Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Dokáže obletět čtvrtku Zeměkoule. Největší dopravní letadlo v ČR startuje

  16:46aktualizováno  22:46
Uvnitř fotogalerie a video - Boeing 767 – 300 ER pojme 253 cestujících a přepraví je až na vzdálenost 11 000 kilometrů. Pořídila si jej firma Travel Service. V Česku větší letadlo zatím nikdy nelétalo.

Společnost stroj zakoupila od svého majoritního vlastníka Icelandair a hodlá jej provozovat i pro jiné cestovní kanceláře. Létat bude dvakrát týdně na Floridu do Miami. Více v článku Travel Service začne létat do Miami. Jedná se o jedno z nejstarších letadel provozovaných v Česku. Vyrobeno bylo v roce 1991 a vzpomínkou na tuto dobu, kdy se ještě smělo za letu kouřit, jsou popelníky u sedaček.

Boeing 767 - 300 ER Trup Boeingu 767 - 300 ER

Tento téměř 55 metrů dlouhý kolos s rozpětím 47,6 metru váží prázdný zhruba kolem devadesáti tun. Stroj nabízí 28 míst ve třídě TopTravel Class (obdoba Bussines třídy) a 225 míst v Economy sekci. Sedačky jsou rozděleny do tří řad.

Pro srovnání: největší dopravní letadlo na světě Airbus A380 může obsadit až 800 cestujících a jeho rozpětí křídel měří téměř 80 metrů. 

Sedadla v economy class sekci v  Boeingu 767 - 300 ER  Pohled do zadní části Boeingu 767 - 300 ER Levá ulička mezi sedadly v Boeingu 767 - 300 ER

Na začátku a na konci letadla jsou prostory pro personál a přípravu jídla.

Místo pro stewardy v zadní části vedle dveří u  Boeingu 767 - 300 ER Ovládací panel v přípravně jídla u Boeingu 767 - 300 ER Horkovzdušná trouba v Boeingu 767 - 300 ER 

Stroj podle výrobce pohání dva proudové motory Pratt & Whitney, které zvládnou dostat do vzduchu letadlo i náklad o celkové hmotnosti zhruba 187 tun, tedy o sto tun více, než je samotná hmotnost stroje.

Motor Pratt & Whitney u Boeingu 767 – 300 ER

Maximální rychlost letadla je více než 900 km/h, doporučená cestovní pak 851 km/h a dolet 11 000 km. Letět lze v maximální výšce 13,137 metrů. Pro přistání potřebuje dráhu cca. 1,5 km dlouhou a rychlost podle aktuální hmotnosti 180 až 250 km/h.

Křídlo Boeingu 767 - 300 ER při startu Křídlo Boeingu 767 - 300 ER při přistání
Levé křídlo letadla při startu a při přistání

Pilot v kokpitu Boeingu 767 - 300 ER  Kokpit v Boeingu 767 - 300 ER Kokpit v Boeingu 767 - 300 ER
Kokpit stroje mnoho prostoru nenabízí, přestože patří k největším, jaké dopravní letadla mají.

Křesla v TopTrvel Class v Boeingu 767 - 300 ER
Křesla v sekci TopTravel Class

Přední kolo Boeingu 767 - 300 ER Zadní kola Boeingu 767 - 300 ER
Letadlo má celkem 10 kol, dvě vpředu a na každé straně čtyři navzájem spojené.

 Technické specifikace 767 300ER
(podle boeing.com)
 
Uvedení do provozu 1988

Délka
Rozpětí
Výška
Hmotnost

54,9 m
47,6 m
15,8 m
90 011 Kg
Počet sedadel 218 - 350 podle požadavků

Objem náklad prostoru
Kapacita nádrží
Maximální vzletová hmotnost

108,8 m3
90 770 l
186 880 kg
Motory

Pratt & Whitney PW4000

nebo

GE CF6-80C2

Dolet

11 065 km
Rychlost v 10,7 km
Maximální rychlost
851 km/h
913 km/h








Hlavní zprávy

Další z rubriky

Věznice Ebongweni u jihoafrického města Kokstad
Ze super věznice, kam přesunuli Krejčíře, zatím utekl jediný vězeň

Nejznámější novodobý vězeň českého původu Radovan Krejčíř, odpykávající si v současnosti trest v Jihoafrické republice, byl před necelým měsícem přestěhován do...  celý článek

Předsunutý DSLAM.
Kratší „poslední míle“ má zrychlit i zoufale pomalé internetové přípojky

Za nízké přenosové rychlosti mnoha telefonních internetových DSL přípojek může jejich velká vzdálenost od ústředny. Vyřešit by to měly takzvané vysunuté...  celý článek

Ústřední telekomunikační budovu na pražském Žižkově čeká za několik let...
Odtud k vám dostanou 300 Mbit/s internet i po stoletých kabelech

Ústřední telekomunikační budovu na pražském Žižkově čeká za několik let demolice. Pojďte si s námi prohlédnout místa, kde dříve stovky spojovatelek propojovaly...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.