náhledy
Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vectron vyhovuje novým normám TSI. Čelo lokomotivy chrání strojvedoucího například při nárazu se silniční nebo železniční cisternou. Po kolizi jde snadno vyměnit, neboť je ke skříni přišroubováno.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vectron má ústřední pult strojvedoucího s dotykovými monitory. Řízení je pojato jednotně, uspořádání ovládacích prvků je stejné pro všechny varianty.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dieselelektrickou verzi Vectronu poznáte podle mohutných mřížek na boku skříně, kterými se přivádí chladící vzduch.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Panel pro ovládání pneumatických zařízení (například brzdy).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro startování spalovacího motoru používá vysoce výkonné kondenzátory. Jejich obrovská kapacita umožňuje zmenšit velikost baterií. Dieselový motor v drážním provedení splňuje aktuálně platné velmi přísné požadavky na čistotu výfukových plynů a má nízkou měrnou spotřebu pohonných hmot, maximální rychlost této dieselektrické lokomotivy je 160 km/h..
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Filtry vzduchu přiváděného do spalovacího motoru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Chladič dieselového motoru o výkonu až 2 400 kW. Přenos výkonu spalovacího motoru zajišťují frekvenčně řízené třífázové trakční asynchronní motory.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Lokomotiva využívá unifikované díly společné s elektrickými lokomotivami.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Infografika - uspořádání zařízení ve strojovně
Autor: Siemens