Bylo jen otázkou času, kdy Facebook nabídne své obří komunitě uživatelů něco nového a lokální nákup a prodej zboží je logickým krokem.
„V uplynulých letech rostl počet uživatelů, kteří Facebook využívali k nákupu a prodeji zboží mezi sebou. Tyto aktivity vznikly ve facebookových skupinách a jejich popularita významně rostla. Skupiny věnované prodeji a nákupu navštívilo měsíčně více než 450 milionů lidí,“ vysvětluje v tiskové zprávě produktová ředitelka Mary Ku.
Nové aplikaci Marketplace tedy lze předpovídat rychlý start. Zboží budete moci snadno vyfotit, doplnit stručným popisem, požadovanou cenou a vystavit je k prodeji. Nabídky bude možné prohledávat plnotextově nebo jimi listovat po kategoriích v katalogu. Samozřejmostí je filtrování podle vzdálenosti prodejce od zájemce.
Facebook nenabídne žádné platební rozhraní, služba nebude nijak zpoplatněna (alespoň prozatím) a i způsob dopravy bude čistě na vzájemné komunikaci kupujícího s prodávajícím.