Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Češi opouštějí domácí sociální sítě. Místo Spolužáků táhne Facebook

  8:56aktualizováno  8:56
Asi není velkým překvapením, že se v Česku stále více prosazují zahraniční sociální sítě a komunitní weby na úkor těch českých. Jaké služby v Česku nyní získávají navrch a jací jsou jejich uživatelé, zjišťovala v průzkumu agentura Nielsen Admosphere.

Popularita sociálních sítí a komunitních webů podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere.. | foto: Nielsen Admosphere

Zahraniční komunitní weby postupně ubírají uživatele těm českým. Příkladem je dříve populární Xchat, který dnes už nezná 61 procent dotázaných. Rostou naopak Google+ nebo LinkedIn. Ukázal to výzkum Komunitní weby 2015, který provedla agentura Nielsen Admosphere.

Komunitní weby jsou dlouhodobě jednou z nejatraktivnějších služeb na internetu. Mezi nejznámější patří Facebook, YouTube nebo český portál Spolužáci.cz.

Například Google+ za poslední tři roky zaznamenal růst počtu uživatelů o 19 procent. „Ač je faktická využívanost Google+ sporná, strategie získávání uživatelů přes Gmail, YouTube či Android zatím gigantu Google výborně funguje,“ uvedla manažerka Nielsen Admosphere Alena Ivánková.

Značný nárůst profilů zaznamenal i LinkedIn, známý jako síť profesionálů, kterému se počet uživatelů od roku 2012 zvýšil třikrát. „Dvojnásobného nárůstu dosahuje i Twitter, se kterým se Češi sbližovali jen velmi opatrně, ale jak se zdá, už se s ním pomalu, ale jistě sžívají,“ dodala Ivánková.

Uživatelé sociálních sítí a komunitních webů podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere..

Uživatelé sociálních sítí a komunitních webů podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere..

Výsledky výzkumu ukázaly, že komunitní weby a internetové služby na sdílení souborů jsou populární hlavně u mladší a střední věkové kategorie, tedy lidí ve věku 15-44 let. S přehledem největší podíl nejmladších respondentů má Instagram. Tomu už pomalu začíná konkurovat novější a také dvakrát méně známý Pinterest. Facebook už je naproti tomu tak rozšířený, že je věkové rozložení těch, kteří na něm mají profil, relativně rovnoměrné.

Nejmladší skupiny vedle LinkedIn, využívaného nejvíce lidmi ve věku 25-44 let, často naopak ignorují české služby Rajče nebo Spolužáky. Velká popularita portálu Spolužáci.cz, která byla v Česku vůbec jednou z prvních komunitního charakteru, díky stárnutí generací nejvíce žije u lidí ve věku 35-44 let.

Autoři: ,


Témata: LinkedIn


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.