Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ve středu nabídnou e-shopy dopravu zdarma. Stačí utratit 300 korun

aktualizováno 
Letošní akce e-shopů na předvánoční nabídku dopravy zdarma připadá na 18. a 19. listopad. Přes 1 500 obchodů tak umožní ušetřit lidem, kteří si objednají zboží za minimálně 300 korun. Obvykle bývá doprava zdarma za několikatisícové objednávky.

Web akce Den dopravy zdarma | foto: dendopravyzdarma.cz

Přesně v poledne 18. listopadu 2015 začne akce Den dopravy zdarma, která potrvá přesně 24 hodin, tedy do čtvrtka do 12:00. Zdarma však v tomto případě neznamená, že si objednáte párátka za pár korun a necháte si je doručit domů. Limitem je v tomto případě hranice 300 korun a akce by se tak měla spíše jmenovat „Den sníženého limitu pro dopravu“.

Získejte zpět až 15 % ve stovkách obchodů

Přes 1 500 obchodů nabízí dopravu zdarma, desítky obchodů nabízí navíc i tzv. „vratné peníze“ nebo slevové kupony. Na stránce VratnePenize.cz/den-dopravy-zdarma můžete ušetřit např. na Mall.cz, Kasa.cz, Tescoma, 4home nebo ProDeti.cz. Navíc jako vstupní bonus 50 Kč.

V době psaní článku se na webu, určenému k akci, u počtu zapojených obchodů ukazuje číslo 1506. Inspirací pro Den dopravy zdarma je Freeshippingday.com, který vznikl ve Spojených státech.

Konec listopadu ve znamení vánočních nákupů

Obchodníci čekají, že středa bude patřit k nejsilnějším prodejním dnům předvánoční sezony na internetu. „Na základě zkušeností z minulých ročníků očekáváme růst obratu až o 30 procent,“ uvedla Andrea Čižmářová z e-shopu Kasa.cz.

Bezplatnou dopravu letos nabídnou i další velcí prodejci. „Dny dopravy zdarma u Alza.cz budou zahájeny v úterý 17. listopadu v 00:01 hodin a potrvají po celé tři následující dny, do 19. listopadu 24:00,“ uvedla mluvčí e-shopu Šárka Jakoubková.

Vánoční nákupy začínají na internetu zvolna v průběhu listopadu a vrcholí zhruba dva týdny před Vánoci. „Díky rekordní účasti e-shopů z různých segmentů zboží očekáváme, že z pohledu počtu objednávek bude letošní Den dopravy zdarma jedním z klíčových dnů vánoční sezóny,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel srovnávače cen Heureka.cz, který akci pořádá.

Černý pátek

Black Friday v tradiční podobě je v USA v kamenných obchodech spojen se zábavou a nákupním šílenstvím, kdy v určitou hodinu jsou zákazníci vpuštěni do obchodu a soutěží mezi sebou o to, kdo rychleji doběhne k nabízenému zboží v akci, jehož počet je limitován. Black Friday je vždy v pátek po Dni díkůvzdání.

V USA obchody na tento den otvírají velmi brzo, v posledních letech v rámci konkurenčního boje některé obchody zahajují prodeje již ve čtyři hodiny ráno. Historie této akce včetně pojmenování sahá před rok 1961 do Filadelfie.

Loni lidé při Dni dopravy zdarma utratili celkem 210 milionů korun, zapojilo se 1 200 e-shopů. Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134 000. Zákazníci nejvíc objednávali elektroniku, která tvořila 24 procent všech objednávek.

Především elektronika se pak prodává i v rámci slevové akce Černý pátek, která tento rok proběhne poslední listopadový pátek.

Největší podporu má sice ve Spojených státech a v Asii, ale i v Česku se do ní zapojuje stále více obchodů.

Podle studie e-commerce, kterou zpracovávala Asociace pro elektronickou komerci, hraje doprava zdarma zásadní roli pro více než polovinu (53 procent) zákazníků.

Nákupní Černý pátek v USA:

Autoři: ,
Témata: Makro




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.