náhledy
Prototyp AC-130A, vyrobený z JC-130A sériového čísla 54-1626, chybí ještě nainstalovat kanony a kulomety a nanést kamufláž..
Autor: USAF
Prototyp AC-130A. Veškerá hlavňová výzbroj "gunshipu" míří z jednoho boku letadla. Tím se docílí vysoká koncentrace projektilů dopadajících na cíl, navíc po relativně dlouhou dobu.
Autor: USAF
Prototyp AC-130A. Nejprve byly AC-130A vyzbrojeny čtyřmi šestihlavňovými rotačními kanony M61 Vulcan ráže 20 mm a čtyřmi šestihlavňovými rotačními kulomety Minigun ráže 7,62 mm.
Autor: USAF
Detail AC-130A po optimalizaci výzbroje. V přední části jsou dva rotační kanony M61 Vulcan ráže 20 mm, v zadní části dva kanony Bofors L/60 ráže 40 mm vyráběné v licenci.
Autor: USAF
AC-130A, polokulový kryt zařízení Black Crow pro detekci nestíněných zapalovacích cívek motorů. Zařízení se používalo při lovu severovietnamských nákladních aut na Ho Či Minově stezce.
Autor: USAF
AC-130A sériového čísla 54-1630.
Autor: USAF
Letitý AC-130A, 54-1630, zaútočil dva dny před ukončením operace Pouštní bouře na irácké vojenské kolony tanků, obrněných vozidel a nákladních aut, ustupující po dálnici z Kuvajtu na Basru. Přes silnou protileteckou obranu napadených cílů utrpěly tyto výrazné ztráty (ve válečném románu by psali, že nekonečné kolony po zuby ozbrojených nepřátel byly rozmetány).
Autor: USAF
Verze AC-130H se objevila ke konci angažování Američanů ve Vietnamu. Přes krátkou dobu nasazení ve vietnamské válce prokázaly tyto letouny, u nichž byl druhý Bofors nahrazen houfnicí ráže 105 mm, své nesporné kvality. Nepřítel neměl ve výzbroji obrněný prostředek, který by odolal zásahu 105 mm projektilu přilétajícího shora.
Autor: USAF
Formace AC-130H, čtyři stroje při pojíždění a dva po startu ve vzduchu.
Autor: USAF, 1Lt Zach Anderson
AC-130H se chystá doplňovat palivo za letu. Fotografováno z létajícího tankeru KC-135.
Autor: USAF, SSgt. Matthew Plew
Efektní odpálení klamných cílů z AC-130U během cvičného letu. Tyto "světlice" se používají k ošálení protiletadlových raket s infračerveným naváděním.
Autor: USAF, Sr Julianne Showalter
Cvičná střelba z AC-130W. Vlečné vozidlo cíle je bez posádky, dálkově řízené.
Autor: USAF, A1C Ericka Engblom
Prvním "gunshipem" nasazeným ve Vietnamu byl typ AC-47 upravený z letitých Skytrainů (nebo chcete-li Dakot) C-47.
Autor: USAF
AC-119 byl "gunship" adaptovaný z transportního dvoumotorového stroje C-119 Flying Boxcar. AC-119 vznikl jako provizorium pro překlenutí období, než bude vyroben dostatečný počet AC-130, neboť stroje Hercules bylo potřeba především v dopravní verzi.
Autor: USAF