Diskuze

Havarovali na Sibiři, Číňané na ně vzali srpy. Drsná cesta českých letců

Před 90 lety odstartoval pilot Jaroslav Skála s mechanikem Matějem Tauferem na dálkový let do Tokia. Přestože se domů vrátili vlakem, stojí tento počin za připomenutí. A to nejen kvůli ztracené mapě nad sovětským venkovem a milé Japonce v lázni, ale především kvůli stroji Letov Š.16, jehož prostřednictvím bylo dobrodružství podniknuto.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Českoslovenští letci: Skála z Čech, Taufer z Moravy.

0 1
možnosti
ID
JB

Zaujímavé čítanie - ako obvykle!!R^

1 0
možnosti
JV

Perfektní článek pane Folprechte R^

2 0
možnosti
Foto

Díky. nemohl jsem si vzpomenout na název.

Někde dole je můj komentář.

0 0
možnosti

Skvěle napsáno. Děkuji

2 0
možnosti
PN

Moc hezký článek :-)

2 0
možnosti
MK

Teda to letadlo bych si v té době určitě nekoupil. To množství poruch a závad je neuvěřitelné.

Zdá se že demonstrovali akorát to, že jejich stroj byla pěkná sr...Rv

1 12
možnosti
RF

Takové závěry nelze dělat z příběhu jednoho smolného stroje. Typová řada Š.16 se poměrným zastoupením havárií nijak nevymykala dobovému standardu u vojenských letounů. Kvůli technické závadě na motoru jich u nás havarovalo snad kolem pěti (jestli si to dobře pamatuji), což je méně než 10 procent provozovaných strojů. Spokojeni s těmito letouny byli zahraniční uživatelé užívající více než tři desítky Š.16 (ale počet havárií z důvodu technické závady neznám).

2 0
možnosti
JV

V tomJaponsku jim nevice pomohlo to, ze se jako legionari s s mnoha japonskymi generaly znali jiz ze Sibire. Jinak by se tam s nimi moc nemazlili .

0 0
možnosti