Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

KVIK: Facebook se možná chystá vyhledávat. Značka Apple už netáhne

  • 14
Už brzy se dozvíme, zda bude Facebook konkurovat Googlu ve vyhledávání. Značka Apple už nemá takový zvuk u mládeže, myslí si analytici. Tablet Surface Pro od Microsoftu bude bez kancelářského balíku Office.

Facebook bude konkurovat Googlu ve vyhledávání

Provozovatel největší světové sociální sítě Facebook se údajně chystá konkurovat společnosti Google ve vyhledávání na internetu. Před dnešním setkáním zástupců firmy s novináři o tom spekulují americká média. Podle některých názorů by na něm však firma mohla představit i svůj chytrý telefon či nové reklamní produkty.

Facebook se snaží hledat nové způsoby, jak vydělávat peníze. Není to tak dávno, co tato sociální síť spustila třeba možnost sázení ve hře Bingo. Mobilním uživatelům také například zobrazuje více reklam.

Podle deníku The New York Times by Facebook do případného vyhledávání mohl začlenit sociální rozměr prostřednictvím doporučení přátel, která na sociální síti dávají jednotliví uživatelé. Když by člověk například vyhledával film, mohl by mu Facebook ukázat, jaké filmy se líbí jeho známým, zatímco Google nabízí recenze od cizích lidí. Taková služba by se podle newyorského deníku líbila zadavatelům reklamy.

Provozovatel sociální sítě by přitom podle některých názorů nemusel být v konkurenčním souboji s Googlem bez šancí. "Pokud se Facebook rozhodne vážně věnovat vyhledávání, byl by Googlu důstojným soupeřem," míní Karsten Weide z analytické společnosti IDC.

KVIK - Rychlé zprávy

Quick - Kvik - Rychle

Slovíčko KVIK jsme vybrali pro jeho stručnost, unikátnost a okamžitě pochopitelný význam. Odkazuje na české citoslovce "kvik" i anglické "quick", první symbolizuje stručnost, druhé rychlost.

Slůvkem KVIK v titulku označujeme články složené z rychlých krátkých aktuálních zpráv a odkazů.

Facebook zatím spekulace nechtěl komentovat. V pozvánce na dnešní setkání s novináři pouze uvedl: "Přijďte se podívat, co budujeme."

Mladé lidi už Apple tak nevzrušuje

Značka Apple už mezi mezi dospívajícími Američany není tak populární, jako byla dříve. Vyplývá to z průzkumu společnosti Buzz Marketing Group, který cituje server Forbes.

Marketingová agentura prý zjistila, že Apple už je tak příliš populární, že už nemůže být populární. Vypadá to na první pohled jako protimluv? Ani ne. Pokud použijeme slangový výraz, že je značka Apple už moc "profláknutá," je to jasnější. "Dospívající nám říkají, že Apple už skončil," říká Tina Wellsová, zakladatelka serveru Buzz Marketing.

Podle výzkumu má nyní přízeň teenagerů značka Samsung, především pak modelová řada Galaxy. Mezi tablety by mladí Američané raději zvolili tablet Microsoft Surface než iPad od Applu.

Wellsová to vysvětluje tím, že Microsoft a Samsung utratily miliony na reklamní kampaně, které zachycují mobilní přístroje Applu jako zařízení pro starší generace.

Do tabletu od Microsoftu si budete muset Office koupit

Zatímco tablet Surface s osekanými Windows RT se může chlubit nainstalovaným balíkem kancelářských aplikací Office v základu, plnohodnotný Surface Pro bude prodáván bez této výbavy, připomíná server Neowin.

Systém s klasickým x86 procesorem by se měl začít prodávat již na konci ledna za ceny kolem 20 tisíc korun (podle výbavy).

,