Reklama

Facebook potvrzuje, že nás chce všechny unést do jiné reality

  • 20
Na vývojářské konferenci F8 Mark Zuckerberg ukázal, jak si představuje budoucnost Facebooku.

Virtuální graffiti v podání Facebooku | foto: Facebook, Technet.cz

Tu nastínil už v říjnu loňského roku (více zde) - představil virtuální prostor, kde se mohou uživatelé spolu setkávat. Novinkou byli i avataři, kteří zvládnou vyjadřovat hrubé emoce za vás.

Plány společnosti Facebook do roku 2027 sází i na virtuální a rozšířenou...

Plány společnosti Facebook do roku 2027 sází i na virtuální a rozšířenou realitu.

Nyní na vývojářské konferenci F8 tento trend potvrdil. Znovu tak například připomněl virtuální prostor Spaces, který je nyní ve fázi betatestování.

Rozšířená i virtuální realita

Vedle virtuální reality Facebook uvažuje i o rozšířené realitě zprostředkované brýlemi. Ty mohou i nemusí být jak propojené s mobilním telefonem, jak ukázala řada výrobců. Samotný Facebook vlastní výrobce brýlí pro virtuální realitu Oculus Rift, ty se však pro rozšířenou realitu zase až tolik nehodí, firma už ale pracuje na nových.

VR a AR

Jaký je rozdíl mezi virtuální a rozšířenou realitou?

Virtuální realita (VR) nahrazuje vjemy z okolí novými. Vidíme jiný svět kolem sebe, slyšíme zvuky a jsme vytrženi z té opravdové reality.

Rozšířená realita (AR) oproti tomu s okolím pracuje. To, co před námi opravdu je, vidíme spolu s dalšími uměle vloženými objekty nebo informacemi.

Názorně to ukazuje hra Pokémon Go. Pokud chytáte pokémona ve vykreslené krajině, jste částečně ve virtuálním prostředí (opravdová virtuální realita by musela být všude kolem vás a vy byste ji pozorovali třeba prostřednictvím brýlí). Ale pokud si zapnete chytání v reálném okolí snímaném fotoaparátem mobilu, je to rozšířená realita

Reklama

Facebook tak připravuje řadu novinek, jako je například nová platforma označovaná „Camera Effects Platform“, která umožní uživatelům vytvořit trojrozměrné scény z jedné dvojrozměrné fotografie nebo postříkat zdi domu barevným digitálním vzorem a mnoho dalších věcí.

Facebook tak vývojářům ukázal možnosti, jak využít fotoaparát mobilu s novou platformou k vytváření jiné reality. Firma tak nyní nabízí otevřenou platformu pro rozšířenou realitu, která umožní třeba integrovat AR brýle.

Představitelé firmy také zdůraznili, že technologie rozšířené reality je stále na svém počátku. Jak upozornila viceprezidentka pro platformu a trh Deborah Liu cesta do budoucnosti rozšířené reality je zatím hotová pouze z jednoho procenta.

Boti pro Messenger

Firma také nově umožní lepší vyhledávání botů pro Messenger. Nová záložka „Discover“ má tak umožnit mnohem intuitivnější hledání toho správného bota, který vám pomůže. Firma také přidává Chat Extension, která umožní skupinový chat s jednoduchým vstupem nových uživatelů.

Na hlavní stránce facebookového profilu bude možné využít funkce „Smart Replies“, která dokáže odpovědět na jednoduché otázky týkající se třeba otevírací doby nebo kontaktů.

Další novinkou je „Places Graph“, což je nabídka informací o více než 140 milionech míst po celém světě. Vedle informací, fotografií a videí o konkrétním místě nabídne i hodnocení uživatelů.

Vývojářům Facebook nově nabízí prostor pro vytváření místních vývojářských komunit „Developer Circle“, kde mohou sdílet své zkušenosti i informace o novinkách.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

20 příspěvků v diskusi

Další z rubriky Internet

Reklama