náhledy
Eskalátorový tunel bude ústit v povrchovém vestibulu u křižovatky ulic Na Petřinách a Brunclíkova. Nedaleko jsou tramvajové zastávky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Prostor vznikl použitím Nové rakouské tunelovací metody. Stanice se razila postupně, s tzv. vertikálním členěním. Nejprve se vyrazily oba boční výruby s provizorními podélnými železobetonovými stěnami (opěrami), které se postupně odbouraly při ražbě středního výrubu. Na fotografii je zřejmý pozůstatek těchto stěn (dva světlé podélné pruhy v klenbě stanice) a průsaky podzemní vody primárním ostěním.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Součástí obří kaverny stanice je čerpací jímka, ze které výkonná čerpadla čerpají prosáklou podzemní vodu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Impozantní prostor jednolodní ražené stanice Petřiny v primárním ostění
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Eskalátorový tunel mezi traťovými tunely je vyražen správně, tedy mírně šikmo k podélné ose stanice. Pojízdné schody budou procházet částí technického zázemí avyústí ve výšce nástupiště, které bude asi tři metry nad budoucí konstrukcí dna stanice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nástupiště bude asi 3 metry nad budoucí konstrukcí dna stanice a pod nástupištěm bude technické zázemí. Proto vidíte traťové tunely i střední obratový tunel zhruba o dva metry výše.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Impozantní prostor jednolodní ražené stanice Petřiny v primárním ostění. Stanice je dlouhá přibližně 207metrů. Její dno je v hloubce 37,4 m pod terénem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled do obratového tunelu za stanicí Petřiny, který vznikl jako pokračování přístupové štoly Markéta. Traťové tunely vyrazily štíty TBM v jeho těsné blízkosti.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vyústění pravého traťového tunelu do stanice Petřiny v primárním ostění
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro omezení pístového efektu od jedoucích vlaků jsou ve vzdálenosti do 200 m od sebe budovány propojky mezi jednokolejnými traťovými tunely. Před jejich ražbou je třeba tunely TBM zajistit ocelovými rozpěrami.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jedna z tunelových propojek vznikne mezi 209. a 213. prstencem tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Detail zajištění tubinkového ostění traťového tunelu pro ražbu propojky. Díky propojkám mezi tunely bude pak ve stanicích menší průvan způsobený pístovým efektem, kdy jedoucí vlak před sebou v tunelu tlačí (a za sebou táhne) vzduch.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V místě propojky je třeba oba tunely TBM dočasně rozepřít ocelovou konstrukcí, která se v dolní části zasype kvůli průjezdu mechanizace.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tunel v místě budoucí vzduchotechnické propojky
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na ražbě propojky se podílí i tento stroj CAT s impaktorem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Při ražbě propojky mezi tunely se nejprve vybourají tubinky, za nimiž je zemina zpevněná injektáží. Světlé body jsou světelné stopy našich lamp, kterými jsme se snažili prostor přisvítit.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tunelové propojky se budují Novou rakouskou tunelovací metodou.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz