- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak Tesla, potažmop Elon Musk vyhlásil, že končí předprodukční testování a první sérové kusy se začnou vyrábět od pátku, tj. 7.7. 2017. Je to v červenci? Je. První sériové kusy pro externí uživatele (první kusy jsou určené dle pořadníku pro zaměstnance, kteří měli možnost se hlásit nejdříve) budou opravdu nejspíše už v září. Podaří-li se jim najet na výrobu tak, aby do konce roku vyrobili prvních 80 000 kusů netuším, ale řekl bych, že úspěch bude 30 000-50 000. I tak to bude víc, než kolik vyrobí v GM Chevroletu Bolt za celý rok.
Shoda podmetu s prisudkem se zda byti tvrdym oriskem i tady, zvlast kdyz jde o cizi slovo ktere je totozne s ceskym slovem s uplne jinym vyznamem.
Tesla v ceskem vyznamu "Technika Slaboprouda" je rodu zenskeho, ale Tesla v americkem vyznamu "Nikola Tesla" je rodu muzskeho a sklonuje se podle vzoru "predseda" (podobne jako treba Obama, ten taky konci na "a"). Automobilka se jmenuje podle americkeho vynalezce, ne podle ceske elektrotechnicke firmy.
Vážený pane, mýlíte se v tom podstatném. Tesla jako firma je neživotného rodu. Nemůže se kloňovat podle vzoru předseda. Může se to skloňovat podle třídy hrad, les nebo stroj. Ani jeden ze vzorů nekončí na samohlásku, potažmo na a. Zkuste si to. Nedává to smysl.
Malá drobnost pro autora článku. Když už jste opravili definice slov baterie a akumulátoru, což je dobrá práce, tak by jste je mohli opravit ještě jednou a tentokrát správně co říkáte? Nemůžete přeci věřit všemu co někdo napíše do diskuse a aniž byste si to ověřili? Pan Gajdošík, napsal naprostý nesmysly, snad kromě toho, že baterie je sestava něčeho.Díky té opravě od pana Gajdošíká jste článek vylepšili tak, že je to ještě horší než před tím. Raději jste do toho neměli zasahovat a nechat to tak jak to bylo na začátku.Ale díky "vylepšení" jste tomu nasadili korunu. Musím říct, že mne to od autorů Technetu hodně překvapilo, protože jinak máte jako snad jediný na idnesu, hodně kvalitní články.
Zkuste zabrouzdat po internetu a zjistit si definici baterie a akumulátor. Například zde je to hezky vysvětleno v diskuzi:
http://www.battex.info/elektricke-akumulatory-obecne/definice
Stručně:
- článek je samotný surový článek. Baterie je finální produkt.
- akumulátor je sekundární baterie/článek a dá se několikrát nebíjet a vybíjet
Pak je ještě primární baterie/článek ta se nabíjet nedá, má jen z výroby už dodanou energii a dá se jen vybít.
Baterie se může skládat buď z jednoho článku, nebo z více a nezáleží jak jsou zapojeny jestli do série (jak si myslí p. Gajdošík a převzal jste to bohužel i do článku), nebo paralelně, nebo serioparalelně. Například zde je důkaz serioparalelního zapojení baterie v notebooku:
http://vyvoj.hw.cz/konstrukce-a-moznosti-renovace-modernich-akumulatoru
Z toho všeho vyplývá, že vlastně všechno je baterie, která se skládá z jednotlivých článků.
A co buřt? Mam baterku na tři buřtu.
Dúfam, že Elon Musk nečíta takéto "odborné" články, ktoré nepriamo naznačujú, ako Elon Musk neschopný manažér, podnikateľ a skrátka človek. Inak by si už asi musel hodiť mašľu.
Rozdiel medzi Elonom Muskom a pôvodným autorom článku je veľmi jednoduchý: E. Musk vidí a rozmýšľa o svete budúcnosti, autor článku to nedokáže. Ten sa na svet díval len očami súčasnosti. A aj preto autor len píše takéto články a E.Musk posúva svet dopredu. Ako Henry Ford, Steve Jobs či Bill Gates. Je to asi taký rozdiel ako medzi bezvýznamným hudobným kritikom a Elvisom Presleym, resp. skupinou Beatles.
Ono je ale v podstate jedno, či E.Musk v elektromobiloch uspeje alebo ho prevalcuje trh a a/alebo konkurencia. Už mu nikdy nikto nezoberie prvenstvo, že práve jeho snahou sa veci v tejto oblasti pohli výrazne vpred.
Elon Musk je něco podobného jako byl ve své době Henry Ford , nadčasový snílek jenž dokázal výrazně technicky ovlivnit lidstvo - at se to komu líbí nebo nikoli. Tesla a Musk dokázal výrazně porazit nejen VW, Mercedesa, konkurovat Renaultu i Nissanu. Stejně jako bratři Wraigtové v letectví a Bata v obuvnictví. Jeho šíře záběru a schopnost soustředit kolem sebe schopné vzdělance v oborech je příkladnou.
V tomto případě se nikdy nejedná o úspěch jedince, který je všude uváděn ale vždy se jedná o týmovou práci schopných. V Evropě se nenašel jemu konkurující protivník.
A že jsou to parádní sny. Dokonce i v ČR už jich jezdí přes k dvoum stovkám
Bublina brzo praskne a do té doby si to můžou pobláznění fanoušci Tesly koupit na Alze, tam prodávají všelijaké kraviny.
Jo to už slyším nějaký ten pátek o bublině
Alfou a omegou komerčního úspěchu je lidovost. Což se v současné době o ceně elektromobilů říct nedá, což jim značně ubírá na zajímavosti. A pokud se něco nestane, tak současné baterie jsou na hranici svých možností, takže ta technologie ani zajímavá nebude co se dojezdu týká.
Zkuste si to přečíst ještě jednou. Vše co jste napsal Treska právě řeší.
Lidovost - za pár se začne vyrábět a prodávat "lidový" TM3. Lidový ve smyslu že si ho každý v Americe může koupit. ČR do toho netahejte, to je rozvojová země. Půl milionů rezervací svědčí o všem.
Baterie na hranici svých možností? A na to jste přišel jak? Baterie se každým rokem zlepšují. Nejde o revoluci ale o evoluci. Stejně jako platí Moorův záhon vu výroby čipů tak podobně to platí o čemkoli co člověk dělá. Baterie před 10 lety měla poloviční kapacity pro stejné hmotnosti. A díky lidem jako Musk lidstvo není stále v pravěku.
A co se dojezdu týká ta technologie je už dávno zajímavá. 300 až 500 km dojezdu už přesvědčí každého. Chevrolet Bolt se už začal vyrábět a prodávat. Ujde dálniční rychlosti přes 300 km! A stojí skoro stejně jako spalovák.
Odpůrci elektromobilů na jednu stranu je kritizují na druhou, by chtěli aby tu elektromobily s dojezdem 1000 km a nabíjením za 10 minut a cenou Kovaná byly přes noc.
Ale nic nejde tak rychle. Několik let si na to počkáme ale už je to za humny.
Stejně jako LED žárovky. Když začínaly před pár lety byly málo výkonné, nepěkné a drahé.
A dnes? 10W LED stojí 30 Kč! Tedy stejně jako odporová žárovka.
Nevím, jak autor tohoto článku přišel na to, že T3 se začne prodávat a dodávat až na konci roku. Výroba bude asi nabíhat postupně, ale vzhledem k tomu, že po Kalifornii jezdí už několik desítek předprodejních kusů a nikdo zatím nezpochybnil náběh výroby v červenci, tak nevím, z čeho pán tak usuzuje. Na konci roku už nejspíš linka pojede naplno.
Pokud se týče Gigatovárny, tak má produkovat nikoli 35, ale 50GWh battery packů ročně. Kromě toho jsou nasmlouvané výstavby dalších 5 továren s podobnou výrobmí kapacitou. Německo, Čína.... Celkově bu to mohlo být kolem 300GWh ročně během několika let. (Pro zajímavost. Pokud by battery pack vydržel 1000 cy, tak taková kapacita za dobu své životnosti naakumuluje asi 4x tolik energie, jaká je roční spotřeba v ČR.) Taková automobilka nejen, že nezkrachuje, ale za pár let začne zřejmě hodně těsně dohánět i velké výrobce. Mě se moc nelíbí ony megalomanské plány pana Muska, byl bych raději, aby tady byla konkurence, která to s elektomobilitou myslí vážně, ale to co zatím předvádí GM, Ford, VW, Audi apod. jsou ve srovnání s Teslou úplně diletatské pokusy. Snaží se Japonci a Korejci. Nissan Leaf, Hundiai Ioniq...
Díky za to upozornění, v jednom případě to tam bylo skutečně špatně (a kousek dále správně vysvětlené).
Pevne doufam, ze neprezije.
Tahle bublina parazitujicich na dotacich uz musi skoncit.