Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Google prodal svou divizi, která vyvíjela roboty i pro armádu

Společnosti Boston Dynamics a Schaft, které doposud patřily mateřské společnosti Googlu, budou mít nového majitele, japonskou firmu SoftBank.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V88l17a82s78t17i43m43i25l 39K29o38c25u80r74e90k 4716213390434

Akvizice by nikdy neměla znamenat změny v sofistikovaných technologiích (lépe řečeno nadměrné změny), je to zejména koncentrace kapitálu, zvýšení tržního podílu,

Při akvizicích původní firmy získávají většinou statut samostané dceřiné společnosti.

V podstatě se jednal o neuváženou akvizici ze strany Google.

Mimochodem v Bostonu se vyvíjejí i roboti na kolečkách, nejde o to je nahradit.

0/0
10.6.2017 20:14

J80o38z92e53f 82K93o28s69t68e22l48a25n25s52k15ý 8755302939396

Tak to je zaujímavé, akú voľnosť mali inžinieri z Boston Dynamics.

Pokiaľ ide o mňa, tiež si myslím, že kolieska sú oveľa lepšie na pohyb. Napríklad už len kvôli tomu, že sú energeticky oveľa menej náročné ako robotické nohy. Stačí si len spomenúť, ako efektivne sa dokážu ľudia pohybovať na bicykli či malé deti na odrážadle. Alebo korčuliari na kolieskových korčuliach.

Predpokladám, že najväčšie využitie by mali autonómni roboti vo výrobných prevádzkach. A tie sú prakticky výlučne postavené na rovine.

Vždy, keď som videl tie robotické monštrá od Boston Dynamics, tak ma napadlo, prečo k tým nohám nenamontujú aj malé sklápacie koliečka. Mohli by byť zboku alebo zospodu a po rovine by sa taký robot pohyboval ako človek na kolieskových korčuliach. Vlastne ešte efektívnejšie, pretože na pohyb by mu stačili malé elektromobily v "chodidlách", ktoré by kolieska v tomto režime poháňali.

V ťažkom teréne či pri chôdzi po schodoch by sa koliečka sklopili (spôsob nechám na vývojárov) a robot by mohol používať svoje nohy.

Myslím si, že takto by vyzerali o niečo sympatickejšie. :-)

0/0
9.6.2017 17:10

J25i12ř20í 67P14e44t85r25á94š 3831971653527

ja chapu ze vyvijeji humanoidniho robota bez kolecek. jizda je na rovine efektivni. ale tady jde o dlouhy vyvoj ke schopnostem cloveka. pohyb, mysleni. pro pohyb v hale nebo na silnici jde vzdy udelat ze se robot postavi na nejaky podvozek. ze si treba vezme koleckovy brusle. nebo segway, nebo kolo. to je detail. tady jde o vyvoj humanoida. za chvilku bude pohybove stejne schopny jako clovek, nebo lepsi a pujde jen o vyvoj mysleni.

0/0
9.6.2017 22:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.