náhledy
Škoda Transportation nedávno testovala svůj nový vlak v unikátní laboratoři Rail Tech Arsenal ve Vídni. Laboratoř umí kombinovat simulaci teploty, větru a vlivů typu sněžení nebo slunečního záření na železniční vozidla. Klimatický tunel simuluje mezní zimní i letní klimatické stavy. Zároveň funguje jako aerodynamický tunel
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Trysky vytvářejí z drobných kapiček vody sněhovou vrstvu pro zkoušku dveří. Zařízení se dá přirovnat k malému sněžnému dělu.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Zasněžené čelo jednotky před funkčními zkouškami (rozmrazování skla a stěrače, vytápění čelních světel a houkačky)
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Počátek zkoušky rozmrazování čelních světel
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Funkční zkouška vyhřívání čelního skla a stěrače. Ověřovalo se, zda je čelní, elektricky vyhřívané, sklo schopné sníh dostatečně natát a stěrač následně tento sníh odstranit. Hodnotí se i čas.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Funkční zkouška vyhřívání čelního skla a stěrače. Ověřovalo se, zda je čelní, elektricky vyhřívané, sklo schopné sníh dostatečně natát a stěrač následně tento sníh odstranit. Výsledek je zdařilý, výhled strojvedoucího dobrý.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Funkční zkouška otevírání dveří, při které je na dveřích vytvořena vrstva namrzlého sněhu. Led a sníh se vytváří tryskáním vody za teploty kolem mínus 15 stupňů Celsia.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Po zamrznutí se zkouší manuální i automatické, elektronicky řízené otevírání dveří. Právě se testuje vysouvání schůdku pod dveřmi (schůdek vyplní mezeru mezi nástupištěm a soupravou).
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Dveře se otevřely správně. Gesto pracovníka ŠKODA VAGONKA nepotřebuje komentář.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Testování kabiny strojvedoucího. Zde probíhaly funkční zkoušky a také testování klimatizace či topení. Stříbrná čidla s černou koncovkou měří teplotu, čidla která mají drátěný balonek (nad sedačkou a nad pultem) měří rychlost proudění vzduchu. Sedačka je opatřena topným tělesem (simuluje strojvedoucího), čidlo na čelním skle (schované pod tepelně izolační šedou páskou) měří povrchovou teplotu skla. V rohu kabiny je vidět měřící ústředna a kabeláž.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Reflektory před rozmrazením. Ani v obtížných klimatických podmínkách nesmí sníh zaslepit skla reflektorů.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Funkční zkouška rozmrazování čelních světlometů. Vlevo vidíte nastříkávání dveří sněhem pro funkční zkoušku dveří.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Čelní světla před začátkem testu rozmrazování. I v obtížných klimatických podmínkách musí být skla reflektorů nezaslepená sněhem.
Autor: ŠKODa TRANSPORTATION a.s.
Interiér jednotky. Červená topná tělesa na sedačkách simulují tepelný výkon jedné osoby. Topidlo uprostřed uličky vzadu simuluje tepelný výkon stojících osob, uprostřed uličky jsou čidla teploty.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Koordinátor zkoušek Martin Guth studuje plán zkoušek, Vít Beneš (u počítače) kontroluje nastavení všech parametrů jednotky, popřípadě provádí jejich změnu.
Autor: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.