Přes 30 historických tramvají projelo v neděli Prahou jako přehlídka vývoje vozů, které brázdí koleje metropole už 140 let. Průvodu tramvají centrem Prahy nastavoval cestu historický služební vůz.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Figuranti v dobových kostýmech na oslavách 140 let MHD v Praze připomínali dobovou atmosféru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tramvaje byly řazeny za sebou tak, jak se postupem času objevovaly na pražských kolejích. Toto je služební vůz 351.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kolonu vedla nejstarší dochovaná tramvaj v Praze z roku 1886. Není to lecjaká tramvaj, ale rovnou druhý vůz koňky ze série 89 až 100, tedy letní otevřený vůz koněspřežné tramvaje.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Cestující koňkou byli v dobových kostýmech.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vozy koňky často zdobila reklama.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vyhlídkový vůz číslo 500 získalo muzeum Dopravního podniku až v roce 1972, po nepříliš zdařilé rekonstrukci.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kompars v dobových kostýmech ve voze číslo 500 z roku 1913
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Primátorská tramvaj číslo 200, odborně salonní vůz, byla postavena na přelomu 19. a 20. století podle návrhu architekta Kotěry v secesním slohu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Motorový vůz číslo 88 z roku 1900
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Druhý nejstarší elektrický motorový vůz ve sbírce muzea MHD
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vůz číslo 190 je druhý nejstarší elektrický motorový vůz ve sbírce muzea MHD
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vůz číslo 190 s otevřeným vozem 526 "ofeňákem“
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tramvaj linky 3 - „dvoustovák“ a vlek „malý vamberák“
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Motorový vůz číslo 297 („dvoustovák“) s dvěma vleky malý vamberák z různých dob
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dvoustovák s cestujícími
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Motorový vůz číslo 357 z roku 1915 s vlekem „krasin“ 1314
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Linka 19 s dobovými vozy číslo 357 z roku 1915 s vlekem „krasin“ 1314
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Motorový vůz číslo 2294 z roku 1932 byl vyřazen z provozu v roce 1973.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Motorový vůz číslo 2222 z roku 1930 s vleky 1111 "plecháč“ a „kolíňák“ 1219
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
„Čtyřstovák“ z roku 1923 a vlek „plecháč“ z roku 1926
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Souprava připomíná tramvajový provoz v době II. světové války.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Průvod tramvají, na začátku vůz 3063 s vlekem, následuje motorový vůz 3083. Dále prototyp „žehličky“ následovaný T II.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
„Dvoutisícovák“ z roku 1930 s vlekem 1523 „krasin“ z roku 1942
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jednosměrný motorový vůz 3063 „ponorka“ z roku 1943 s vlekem „krasin“ z roku 1946
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jednosměrný motorový vůz „mevro“ s vlekem
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V „Mevru“ se nachází samoobslužná pokladna
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Prototyp „žehličky“ T I číslo 5001 s vozíkem pro obsluhu tyčového sběrače.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Osádka na vozíku obsluhovala tyčový sběrač. Při průjezdu tramvajovou křižovatkou tyčový sběrač odpojila od troleje, jelikož trolej je pro pantografický sběrač.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Prototyp tramvaje TII s vozíkem pro obsluhu tyčového sběrače.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vzhledem se tramvaj podobala americkému vzoru tramvaje PCC. Design přitom vznikl v době nejtužší totality, tedy na začátku padesátých let minulého století.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Obsluha tyčového sběrače prototypu TII vykonávala stejnou činnost jako kolegové na vozíku z té jedničky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Souprava dvojice té trojek tvořená nejstaršími dochovanými vozy T3 z roku 1962
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vyhlídkový vůz T4
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
T3 6340 z roku 1964
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Západoněmecký kolejový brus 4092.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Brus z roku 1966 byl zakoupen pro broušení hlav kolejnic pevnými kameny za jízdy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nákladní „lóra“ s trojicí vlečných nákladních vozů
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
„Kátéčko“ KT8D5 z roku 1990
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nejmladším zástupcem tramvají T3 ve sbírce Muzea MHD je vůz T3SUCS č. 7292 vyrobený v roce 1989.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
„Tétrojka“ z roku 1976
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Montážním vozům pro opravu vrchního vedení, tedy trolejí, se přezdívá šibenice. Na snímku Praga RN.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Šibenice Mercedes-Benz pro práci na vrchním vedení (troleji).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
„Šibenice“ Škoda 706 RT – Schörling
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Praga V3S
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohyb mazací tramvaje můžete sledovat na internetu
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Za mazací tramvají následovaly současné typy MHD
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Cvičný vůz 5525 nemá prostřední dveře. Místo instruktora je vedle řidiče, proto jsou první dveře poloviční. Přesto se najdou nepozorní cestující, kteří chtějí touto tramvají cestovat.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Modernizovaná T3 s krytým podvozkem
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Modernizovaná T3 s krytým podvozkem
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tramvaj ČKD T6A5
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
3. T6A5
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pražany neoblíbená 14T „ Porsche“ v celovozové reklamě
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zevnitř tramvaje je vidět ven i v případě nalepení reklamy na okna.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tříčlánková nízkopodlažní tramvaj 15T má čtyři otáčivé podvozky. Krajní jsou plně otočné s asymetricky umístěnými středy otáčení, vnitřní jsou Jacobsova typu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
2. T3R.PLF
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
ForCity 15T4 s klimatizací
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Klimatizační jedotka tramvaje 15T4
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Průvod tramvají ke 140 letům provozu MHD v Praze zakončoval vůz hasičů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz