Zhruba rok a půl již Google ukazuje v rámci služby Popular Times, kdy jsou některé restaurace, bary a další podobné podniky zpravidla zaplněné. Nyní se firma rozhodla, že tuto schopnost vyhledávání na Google Mapách rozšíří o aktuální stav zaplnění místa.
Podobně jako u sledování hustot dopravy používá k tomu Google anonymizovaná lokalizační data, které získává z mobilních zařízení a dalších zdrojů. V reálném řase můžete zjistit, kde právě „mrtvo“ a kde to žije.
„Můžete zjistit, jak dlouho lidé zůstávají v daném místě. To vám pomůže naplánovat si itinerář na minutu. Můžete si tak být jisti, že máte dostatek času, abyste si stihli dát šálek horké čokolády v místní cukrárně, než vyrazíte do restaurace, kde máte večeři,“ radí Google.
Firma podle svých slov přišla s nápadem na ukazatel zaplněnosti místa v rámci výprodejové akce Black Friday, kdy se před obchody tvoří velké fronty.