Přesně v poledne 18. listopadu 2015 začne akce Den dopravy zdarma, která potrvá přesně 24 hodin, tedy do čtvrtka do 12:00. Zdarma však v tomto případě neznamená, že si objednáte párátka za pár korun a necháte si je doručit domů. Limitem je v tomto případě hranice 300 korun a akce by se tak měla spíše jmenovat „Den sníženého limitu pro dopravu“.
Získejte zpět až 15 % ve stovkách obchodůPřes 1 500 obchodů nabízí dopravu zdarma, desítky obchodů nabízí navíc i tzv. „vratné peníze“ nebo slevové kupony. Na stránce VratnePenize.cz/den-dopravy-zdarma můžete ušetřit např. na Mall.cz, Kasa.cz, Tescoma, 4home nebo ProDeti.cz. Navíc jako vstupní bonus 50 Kč. |
V době psaní článku se na webu, určenému k akci, u počtu zapojených obchodů ukazuje číslo 1506. Inspirací pro Den dopravy zdarma je Freeshippingday.com, který vznikl ve Spojených státech.
Konec listopadu ve znamení vánočních nákupů
Obchodníci čekají, že středa bude patřit k nejsilnějším prodejním dnům předvánoční sezony na internetu. „Na základě zkušeností z minulých ročníků očekáváme růst obratu až o 30 procent,“ uvedla Andrea Čižmářová z e-shopu Kasa.cz.
Bezplatnou dopravu letos nabídnou i další velcí prodejci. „Dny dopravy zdarma u Alza.cz budou zahájeny v úterý 17. listopadu v 00:01 hodin a potrvají po celé tři následující dny, do 19. listopadu 24:00,“ uvedla mluvčí e-shopu Šárka Jakoubková.
Vánoční nákupy začínají na internetu zvolna v průběhu listopadu a vrcholí zhruba dva týdny před Vánoci. „Díky rekordní účasti e-shopů z různých segmentů zboží očekáváme, že z pohledu počtu objednávek bude letošní Den dopravy zdarma jedním z klíčových dnů vánoční sezóny,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel srovnávače cen Heureka.cz, který akci pořádá.
Černý pátekBlack Friday v tradiční podobě je v USA v kamenných obchodech spojen se zábavou a nákupním šílenstvím, kdy v určitou hodinu jsou zákazníci vpuštěni do obchodu a soutěží mezi sebou o to, kdo rychleji doběhne k nabízenému zboží v akci, jehož počet je limitován. Black Friday je vždy v pátek po Dni díkůvzdání. V USA obchody na tento den otvírají velmi brzo, v posledních letech v rámci konkurenčního boje některé obchody zahajují prodeje již ve čtyři hodiny ráno. Historie této akce včetně pojmenování sahá před rok 1961 do Filadelfie. |
Loni lidé při Dni dopravy zdarma utratili celkem 210 milionů korun, zapojilo se 1 200 e-shopů. Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134 000. Zákazníci nejvíc objednávali elektroniku, která tvořila 24 procent všech objednávek.
Především elektronika se pak prodává i v rámci slevové akce Černý pátek, která tento rok proběhne poslední listopadový pátek.
Největší podporu má sice ve Spojených státech a v Asii, ale i v Česku se do ní zapojuje stále více obchodů.
Podle studie e-commerce, kterou zpracovávala Asociace pro elektronickou komerci, hraje doprava zdarma zásadní roli pro více než polovinu (53 procent) zákazníků.
Nákupní Černý pátek v USA:
29. listopadu 2013 |