Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V80l83a11d32i75s13l40a84v 36N43o43h68e69j17l 7598637788621

to je noumani udo, v lete je teplo, v zime zima, nekdy vetsi teplo nekdy vetsi zima. globalni oteplovani je podvod na kterym nekteri bohatnou a jini drasticky chudnou. Rv

+9/−9
doporučit
29.6.2017 3:45

T23o71m70á96š 62R82a28d76n84i96c 2193678374941

A nezapomeňte, že vám s klesající hustotou klesá i výkon motoru. Všechno jde proti sobě.

+3/0
doporučit
29.6.2017 7:48

V38a61c88l91a90v 43P36e59r83o57u45t88k94a 6728977364301

Možná by to chtělo napsat,že toto je v USA nic mimořádného a jak řikaj domorodci nad 100 F už se nemaká...

+3/−1
doporučit
29.6.2017 0:29

R65a25d38i53m 86P83o31l28á14š98e27k 9436753689159

Menší vztlak a menší výkon motorů by přece měl jít kompenzovat prostým menším zatížením letadla ?

Vezme se o pár lidí méně nebo se víc omezí váha bagáže......

+2/−1
doporučit
29.6.2017 8:31

Z48d92e40n55e70k 71B87e28d85n21a86r 7487266927329

Myslím, že článek by se měl více popasovat s křivkou, teplota versus nadmořská výška plus délka rozjezdové dráhy. Pokud nějaké letadlo je omezeno jen teplotou, může v tom být i něco jiného, jako je třeba chlazení motorů, nebo ovlivnění pevnosti trupu teplotou......

+1/−1
doporučit
29.6.2017 6:44

P14a86v69e88l 12B22u66r31i51a76n 8662726852

Docela vtipné je, že nemohou lítat letadla, která tuto situaci docela dost zavinili.

Od 90 let stoupá letecký provoz v ČR i v celé Evropě.

Od 90 let klesají deštové srážky v ČR i v celé Evropě.

V Sovětském svazu, když chtěli mít hezky na přehlídku na Rudém námestí od rána létaly stihačky aby rozehnali mraky.

A to je asi vše.

+2/−7
doporučit
29.6.2017 7:47

K44a18r26e17l 88L40a50n12g41r 2522657570778

No tak v clanku je pekny faul. Vztlak je fajn. Ale kdyz diky vysoke teplote dochazi k poklesu vykonu motoru a bez nej narusta vzdalenost potrebna pro odlepeni. Podobne je to ve vysokohorskych oblastech, tam to ma zase na vinne ridky vzduch.

+1/−9
doporučit
29.6.2017 7:26
Foto

O95s51k41a98r 45Š14t34e81j94f40a 2723857667919

Jo, co si letecké společnosti zasely, to v podobě globálního oteplování také sklízejí. Chtělo by to, aby byl takto paralyzován letecký trh v Evropě. Pak by se mnohým možná i otevřely oči.

+1/−27
doporučit
29.6.2017 0:26

S80e71i88d77l 13P97e11t83r 1771941785584

Kdyby jste článek otitulkoval nějak takto:

"V USA se kvůli vedrům rušily lety protože teploty přesáhly provozní limity některých typů letadel" pak ok.

Ale takto jste se jen přiřadil k bulvárnímu tónu zbytku tohoto plátku ...:-/

0/−1
doporučit
30.6.2017 9:14

M85i52l30a71n 44V14o40l34e26k 5249883516419

Když tu byl ten článek poprvé, vyjádřil jsem pochybnost, zda je opravdu u země za horka vzduch řidší. Když za těch podmínek jedete na kole, máte pocit, že vám vzduch klade menší odpor? Já tedy ne. Naopak ten pocit mívám, když se už večer začne ochlazovat.

0/−1
doporučit
29.6.2017 19:04

V62o48j14t48ě76c52h 31K32i47l68i39a52n 8736619595753

Ten graf je solidní nesmysl - hustota vzduchu při 20*C opravdu není 1.200 kg/m3, to by byl vzduch hustší než voda (998 kg/m3) a to si není, že udo?

0/−4
doporučit
29.6.2017 9:19

J21a73k45u29b 85Š27a80f60a32n95d68a 7545417741661

"Navíc v řidším vzduchu dochází k poklesu výkonu motorů. Ty v horkém řídkém vzduchu (nebo ve vzduchu ve vysoké nadmořské výšce) postupně ztrácejí svou účinnost."

No nevím. Ale tipnul bych si, že motory jsou navrženy hlavně na vysokou účinnost ve velkých výškách. Tam se ostatně pohybují většinu svého času kdy běží. Při startu potřebujete výkon ale účinnost vás až tak netrápí...

0/−5
doporučit
29.6.2017 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.