Nový motorák RegioShark byl vyvinut polskou Pesou podle požadavků Českých drah. Je natolik dobrý, že si ho objednali už dva němečtí dopravci. Češi pojedou tímto moderním a bezpečným vlakem dříve než Němci.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Žralok je prvním vlakem v moderní historii ČD, který má mezi dvěma vozidly společný jakobsův podvozek. Díky jeho použití je vlak nerozpojitelnou jednotkou.
Vlak se dá ovládat ze dvou kabin.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dvouvozová jednotka má celkem tři podvozky. Krajní jsou hnané, Jakobsův podvozek je běžný. Délka vozidla je 43 730 mm.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kotoučové brzdy jsou integrovány do kol. Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ve vozidle je celkem 15 sklopných sedadel. Většina z nich je ve společném prostoru pro cyklisty, vozíčkáře a kočárky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Součástí nízkopodlažního prostoru je dnes už běžná bezbariérová toaleta s uzavřeným systémem
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Společný prostor pro vozíčkáře a cyklisty je oddělen od prostoru dveří.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Společný prostor pro cyklisty, vozíčkáře a kočárky
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přechod z vysokopodlažní části nad Jakobsovým podvozkem do nízkopodlažní části
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vysokopodlažní část vozidla je nad hnaným podvozkem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Informační systém vozidla obsahuje několik LCD monitorů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Místo tradičních záclonek jsou okna vybavena roletami.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V blízkosti Jakobsova podvozku mohou někteří z vás cítit jiné chování skříně, než jaké má rozpojitelná jednotka.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V nástupním prostoru je sklopné sedadlo.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Klimatizovaná interiér vozidla je příjemně tichý. Pod podlahou se nachází hnací agregát. Pohánějí obě mechanicky spojené nápravy podvozku. Přenos výkonu je hydromechanický.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Oddíl první třídy má sice prostorná sedadla, ale mezi nimi chybí stolek pro práci na notebooku. Další nevýhodou tohoto prostoru je pouze jediná zásuvka.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na okruhu VUZ dosáhla jednotka 844 při testování až stošedesátku. Na běžných tratích má povolenou rychlost 120km/h.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vlak pojme celkem 120 sedících cestujících. Dalších 120 míst je k stání.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Sedadla vedle kabiny strojvedoucího mají sklopný stoleček.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Každý cestující může sledovat strojvedoucího v kabině skrz skleněné dveře.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na většině sedadel je dostatek místa pro krátké cesty.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Český žralok, jednotka řady 844, splňuje přísné bezpečnostní normy pro náraz do čtyř typů překážek.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Český žralok vedle polského "pantografu" Elf, který vozí cestující do okolí polského hlavního města.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přechod nízkopodlažní části vozidla do vysokopodlažní nad Jakobsovým podvozkem, který je společný pro dvě sousední skříně vlaku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V nízkopodlažní části vozidla je velký prostor pro zavazadla cestujících. Část sedadel umožňuje vždy sedět ve směru jízdy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Také v jedničce jsou česká sedadla z Fryčovic. Jejich uchycení k boku skříně umožňuje strojní úklid podlahy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Interiér první třídy je oddělen od dvojky skleněnou přepážkou.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Interiér plně průchozího vozidla nad Jakobsovým podvozkem. Sedadla vyrobila česká firma Borcad z Fryčovic u Frýdku Místku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
První vyrobená dovozová jednotka Pesa Link II na kolejích VUZ v Cerhenicích.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz