Krátké zprávy

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Facebookový Instagram útočí na Snapchat. Umožní mizení fotografií

  • 2
Facebook neusíná na vavřínech a snaží se zaujmout mladé uživatele. A znovu k tomu využívá nápadu jiných.

Snapchat je podle některých analytiků sociální sítí, která nejvíce ohrožuje pozici Facebooku, protože mu mají dávat přednost především mladí. Facebook ale nenechává nic náhodě a některé funkce, které jsou u konkurence úspěšné, bezostyšně vykrádá.

Nově tak u své služby Instagram zavádí možnost zaslat fotografii či video, které po určité době zmizí. Právě tato funkce je u konkurenčního Snapchatu nejvíce oceňována.

Facebook tuto novinku nabídne u fotografií, které uživatel pošle jednomu konkrétnímu uživateli nebo skupině přátel v rámci služby Instagram Direct.

„Když dostanete novou mizející zprávu, bude zvýrazněna modře. Abyste si ji mohli přehrát, klepněte na ni. Přehraje se jen jednou,“ píše se na blogu Instagramu. Služba je nastavena tak, že je zasláno oznámení o přehrání, ale i o tom, že si příjemce pořídí screenshot zprávu.

Mizející zprávy nejsou na Instagramu novinkou. Jsou součástí služby Instagram Stories. Facebook se pokoušel již dříve najít recept na úspěch Snapchatu. Například u Messengeru koketoval s funkcí, která umožní zprávě po jedné hodině zmizet. Přímou konkurencí měla být například aplikace Poke nebo Slingshot. Ani jedna se neuchytila.