje experimentování s novými tématy, která jsou na pomezí rubrik a nedostala by se kvůli tomu nikam. Zařazení do rubriky je totiž stejně nakonec druhořadé, důležitý je samotný článek, rubrika je jen pomůcka k tomu, aby si našel své čtenáře. Ne k tomu, aby predurčila článek.

0/0
14.6.2017 7:21
Foto

J59a75n 75K89u91l81í80s84e71k 8267233688441

Tomas Hacek napsal: "Koho zajima politika a politicka diskuse at se vyonanuje ve zpravach a ne zde."

Přesně tak, článek je politický a velmi tendečně zaměřený. Já už jsem vznesl námitku, že zcela účelově ignoruje blokování uživatelů s vulgárními a sprostými tweety. Já vidím rovněž problém v tom, že například článek cituje zablokovaného uživatele Joea Papp, ale opět účelově necituje tweet, kvůli kterému byl zablokovaný. Mě to silně smrdí a divím se, že to nesmrdí nestrannému novináři za jakého se Pavel Kasík považuje.

Samozřejmě je určitě možné a někdy i nutné politiku zamíchat do technických článků a, podle mne, používání Twitteru současným americkým prezidentem vyznačuje mezník v používání sociálních sítí za účelem obcházení kanálů vymezených tradičními médii jako CNN, CBS, ABC, atd. Toto obcházení má ale starou historii sahající až k Richardu Nixonovi přes Reagana a Bushe. Je zajímavé, že se jedná vždy o republikánské prezidenty a nikdy ne o demokraty. Viz zmíněná zpráva Shorenstein Center při Harvard Kennedy School https://shorensteincenter.org/news-coverage-donald-trumps-first-100-days/

0/0
14.6.2017 2:50
Foto

P11a60v21e82l 19K52a95s11í24k70, 45T17e94c84h39n22e84t29.52c20z

Trváte na svém bez důkazů. Opakujete se. Dokud se neomluvíte za svou nepodloženou pomluvu níže, nebudu s vámi diskutovat. Zní to možná tvrdě, ale nějaké standardy seriózní diskuze jsou potřeba. Pěkný den a zkuste se občas podívat na svět čerstvýma očima.

0/0
14.6.2017 7:10
Foto

J79a46n 56K33u96l25í50s53e95k 8767313718801

Od jednoho nejmenovaného redaktora iDnes vím, že v podstatě každý úvodník útočící na Donalda Trumpa uveřejněný na iDnes je více či méně politickou objednávkou šéfredaktora.

Článek, mimo jiné, tendenčně, hloupě a zcela zřejmě úmyslně nezmiňuje fakt, že uživatelé Twitteru velice často tuto službu zneužívají k zveřejňování sprostých a vulgárních příspěvků. Že americký prezident je na sociálních sítích vystaven vulgaritám všeho druhu, není žádné tajemnství.

Americká ústava rozhodně nepřikazuje prezidentovi aby se vystavoval vulgaritám na sociálních sítích. Něco takového může napadnout pouze někoho, jehož mysl totálně zatemňuje módní anti-trumpovský fanatismus. Mám tím především na mysli redakci iDnes a různé politické "hacky" v USA, ne přímo Pavla Kasíka. Bohužel ale, on nemá jinou možnost než aby se účastnil této ostudné kampaně pokud si chce zachovat zaměstnání. Jelikož je ještě mladý, tak v případě odmítnutí by ho babišovské iDnes jistě mohli doživotně profesně zničit. Rozhodně bych nechtěl být v jeho kůži...

+1/0
12.6.2017 22:21

J69i89ř73í 17S23v55a52š67e29k 9514798903609

Ten první odstavec mě zaujal. Může to tak klidně být. Ale v tom případě je celkem jasné, že články proti uprchlíkům jsou taky na objednávku, protože ty taky táhnou čtenost.

0/0
12.6.2017 23:16

J79i95ř61í 42H60o46r75á21k 7205133457692

Ono se snad něco píše PROTI uprchlíkům? Já jsem si na základě zdějších článků myslel, že ti jsou naopak tiší, pokorní, skromní, vděční, potřební...

0/0
12.6.2017 23:38
Foto

P39a22v75e73l 39K42a11s55í43k87, 71T82e68c26h98n10e40t88.85c76z

1) Nevím přesně, co si představujete pod slovem "úvodník", ale tento článek určitě není úvodník. Zajímalo by mne, co vlastně na iDNES.cz podle vás je "úvodník".

2) Politická objednávka šéfredaktora je nesmysl. Opravdu to tak nefunguje, rozhodně ne na iDNES.cz.

3) "Článek, mimo jiné, tendenčně, hloupě a zcela zřejmě úmyslně nezmiňuje fakt, že uživatelé Twitteru velice často tuto službu zneužívají k zveřejňování sprostých a vulgárních příspěvků. Že americký prezident je na sociálních sítích vystaven vulgaritám všeho druhu, není žádné tajemnství." Co to je za protimluv? Tak buď "úmyslně nezmiňuje", nebo "není žádné tajemství". Buď jedno, nebo druhé.

4) Žádné "kampaně" (jak si ji vy představujete) se neúčastním, neboť se žádná kampaň nevede, článek mi nikdo nezadal, přišlo mi to jako zajímavé téma a tak jsem o tom napsal článek (tak vzniká většina mých článků).

5) Můžete mi vysvětlit, jak si představujete tu "kampaň".

6) Je hezké, že máte jasno o tom, jak to funguje v redakci novin, ale musím vás zklamat. Vaše představa je úplně mimo. Vlastně ani nevím, jak jste dokázal sám sebe přesvědčit, že dává smysl. Proč by česká redakce měla zájem na kampani proti americkému prezidentovi? Proč bych měl být já (nebo kterýkoli redaktor) profesně závislý na jedné redakci?

7) Rozumím tomu, že máte pocit, že média na Trumpa útočí a dělají často z komára velblouda. To je pravda, ostatně jsem o tom už psal (v článku je odkaz). Trump toho ostatně sám využívá k tomu, že média provokuje a pak může na média ukázat jako na "útočný tisk". Ale tím, že budete za vším vidět "protitrumpovskou kampaň", opravdu ničemu nepomůžete, jen si polarizujete a vyhraňujete názor, což vám nedovolí číst text (viz. identity protection bias apod.).

0/0
13.6.2017 0:19

R36a45d81e89k 17N29e64u20m67a45n98n 5602602408485

Sorry:

3) Není to protimluv - článek může (ne)úmyslně nezmiňovat, ale "není žádné tajemství" neznamená, že to ví úplně všichni, nebo že to všem dojde. V článku to být mohlo/mělo

4+5) Nemusí jít o vyloženě úmyslnou kampaň, ale média - resp. lidé v médiích mají velmi často až nenávistný pohled na Trumpa - na rozdíl od většinové populace. Novináři jsou v průměru levicovější.

6) Česká redakce samozřejmě nemá hmatatelný zájem na kampani proti US prezidentovi, ale na příkladu ČT a jejího "nezávislého" volebního zpravodajství bylo vidět, že většina redaktorů měla pocit, že zvolením Trumpa končí svět.

+1/0
13.6.2017 0:34
Foto

P26a19v66e73l 18K91a28s76í20k79, 61T42e30c56h89n44e82t67.62c79z

3) Máte pravdu, není to přímý protimluv, ale stejně mi to dohromady nesedne, považuji to minimálně za zástupný argument mimo merit. Navíc evidentně není pravda, že to v článku není zmíněné (jsou tam dvě ukázky těch tweetů a je tam napsáno, že jsou ty tweety pohrdlivé, jízlivé a nepříjemné).

4 + 5) Pan Kulísek psal o nějaké explicitní kampani, zadání, politické objednávce, o které prý "ví z nejmenovaných zdrojů". Proti tomu jsem se vymezil, protože to je nesmysl, a nerad bych, aby si naši čtenáři mysleli, že se něco takového skutečně děje.

Na druhou stranu to, co píšete vy (že novináři jsou častěji proti Trumpovi), se určitě do jisté míry děje - Trump média úmyslně provokuje a uráží, média Trumpa milují (zvyšuje jim čtenost) a obouvají se do něj (což je oprávněné, to je práce médií, ale často to působí tak, jak říkáte, a přispívá to tedy k té polarizaci, kterou jsem zmiňoval).

6) Nemůžu hodnotit, neviděl jsem; s touto diskuzí to ale nesouvisí. Jen bych chtěl připomenout, že "nezávislý" má více rovin. Vy mluvíte o objektivitě ve smyslu důsledné neutrality, to ale není jediný způsob, jak být vyvážený. To je ale na delší debatu, a už jsem k tomu napsal v minulosti hodně (viz třeba https://goo.gl/n2ZKVi).

0/0
13.6.2017 1:39
Foto

J32a92n 20K63u70l96í11s94e81k 8567323668581

Pane Kasík, vážím si, že vstupujete do diskuze, to jiní redaktoři nedělají. Skutečně nevím, jestli jste článek dostal úkolem, ale prakticky nikdo v iDnes nemůže psát co ho napadne. Možná se to změnilo, ta informace není nová. Totiž jisté množství nejkvalitnějších novinářů z iDnes a Lidovek odešlo a založili si své vlastní projekty jako např. Hlídací pes. Možná vedení iDnes změnilo politiku. Nicméně bych v žádném případě nečekal, že byste něco takového přiznal, stálo by vás to bezpochyby místo. Politická zadání tedy necháme být.

Co se týče amerických médií, ty jsou negativními zprávami o Trumpovi, které jsou z drtivé většiny nepravdivými hoaxy, přímo posedlá. Jsem docela překvapen, že zřejmě neznáte zprávu Shorenstein Center https://shorensteincenter.org/news-coverage-donald-trumps-first-100-days/. Česká média nejenom mě připadají, že kopírují tristní stav těch amerických, bohužel.

A prosím vás, nedělejte z čtenářů blbce, výroky pohrdlivé a jízlivé není to samé jako výroky sprosté a vulgární. Česky tu umí určitě každý. To, že článek takové tweety nezmiňuje, je bezpochyby účelové.

0/0
13.6.2017 9:51
Foto

P59a35v91e47l 70K18a66s56í82k49, 68T60e39c30h36n98e81t28.38c67z

Takže vy na jednu stranu říkáte, že oceňujete, že vstupuji do diskuze, na druhou stranu vzápětí řeknete, že ať napíšu cokoli, nebudete mi věřit, protože přece stejně nemůžu napsat pravdu. Tím si - nevím, jestli vědomě či nevědomě - uzavíráte jakoukoli možnost dozvědět se něco nového nebo byť jen zvážit alternativní vysvětlení :-) Není to vaše chyba, je to známý lidský instinkt. Vyplatí se s ním však bojovat.

Ještě jednou, aby to bylo naprosto jasné. Vy říkáte: někdo mi říkal, že redakce píše (skoro) všechno na "politické zadání". Já říkám, že to tak není a že to naprosto jistě vím, protože opravdu můžu psát co chci a kdy chci. Kdokoli, kdo sleduje mé články, se o tom může přesvědčit. Ale vy si i nadále (bez důkazu či jen náznaku důkazu) držíte svou: "Nicméně bych v žádném případě nečekal, že byste něco takového přiznal, stálo by vás to bezpochyby místo." Prostě říkáte, že mi nebudete věřit, pokud říkám něco jiného, než o čem jste (kdoví proč) přesvědčen.

K té vaší "věcné" připomínce: každý známý člověk na Twitteru je subjektem nadávek. Prezident není výjimka. Toho se článek netýká, týká se těch tweetů, které jsou uvedené, odkázáné, vložené. A když cituji, nemohu si ten výrok upravit. Takže když originál říká "jízlivé", přeložím to, neupravuji. To, co říkáte vy, je jen pokus hledat v článku něco, co vás utvrdí v tom, že je zase někdo na Trumpa vysazený. Proč to tam za každou cenu chcete vidět, to si musíte rozmyslet sám.

Bohužel se zdá, že máte zájem o diskuzi jen za cílem toho, abyste ukázal, že pravdu máte vy a vše ostatní je spiknutí, lež nebo strach. Protože mě bez důvodu osočujete ze lži, nebudu s vámi už nadále diskutovat, pokud se nedomluvíte. Zní to možná tvrdě, ale nějaké standardy seriózní diskuze jsou potřeba. Pěkný den a zkuste se občas podívat na svět čerstvýma očima.

0/0
13.6.2017 10:52
Foto

J30a84n 54K22u64l78í36s44e94k 8207603298351

Dívat se na svět čerstvýma očima se snažím neustále, to mi věřte. Ale, mám opravdu velký problém s neustálým pomlouváním a očerňováním prezidenta mé vlasti nepravdivými hoaxy, ke kterým i váš článek řadím. Kdybyste v článku vyloženě napsal, že se netýká tweetů sprostých a vulgárních, kterých je opravdu velké množství, vzal bych to. Ale článek vůbec takové případy nezmiňuje a v tom já vidím zásadní problém.

Dále mám problém s vaším tvrzením, že "že ať napíšu cokoli, nebudete mi věřit, protože přece stejně nemůžu napsat pravdu". Nikoliv cokoliv, ale to, co je v rozporu se tématickým zadáním šéfredaktora. Nechce se mi věřit, že takové zadání opravdu neexistuje neboť jsem neviděl více než pouze jeden článek na téma Trump, který by vyzněl pozitivně. Proč? Vy opravdu věříte, že Trump je taková personifikace ďábla či jiných ostatních vzáporných vlastností, jak ho vy a vaši kolegové prezentují? Možná tomu opravdu věříte, dneska možné je opravdu všechno.

To, že zpravodajství v amerických médiích není vůbec objektivní a ani pravdivé, je jasně patrné ze zprávy, kterou jsem už zmiňoval. Pokud ji neznáte, tak jako profesionální novinář byste ji rozhodně měl znát: https://shorensteincenter.org/news-coverage-donald-trumps-first-100-days/

Jinak řečeno, situace v amerických médiích je tristní a v těch českých je to podle mne ještě mnohem horší. A vy k této tristní situaci tímto tendenčním a, podle mého názoru, nepravdivých článkem jenom přispíváte.

0/0
14.6.2017 2:19
Foto

P50a81v84e80l 76K36a83s22í20k71, 63T89e36c71h24n82e65t23.36c47z

Trváte na svém bez důkazů. Opakujete se. Dokud se neomluvíte za svou nepodloženou pomluvu výše, nebudu s vámi diskutovat. Zní to možná tvrdě, ale nějaké standardy seriózní diskuze jsou potřeba. Pěkný den a zkuste se občas podívat na svět čerstvýma očima.

0/0
14.6.2017 7:10

M21i46c93h56a64l 13S74e97d16m36í56k 3989865746571

Snad ve všech diskuzních fórech, dokonce i na iDnes, existuje možnost hokejovou terminologií "vyloučení za hrubost". Pokud by to Trumpovi právníci vedli tímto směrem a prokázali, že relativně slušné odlišné názory tolerují, neměli by prohrát. I když v americkém právním systému je možné fšecko.

+2/0
12.6.2017 15:19
Foto

P53a10v25e69l 17K65a14s39í58k82, 97T81e22c22h18n57e97t23.34c78z

Zatím tam žádná žaloba není, jde zatím jen o žádost o odblokování.

0/0
12.6.2017 17:31

M84i78l20a81n 69P98o36k23o33r95n15y 3460355558546

A tweetuje i o tom, jakého využívá kadeřníka?

0/0
12.6.2017 13:42

J74i10n19d95ř88i38c48h 22Č44í51ž93e27k 9980912126779

Tak toho znám, jmenuje se Peroxid vodíku

0/0
12.6.2017 19:16

J24i18ř64í 74S82o11u87č55e83k 5696977929329

Vzhledem k tomu, že si Trumpovy tweety lze přečíst i bez účtu na Twitteru, nemůže zablokování konkrétní osoby této osobě zabránit, aby si je i nadále četla. Takže nevím, jak právníci dospěli k závěru, že je tím porušována ústava.

+7/−1
12.6.2017 12:56
Foto

P36a52v16e21l 13K22a67s69í74k21, 43T42e83c91h82n76e95t58.98c25z

Oni neříkají, že jim to brání ve čtení, ale v účasti v diskuzi na základě vyjádřeného názoru. To je rozdíl.

+2/0
12.6.2017 13:12

J41i39ř63í 33S67o97u89č40e20k 5126657119949

Pokud toto považují za jádro problému, je to ještě absurdnější. Pokud Trump dostane např. prostor v televizi, taky to neznamená, že je televize povinna dát prostor každému člověku k reakci na Trumpovo vyjádření. Každý si může vyjádřit svůj názor na vlastním blogu, inzerátem v novinách, na demonstraci. Jedna věc je právo vyjádřit se k názoru, druhá věc je dožadovat se vyjádření prostřednictvím stejného kanálu, jaký využil prezident.

+3/−1
12.6.2017 13:18

I16v32o 47H81e59b39e27l89k44a 8805330712910

Není to absurdní. Pokud bude Trump v televizi a televize dovolí posílat sms, co budou dole na liště běžet, kterými by diváci komentovali jeho vyjádření, tak nesmí být blokování Trumpovi odpůrci nebo fanoušci.

A stejné to je s Twitterem, on dovoluje posílání těchto sms. A tím, že jsou blokováni odpůrci v komentářích, dochází k potlačování jejich práva se vyjádřit.

0/0
12.6.2017 15:54

J15i14n39d56ř68i37c67h 39Č98í68ž53e25k 9800922196119

V to je velikej rozdíl. SMS v TV čte veřejnost, tweet je určen poze jemu a veřejně ho nezostuzuje.

0/0
12.6.2017 19:20
Foto

P67a78v15e20l 93K12a42s53í59k16, 23T27e90c69h47n57e28t37.50c31z

Tweety jsou (v naprosté většině) veřejné, taková je podstata Twitteru. Je samozřejmě možné psát i soukromé zprávy, o těch se zde ale nejedná.

0/0
13.6.2017 1:40

J12i51ř72í 66P42r50a90ž50á54k 9720572701472

Jak by měl diskutovat s miliony lidí?

+1/0
12.6.2017 13:50

B83o33h85u31m38i48l 55P97e25s38e77k 6665307813794

Trump nijak. Jde o pravo spolecne se podporit v nazoru, ze Trump je magor. Proste hate v diskusi pod prispevky.

0/0
12.6.2017 15:48

T40o13m93á78š 50Z45e44m35a38n 3245698494385

Napsali byste i článek o úmyslném lhaní na ČT1 -

tak výrazném lhaní. že na něj muselo reagovat i ministerstvo vnitra?

http://www.mvcr.cz/clanek/reakce-na-nepravdiva-tvrzeni-poradu-reporteri-ct.aspx

A pozadí je dobře popsáno i na stránkách gunlexu - cituji:

"Když mne oslovil Jiří Leschtina z pořadu Reportéři ČT, přišel s pokornou žádostí o pomoc. Fňukal, že chtějí natočit reportáž o držení zbraní, ale jak řeknou, že jsou reportéři z Česká televize, tak se s nimi nikdo nechce bavit. Po vysvětlení, že lidé mají prostě špatné zkušenosti, protože investigativní novináři je vždycky očernili a prezentovali jako psychopaty a militanty, nastala smršť ujišťování, že on takový není, že chce natáčet objektivně a nestranně atd. Tak jsem věnoval svůj čas a úsilí, abych mu pomohl, přemluvil jsem několik málo lidí, kteří byli ochotni i po těch špatných zkušenostech mluvit před kamerou, domluvil střelnici (kterou jsme platili my) a věnoval jim celý den. Nezaznělo ani slovo z půlhodinového rozhovoru se mnou, kde jsem vysvětlil, proč nám evropská směrnice vadí, jaký je účel ústavní změny a jakým způsobem přesně (včetně paragrafových odkazů na základní smlouvy EU) tato změna eliminuje špatné důsledky směrnice. Zadání bylo jasné – divákům se musí říct, že ústavní změna nepomůže, tečka. Také tam nezaznělo, že v redakci Charlie Hebdo teroristé použili špatně znehodnocené zbraně, později nelegálně opravené, a zbraně teroristů v Bataclanu byly automatické, pocházející z jugoslávských válek. Jiří Leschtina naopak v reportáži tvrdí, že šlo o poloautomatické zbraně – a vědomě tím lže, protože tohle jsem mu říkal. Lidem je prostě potřeba říct, že Evropská unie zakazuje ty zbraně, kterými se vraždí. Co na tom, že je to lež – od toho si přece Českou televizi platíme. "

"Když pak během rozhovoru na kameru několikrát řekl “já bych potřeboval, abyste řekl...”, bylo mi už jasné, co je to za lidi – ale bohužel už bylo natočeno."

+13/−2
12.6.2017 12:56

J84a82n 21V31á89c41l69a40v97í11k 3302226221539

napište to do blogu

+1/0
12.6.2017 14:17

M44i31c90h85a11l 47P95i71n14d36j22a44k 5193694637467

CT je propagandisticky, cenzurovany brak.

+1/0
12.6.2017 20:05

K91a53r65e44l 75V35o96m17á36č31k79a 4591282898493

To je zvláštní že je o prezidenta této banánové republiky, kde vás na hranici svlečou do naha, vytáhnou z vás hesla k účtům, a na palubu letadla nepovolí vzít si snad ani banán, je stále takový zájem.

0/−2
12.6.2017 12:18

J43i28n54d58ř34i89c27h 96Č44í12ž72e47k 9110612356939

...a ulevil sis?

+1/0
12.6.2017 19:26

K77a86r42e66l 54V85o24m45á18č98k21a 4351822568563

ano, na WC mě pustili.

+1/0
12.6.2017 19:27

J38a84r81o62s20l29a51v 66K12a89d80l27e43c 5231109122391

Pokud to nevadí provozovateli tak není co řešit...:-P

0/0
12.6.2017 12:17

L49u87d22v15í42k 75G14a35j29d42o32š50í42k 2705683584292

Zajímavé, jaká je tu podobnost se Zemanem a jeho Mluvčáčkem. Tam se taky řešilo, jestli Mluvčáčkovi výroky jsou oficiální stanovisko prezidenta nebo jeho soukromé blábolení.

Zeman měl jen štěstí, že na internetu umí stahovat jen dětské porno, takže to nechal na svého pucfleka a dalo se pak říci, že to je jen pucflekova soukromá aktivita, byť nazvaná PREZIDENTmluvci.

+1/−4
12.6.2017 10:12

J19i37ř80í 19S68v91a86š15e25k 9334408853219

Zrovna jsem chtěl psát něco podobného. Kdyby na to existoval nějaký mechanismus, jak to právně prověřit, tak si myslím, že by měli problém to obhájit, že jde o soukromý účet.

0/0
12.6.2017 10:17

K15a67r20e97l 30V49o80m51á12č65k48a 4401682858803

ve Vaší bublině vás za takovéhle vyjadřování možná leckdo i poplácá po ramenou..

+2/0
12.6.2017 12:28

J96i52ř69í 71S88v61a13š40e19k 9514438723889

Když to srovnáme s Českem, tak třeba Ovčáček taky na twitteru dostává zabrat, ale nevím o tom, že by někoho blokoval. Každý má právo číst o prezidentu R^

0/0
12.6.2017 10:04
Foto

R73o55b63e97r66t 18R44a11j11s 7615289651924

Proč musí být tento Klingon probírán i na Technetu? A Twitter jako oficiální komunikační kanál pro "prezidenta Ameriky"? S tím asi vývojáři Twitteru úplně nepočítali. Myslím, že by mohli klidně žalovat prezidentskou kancelář. Není to rozhodně normální. Pardon, ulevilo mi to. Už mlčím.

+1/−5
12.6.2017 10:02

B79o77h68u93m38i70l 49P27e43s35e70k 6375547113634

Protoze je to fakt zajimave tema resici svobodu slova a nova media.

A nejde asi jen o tweety ale o blokovani obecne.

+3/0
12.6.2017 10:05

G34a46b18r56i92e26l 53H45o56r14t38e67n 9341629403594

To je trochu něco jiného. Tohle je soukromý portál a pravidla stanovuje jeho správce. Ta pravidla nesmí být nezákonná, ale tím to v podstatě končí - pokud se vám to nelíbí, nemusíte sem psát. Taky se mi dost často nelíbí, jak to tady chodí (hlavně to, že redakce přímo podporuje a chrání trolly), ale to je asi tak vše, co s tím mohu dělat...

+4/0
12.6.2017 10:54

K88a92r30e66l 74E68n69d34l98e47r 3283460110625

Co jsem si tak všiml, tak existuje na celém světě jediná osoba, po níž je striktně vyžadováno dodržování Ústavy. Ano, je to president Miloš Zeman.

Všichni ostatní si z ní dělají trhací kalendář, kdykoli se jim to hodí.

+1/−11
12.6.2017 9:40

I44v41o 70H35e54b17e45l73k30a 8455750492100

Trump, stejně jako každý jiný volený politik nesmí blokovat uživatele Twittru, jestliže se jedná o oficiální kanál. Vzhledem k tomu, že ho používá jako oficiální, je podle mého názoru jedno, jestli se k tomu přihlásí, jako že se přihlásil, nebo ne.

V USA si opravdu široce vykládají první dodatek a volení zástupci jsou tam pod mnohem větším drobnohledem. Takže politik musí umět strpět jiné názory. Pokud to neumí není demokratickým politikem, ale diktátorem.

+2/−9
12.6.2017 9:17

G69a74b40r89i37e50l 14H14o61r84t40e39n 9341989893204

Skvělé.

V USA se NĚKTEŘÍ právníci DOMNÍVAJÍ, že by diskutované blokování MOHLO být neústavní.

Ovšem vy máte jasno.:-P

+5/−2
12.6.2017 9:29

I91v62o 19H13e84b78e82l60k87a 8875200232230

Ano mám jasno. Podle mého názoru je to neústavní. Je to stejné, jako když uděláte veřejnou nabídku (v tomto případě je to diskuze na Twittru), kterou jste vázaný vůči všem, kteří ji přijmou. (v tomto případe followeři) Nemůžete ji změnit. A Trump je prostě vázán prvním dodatkem a nesmí nikomu bránit ve vyjádření.

A plně chápu, že pro vás je to jen blábol, dokud to nebude judikováno nejvyšším soudem. A se nejspíš bude řešit, jak je ten soud ošklivě sluníčkářský a politický proti Trumpovi. Není, tohle je otázka práva, ne politiky.

0/−4
12.6.2017 9:53

G53a29b96r98i38e79l 95H58o42r23t83e25n 9311159173714

Aha. No, nejsem odborník na americkou mutaci anglosaského práva, na rozdíl od vás, čili se s vámi do odborné diskuze nebudu.:-)

0/0
12.6.2017 9:57

I44v44o 24H81e64b26e59l95k65a 8495800862290

Ok. Když nemáte znalosti na diskuzi, bylo by ode mne hloupé chtít s vámi diskutovat. Takže vás rozhodně nutit nebudu. Jen doufám, že jsem vám alespoň maličko rozšířil obzor. :-)

0/0
12.6.2017 10:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.