Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Češi opouštějí domácí sociální sítě. Místo Spolužáků táhne Facebook

  8:56aktualizováno  8:56
Asi není velkým překvapením, že se v Česku stále více prosazují zahraniční sociální sítě a komunitní weby na úkor těch českých. Jaké služby v Česku nyní získávají navrch a jací jsou jejich uživatelé, zjišťovala v průzkumu agentura Nielsen Admosphere.

Popularita sociálních sítí a komunitních webů podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere.. | foto: Nielsen Admosphere

Zahraniční komunitní weby postupně ubírají uživatele těm českým. Příkladem je dříve populární Xchat, který dnes už nezná 61 procent dotázaných. Rostou naopak Google+ nebo LinkedIn. Ukázal to výzkum Komunitní weby 2015, který provedla agentura Nielsen Admosphere.

Komunitní weby jsou dlouhodobě jednou z nejatraktivnějších služeb na internetu. Mezi nejznámější patří Facebook, YouTube nebo český portál Spolužáci.cz.

Například Google+ za poslední tři roky zaznamenal růst počtu uživatelů o 19 procent. „Ač je faktická využívanost Google+ sporná, strategie získávání uživatelů přes Gmail, YouTube či Android zatím gigantu Google výborně funguje,“ uvedla manažerka Nielsen Admosphere Alena Ivánková.

Značný nárůst profilů zaznamenal i LinkedIn, známý jako síť profesionálů, kterému se počet uživatelů od roku 2012 zvýšil třikrát. „Dvojnásobného nárůstu dosahuje i Twitter, se kterým se Češi sbližovali jen velmi opatrně, ale jak se zdá, už se s ním pomalu, ale jistě sžívají,“ dodala Ivánková.

Uživatelé sociálních sítí a komunitních webů podle výzkumu agentury Nielsen...

Uživatelé sociálních sítí a komunitních webů podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere..

Výsledky výzkumu ukázaly, že komunitní weby a internetové služby na sdílení souborů jsou populární hlavně u mladší a střední věkové kategorie, tedy lidí ve věku 15-44 let. S přehledem největší podíl nejmladších respondentů má Instagram. Tomu už pomalu začíná konkurovat novější a také dvakrát méně známý Pinterest. Facebook už je naproti tomu tak rozšířený, že je věkové rozložení těch, kteří na něm mají profil, relativně rovnoměrné.

Nejmladší skupiny vedle LinkedIn, využívaného nejvíce lidmi ve věku 25-44 let, často naopak ignorují české služby Rajče nebo Spolužáky. Velká popularita portálu Spolužáci.cz, která byla v Česku vůbec jednou z prvních komunitního charakteru, díky stárnutí generací nejvíce žije u lidí ve věku 35-44 let.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.