Facebook - logo

Facebook - logo | foto: Facebook.com

Facebook se zalekl negativních ohlasů - nové podmínky poslal k ledu

  • 16
Nepatrná, ale kontroverzní změna podmínek, kterou Facebook v únoru provedl, už neplatí. Facebook tak reaguje na stížnosti uživatelů, kteří se obávali o své soukromí. Novou verzi zatím stáhl a hodlá ji revidovat.

Nenápadná změna podmínek užívání, kterou si Facebook vyhradil právo ponechat si data i poté, co zrušíte účet, vyvolala negativní odezvy. Novináři, blogeři i uživatelé začali spekulovat, co znamená, že si Facebook data natrvalo ponechává, a neuklidnila je příliš ani reakce Marka Zuckerberga, zakladatele serveru.

popisek Kontroverzní změna podmínek
Facebook změnil podmínky: Končíte u nás? Vaše data si necháme dál.

Mark Zuckerberg nejprve na kritiku reagoval vysvětlením na svém blogu. To ale uživatele ani čtenáře neuspokojilo dokonale. Dnes Facebook přistoupil k tomu, čemu se v PR hantýrce říká "damage control" - tedy kroky ke snížení negativních dopadů na image firmy. Na oficiálním blogu Facebook (konkrétně Mark) oznámil, že nové podmínky zatím stahují a nahrazují je předešlou verzí (ze září 2008).

Facebook - TOS září 2008

"V průběhu posledních dnů nám mnoho lidí kladlo otázky ohledně změn (provedených v Podmínkách počátkem února - pozn. red.) a co tyto změny znamenají pro uživatele a jejich data (informace). Na základě této zpětné vazby jsme se rozhodli vrátit se k předchozí verzi podmínek, zatímco vyřešíme sporné body, které lidé nadhodili," vysvětluje Zuckerberg.

O rozhodnutí se prý radil s velkými firmami. Slíbil, že příští verze bude "reflektovat principy Facebooku a jeho uživatelů a bude psána jasnou, srozumitelnou řečí."

Nic jiného ostatně Facebooku nezbývá. Odteď bude každá změna v jeho podmínkách sledována velice pečlivě. Poslední dny ukázaly, že ne všem uživatelům je jedno, co se děje s jejich daty. Facebook je založený na tom, že o sobě lidé odkrývají část svého soukromí. Pokud uživatelům nezajistí bezpečí (nebo alespoň pocit bezpečí), bude mít zaděláno na problémy.

Tentokrát z nich ovšem dokázal vybruslit a ještě získat obrovskou pozornost médií. "Na Facebooku je více než 175 milionů lidí," chlubí se ve svém blogovém zápisku Zuckerberg, a dodává, že "kdybychom byli země, byli bychom šestá nejlidnatější na světě." Občanství v takovýchto "internetových zemích" ale může být nestálé, a Facebook, coby služba nejoblíbenější, bude také o to více sledován.