- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
" Článek " je takový......... obsáhlý.
Na video jsem se nedíval (mám alergii na reklamy).
Počátkem dvacátého století neměly letecké rekordy dlouhý život.
Jirko, souhlasím. Velmi obsáhlý
Pokud jde o dostup, ten byl v té době nadprůměrný. Většina aeroplánů se do 7000 m nedostala a čas potřebný k dosažení výšky ani není s čím srovnávat. Označení rekord je trochu problematické - rekordy schvalovala FAI a za "Velké války" byly jiné starosti.
Následující model SSW D.III měl operační dostup 8000 m. Jenže tam už se letec bez dýchacího přístroje pohyboval v zóně smrti, takže to bylo prakticky k ničemu.
Možná by stály za zmínku rotační hvězdicové motory, které firma SSW postavila. Na rozdíl od konkurenčních rotačních hvězdicových motorů se podařilo potlačit gyroskopický moment - skříň s válci rotovala na jednu stranu, vrtule na druhou...