- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě jednu věc bych dodal. Vymýšlíme až absurdní systémy automobilové dopravy, cpeme do toho neskutečné peníze, ale přitom se podávejme po městě - skutečně radnice dělají maximum pro to, aby se chodci mohli bez zbytečného kličkování dostat alespoň o dvě ulice dál? Dělá stát maximum pro veřejnou dopravu? Kolikrát by stačilo pár maličkostí - položit 5 metrů chodníku nebo jej vyspravit - a mělo by to větší přínos než sto automomních automobilů (to je mimochodem naprosto děsné označení).
Celá ta myšlenka, že člověk se bude neustále někam vláčet, je naprosto scestná. Tím spíše v éře robotizace a absolutní dostupnosti a zprostředkovávání informací. Legislativně by se měl automobilismus omezit bez náhrady, protože je to jedna z nejstupidnějších kapitol lidské historie.
No, v roce 2004 na soutěži DARPA Grand Challenge žádné ze soutěžících autonomních vozidel nedojelo do cíle. Vítězné vozítko dalo asi jedenáct kilometrů v terénu. Pokrok tady zcela jistě je.
Myslím, že k tomu zlomu, že "inteligentní stroj" bude rozhodovat v kritické chvíli o vašem bytí a nebytí, by neměl dojít, podle mého by byla lepší dokonalá podpora živého řidiče s tím, že konečné rozhodnutí je vždy naněm.
Mám dojem, že v Európe zase chcú objavovať Ameriku. Špeciálne procesory pre autonómne jazdiace autá už existujú a je u nich veľmi výrazný pokrok. Napr. Tesla začala minulý rok používať jednotku Tegra X1 s výkonom 1 TFlop - teda tisíc miliárd operácií za sekundu. (to bol mimochodom výkon najvýkonnejšieho superpočítača na prelome milénia). Zvládne myslím až 10 kamier a všetky senzory, ktoré má auto na palube. Je 40x výkonnejšia ako to, čo používala Tesla predtým.
Tak ony procesory žerou víc než auto? Tak teď mi to začíná do sebe zapadat. Žádné algoritmy a všechno honěné přes neuronové sítě...
Jo, žádné podstatné zlepšení oproti živému řidiči, který to tam také honí.
Nedávno jse četl VTM ( Věda a Technika Mládeži) z roku 1955. Byl tam i "nástin" budocnosti. Tedy číslo z " roku 1975 ".
V každém domě malá štěpná elektrárna, v Praze byla spuštěna první osobní linka Země - Mars, ..... . Na konci se autor omlouvá za nedocenění technického pokroku, že realita bude daleko modernější,že si čtenáři z roku 1975 budou ťukat na čelo.
A v Praze , v roce 1975, se nedala koupit ani mikrovlnka,...... .
Takže u té mikrovlnky se aspoň nespletli.
Já nechápu, proč vývojáři nepoužívají auta se spalovacím motorem, ten by utáhl všechna ta fidlátka v kufru daleko déle. Při vývoji autonomního řízení je přeci jedno, jestli se budou nebo nebudou v budoucnu používat stále spalovací motory.
výňatek ze Zákona o transformaci osobní dopravy:
prechodne obdobi bude trvat 24 hodin, a to od soboty 18:00. bude vyuzito na vykup dosud nevykoupenych neautonomnich vozidel a rozmisteni automatu tak, aby po skonceni prechodneho obdobi byly schopny obslouzit požadavky obyvatel. vlastnictví vozidla bude nahrazeno poskytovanim služby (doprava a preprava).
preprava osob po dobu prechodneho obdobi bude realizovana automatickou hromadnou dopravou, preprava nakladu nebude v tomto obdobi umoznena.
výjimku budou mit hasici, zachranna služba, policejni a obranne slozky a koordinator procesu transformace.
vozidla, která si majitele ponechají k relaxaci a sportu, budou od zahajeni prechodneho obdobi deaktivována a k jejich aktivaci bude mozne pristoupit jen na vymezenych mistech (zavodni okruhy apod.). na takova vymezena mista a mezi nimi budou prepravovana na nakladnich automatech.
Odhady ze neco bude za 20 let jsou vycucane z prstu. Jakykoliv odhad na 5 let neni podlozen na zadnych faktech. Povalecna generace v 60 letech byla krmena vizi ze kolem roku 2000 se bezne bude cestovat na Mesic na dovolenou, v 80 letech jsme slyseli jak za pad desitek let tu bude komunismus. A jak znamo nic takove se nedelo.
To by vám odpověděli odborníci z Prognostického ústavu xxx, ti vize o budoucnosti měli dokonce ve svém názvu. Ale nikdo z běžných občanů se nikdy nedozvěděl jaký přínos tento ústav státu přinášel Jeden ano, umožnoval režimu uklízet prozrazené komunistické špiony z kapitalistického světa do odvětví kde se nic nevykazovalo a přece se brala měsíčně nemalá výplata.