náhledy
Vestibul stanice metra Národní třída je téměř srovnán se zemí. Na místě původního vstupu do metra vyroste budova obchodního centra. Nový vestibul bude postaven pod zemí jako součást nové stavby. Pro cestující byla stanice metra Národní třída uzavřena 10. července 2012.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Demolice v centru Prahy má svá úskalí. Firma musela v centru Prahy použít menší stroje, než je obvyklé. Práce se proto prodloužily.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Firma měla přesně vymezené hodiny, kdy mohla staré stavby likvidovat. To byla další příčina zdžení, která se promítla na celkové době demolice .
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Počítat se muselo i s hodinovou přestávkou, během které si mohli obyvatelé okolních domů vyvětrat.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zatímco u jiných demolicí se pracuje téměř bez přestávky. Zde byla zapovězena práce o víkendech a v nočních hodinách.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zbouraný vestibul byl povrchový, železobetonový monolitický skelet.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Obvodové stěny byly prosklené.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled na strukturu monolitu prozrazuje, že při betonování si tehdejší stavbaři očividně nedělali těžkou hlavu. Laicky řečeno, nalili beton, a nezarovnali ho.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V prostoru stavební jámy bylo mezi ulicemi Vladislavova, Spálená a Purkyňova náměstíčko s fontánou a zelení. Nyní už po něm není ani památky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz