Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Facebook začne blokovat některé články. Jaké, to vás možná překvapí

  20:05aktualizováno  20:50
Titulky článků, které jsou zavádějící a lákají ke kliknutí neférově, začnou z vaší domovské stránky na Facebooku postupně mizet.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

„Objednala si kávu. Co se stalo potom, to vás dostane na kolena!“

„Podíval jsem se pod její polštář... a byl jsem V ŠOKU!“

„10 důvodů, proč nejíst majonézu. Ten sedmý vás rozpláče!“

„Tenhle neznámý trik stačí na to, abyste zhubli 10 kilo denně!“

„Neuvěříte, co tentokrát řekl Donald Trump. A ne, není to o muslimech!“

„Pes zaštěkal na pošťáka, a jeho reakce byla DOKONALÁ!“

Tyto a podobné titulky jsou na sociálních sítích běžné. Snaží se zaujmout čtenáře a donutit jej ke kliknutí na článek - od toho také anglické označení „clickbait“, tedy návnada na kliky.

Facebook dnes oznámil, že začíná zprávy, které takto záměrně vynechají důležitou informaci nebo jsou zavádějící, označovat a omezovat. Navazuje tak na své předchozí kroky, kdy začal testovat blokování článků, které zklamou řadu lidí. „Lidé nám ale říkají, že i nadále vidí na Facebooku neférové titulky. Raději by viděli takové titulky, podle kterých se mohou rozhodnout, jak nejlépe strávit čas věnovaný čtení a na co kliknout,“ píše Alex Peysakhovich, výzkumník z Facebooku.

Jak Facebook pozná neférový titulek

Facebook nyní k posuzování na základě uživatelského chování přidal také detekci frází často používaných právě v neférových titulcích. Za neférový je považován takový titulek, který:

  1. zatajuje informaci, která je důležitá k posouzení článku, nebo
  2. přehání či jinak klame očekávání čtenáře.

Tým zaměstnanců Facebooku takto „oznámkoval“ tisíce nahlášených článků se zavádějícími titulky, čímž zpřesňuje automatické rozpoznávání. Analýzu provádí počítač automaticky, podobá se to spamovému filtru. „Stránky, které často a dlouhodobě odkazují články s tzv. clickbait titulky, budou penalizovány,“ dodává Facebook. Proto by se lidé, kteří přes Facebook odkazují svůj obsah, měli vyhnout zavádějícím titulkům.

Jak Facebook vybírá, co vám ukáže a co ne:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Google nabízí vyhledávání práce
Umělá inteligence od Googlu pomůže najít práci

Společnost Google nyní funguje i jako zprostředkovatel práce.   celý článek

Rozcestník Discover v aplikaci Snapchat se stal terčem žaloby.
Snap Map je další způsob, jak teenageři mohou světu sdělit, kde jsou

Komunikační platforma představila funkci Snap Map pro snadné sdílení polohy s přáteli na virtuální mapě.  celý článek

Pohled na planetu Zemi ze stanice ISS
Na ISS se možná vrátí turisté

Ruská firma chce obnovit lety bohatých zájemců do vesmíru i s návštěvou Mezinárodní vesmírné stanice.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.