Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Facebook v USA znovu překonal Google

  11:49aktualizováno  11:49
Facebook ve Spojených státech už podruhé překonal v okamžité návštěvnosti Google, ukazují nejnovější statistiky návštěvnosti. Lidé se na webu více setkávají než na něm vyhledávají, vysvětlují odborníci.

Facebook na chvíli porazil Google | foto: Václav Nývlt - Technet.cz, s použitím Profimedia.cz

Je to už podruhé, co společenská síť Facebook ve Spojených státech z hlediska návštěvnosti porazila web internetového vyhledávače Google. Poprvé se jí to podařilo před Vánocemi. Zjistila to výzkumná společnost Hitwise, podle které na zmíněné dva weby v určitém okamžiku směřovalo až 14 procent lidí, kteří byli zrovna na internetu.

Hitwise analyzuje data o návštěvnosti internetových stránek jednou týdně. V minulém týdnu na stránku Facebook směřovalo 7,07 procenta všech uživatelů internetu v USA, zatímco stránka Google jich přilákala 7,03 procenta. List Financial Times (FT) v této souvislosti poznamenal, že i když to není velký rozdíl, o něčem to svědčí.

"Je to známkou toho, že web se čím dál víc stává místem k setkávání, než k vyhledávání," píše FT. Ještě před rokem na Facebook směřovala jen dvě procenta uživatelů internetu v USA. Od té doby Facebook dokázal zvýšit počet uživatelů na dvojnásobek a má jich více než 400 milionů.

Zástupkyně Hitwise Heather Doughertyová řekla, že Facebook se díky návštěvnosti větší než Google přenesl přes klíčový mezník. Analytik výzkumné společnosti Forrester Research Augie Ray zase upozorňuje na potenciál, který Facebook má. "Skutečná hodnota Facebooku a společenských sítí obecně se stává zřetelnější hlavně pro zadavatele reklamy," řekl.

Google nástup obliby společenských sítí registruje a v únoru na něj také zareagoval. Spustil svou vlastní síť s názvem Buzz, která zájemcům umožňuje komunikovat mezi sebou, vytvářet si profily, sdílet fotografie a videa či odkazovat na jiné společenské weby.

Buzz, podobně jako Facebook, ale naráží na problém zveřejňování osobních údajů (viz článek Facebook a Twitter mohou prozradit zlodějům, kdy nejste doma). Facebook se už dříve stal terčem kritiky za to, že uživatele vybízí k tomu, aby o sobě v nezabezpečeném prostředí internetu sdělovali řadu osobních informací a zadávali je do vyhledávačů. Cílem je nabídnou aktuální informace o zájmech uživatele v reálném čase.

Data organizace Hitwise berou v úvahu pouze návštěvnost domovské stránky Google.com. Ignorují tedy příbuzné weby ze skupiny Google jako je Gmail, YouTube, Google Maps nebo výsledky vyhledávání. Pokud by se bral zřetel na všechny tyto weby, pak by celková návštěvnost webů skupiny Google v USA za minulý týden činila 11,03 procenta. Na druhém místě by s podílem 10,98 procenta byly weby skupiny Yahoo, třetí by byl Facebook se zmíněnými 7,07 procenta.

Dosavadní vývoj podle FT naznačuje, že Facebook v nadcházejících měsících patrně web Google.com předstihne ve všech směrech. Noviny nicméně dodávají, že společenské sítě už v minulosti i zklamaly. Dlouho je na trhu například síť MySpace, která patří do skupiny News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Ta se těšila značné oblibě, v září 2007 ji ale předstihl web Google.com a už před ní zůstal.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ZmapujTo.cz
Tipy na weby: Ukliďte Česko. Hlaste podněty přímo z ulice či lesa

Práskat se nemá, ale hlásit se to musí. Poukažte na problémy ve vašem okolí přímo z terénu a nechte je řešit díky projektu ZmapujTo.cz. Smazat sami sebe z...  celý článek

Hacker Marcus Hutchins (na snímku z 15. května 2017)
V USA zatkli hackera, který zastavil šíření viru WannaCry

Hacker, kterému se v květnu podařilo zastavit masové šíření vyděračského počítačového viru WannaCry, byl zatčen v USA. Mladý Brit Marcus Hutchins, vystupující...  celý článek

Logo bitcoinu
Bitcoin se rozdělí na dvě měny. Může to snížit cenu původního bitcoinu

Vedle klasického bitcoinu vzniká nová virtuální měna bitcoin cash. Uživatelé si budou moci vybrat, kterou budou používat.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.