Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Facebook začne blokovat některé články. Jaké, to vás možná překvapí

  20:05aktualizováno  20:50
Titulky článků, které jsou zavádějící a lákají ke kliknutí neférově, začnou z vaší domovské stránky na Facebooku postupně mizet.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

„Objednala si kávu. Co se stalo potom, to vás dostane na kolena!“

„Podíval jsem se pod její polštář... a byl jsem V ŠOKU!“

„10 důvodů, proč nejíst majonézu. Ten sedmý vás rozpláče!“

„Tenhle neznámý trik stačí na to, abyste zhubli 10 kilo denně!“

„Neuvěříte, co tentokrát řekl Donald Trump. A ne, není to o muslimech!“

„Pes zaštěkal na pošťáka, a jeho reakce byla DOKONALÁ!“

Tyto a podobné titulky jsou na sociálních sítích běžné. Snaží se zaujmout čtenáře a donutit jej ke kliknutí na článek - od toho také anglické označení „clickbait“, tedy návnada na kliky.

Facebook dnes oznámil, že začíná zprávy, které takto záměrně vynechají důležitou informaci nebo jsou zavádějící, označovat a omezovat. Navazuje tak na své předchozí kroky, kdy začal testovat blokování článků, které zklamou řadu lidí. „Lidé nám ale říkají, že i nadále vidí na Facebooku neférové titulky. Raději by viděli takové titulky, podle kterých se mohou rozhodnout, jak nejlépe strávit čas věnovaný čtení a na co kliknout,“ píše Alex Peysakhovich, výzkumník z Facebooku.

Jak Facebook pozná neférový titulek

Facebook nyní k posuzování na základě uživatelského chování přidal také detekci frází často používaných právě v neférových titulcích. Za neférový je považován takový titulek, který:

  1. zatajuje informaci, která je důležitá k posouzení článku, nebo
  2. přehání či jinak klame očekávání čtenáře.

Tým zaměstnanců Facebooku takto „oznámkoval“ tisíce nahlášených článků se zavádějícími titulky, čímž zpřesňuje automatické rozpoznávání. Analýzu provádí počítač automaticky, podobá se to spamovému filtru. „Stránky, které často a dlouhodobě odkazují články s tzv. clickbait titulky, budou penalizovány,“ dodává Facebook. Proto by se lidé, kteří přes Facebook odkazují svůj obsah, měli vyhnout zavádějícím titulkům.

Jak Facebook vybírá, co vám ukáže a co ne:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zavirované komunikátory neznámých jmen se dostaly do obchodu Google Play....
Zavirované komunikační aplikace se dostaly do obchodu Googlu. Nemáte je?

Útočníci použili otevřený kód komunikátoru Telegram a přidali do něj funkce škodlivého softwaru SonicSpy. Tři funkční, ale škodlivé komunikátory byly pod...  celý článek

Nové kurzy - letní semestr 2012 on-line
Expert na umělou inteligenci chce vyškolit miliony dalších odborníků

Strojové učení změní svět podobně jako kdysi elektřina, myslí si odborník na umělou inteligenci Andrew Ng. Podle něj je potřeba vychovat příští generaci...  celý článek

Suchoj T-50
Rusko dalo oficiální název své neviditelné stíhačce. Bude to Su-57

Sedm let od prvního letu dostává ruská neviditelná stíhačka oficiální název. Bude se jmenovat Su-57.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.