náhledy
Kdysi tunel, dnes hluboký zářez spojující choceňské nádraží s údolím Tiché Orlice je pro rychlé spojení z Prahy na Moravu klíčový. V těchto místech se také smrtelně zranil Jan Perner, náš nejvýznamnější železniční stavitel.
Autor: Michal Janko
Zmodernizované koridory, nové vlaky i lepší návaznosti spojů přiblížily Praze mnoho lokalit zejména na Moravě.
Autor: Michal Janko
Lokomotivy s rudou hvězdou v čele jezdily do všech směrů přibližně stejně rychle, respektive pomalu. Barvou je vyznačeno území, kam bylo v roce 1981 možné dojet z Prahy za tři hodiny.
Autor: Michal Janko
I když se to možná na první pohled nezdá, došlo na české železnici v posledních třiceti letech k mnohem většímu nárůstu cestovní rychlosti než kdykoli předtím.
Autor: Michal Janko
Železnice pod diktátem Třetí říše znamenala pro většinu běžných cestujících zhoršení pohodlí i rychlosti přepravy. Barvou je vyznačeno území, kam bylo v roce 1944 možné dojet z Prahy za tři hodiny.
Autor: Michal Janko
Poslední jízdní řád připravovaný ještě za Rakouska-Uherska odhaluje slušnou cestovní rychlost hned do několika směrů. Barvou je vyznačeno území, kam bylo v roce 1918 možné dojet z Prahy za tři hodiny.
Autor: Michal Janko
Porovnání v rozmezí 122 let. Barvou je vždy vyznačena maximální vzdálenost, kterou bylo možné v daném roce urazit za tři hodiny vlakem z Prahy. Rok 2040 je pochopitelně pouze fikce vycházející z plánů SŽDC.
Autor: Michal Janko
Mapa tříhodinové dojezdnosti po kolejích z Prahy v roce 2040 – optimistická fikce. Přehled tratí, do kterých plánuje SŽDC v následujících letech investovat.
Autor: Michal Janko
Kam byste dojeli za 3 hodiny v roce 2040.
Autor: koláž iDNES.cz