náhledy
Historická souprava metra Ečs připomněla 41. výročí zahájení provozu pražského metra. Třívozová souprava ráno jela mezi Kačerovem a Florencí, během dne přidávala další stanice podle toho, jak se na lince C otvíraly. Při jízdě cestující vyslechli dobová hlášení, která byla nově doplněná o současné.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Čelo soupravy nese původní logo metra. Na snímku přijíždí historická souprava Ečs do stanice Florenc.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Původní soupravy, na rozdíl od současných, plně řídil strojvedoucí.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Čelo historické soupravy nese evidenční číslo 1084. Jako první byla 22. listopadu 1973 představena veřejnosti souprava složená z vozů evidenčních čísel 1001, 1002 a 1003, kterou do stanice Vyšehrad dopravil lokotraktor T 211.0104 (nepatřil Dopravnímu podniku). Na snímku pomocník strojvedoucího kontroluje výměnu cestujících ve stanici Kobylisy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Soupravu řídí strojvedoucí s pomocníkem, jelikož na trase je jiný typ zabezpečovače, než byl původní (ARS - vlakový zabezpečovač s automatickou regulací rychlosti sovětské výroby).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Provoz metra zahájily soupravy sovětské výroby. Ty byly složené nejprve ze tří vozů Ečs. Jejich zvláštností bylo, že v každém voze bylo stanoviště strojvedoucího.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
První dodané vozy do Prahy se oživovaly po jednom na zkušební koleji v depu Kačerov, jelikož ještě probíhala jeho stavba.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V typickém interiéru uslyšeli cestující dobová hlášení, která byla doplněná o současné (např. o možnost přestupu na linky S). Na rozdíl od nových souprav ve vozech někdy na okamžik zhasne žárovkové osvětlení, a to když vůz přejíždí elektricky oddělené úseky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Soupravu využili běžní cestující, pamětníci z řad zaměstnanců i fanoušci MHD
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz