Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Facebook a Google končí s falešnými zprávami. Odstřihnou jim reklamu

  12:43aktualizováno  12:43
Dva velcí hráči na poli internetové reklamy chtějí omezit financování neověřeného zpravodajství.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Google podle agentury Reuters sdělil, že se chystá zabránit webovým stránkám, které zkreslují obsah zpráv, používat jeho reklamní systém AdSense. Zatím není zcela jasné, jak toho dosáhne, ale společnost zřejmě může využít systému, který dnes už funguje a brání zobrazení reklam například na pornografických stránkách. Podle informací, které se dostaly na veřejnost, jde o kombinaci učenlivého algoritmu a lidského „kontrolora“.

Facebook zároveň aktualizoval své inzertní podmínky, aby bylo patrné, že jeho zákaz klamavého a zavádějícího obsahu se vztahuje i na falešné zprávy. Kroky Facebooku jsou omezeny na jeho reklamní politiku a necílí na falešné zprávy ze zpravodajských webů, které sdílí uživatelé na svých kanálech.

Nový krok Googlu se nezabývá otázkou falešných zpráv, které se objevují ve výsledcích vyhledávání Google. Ale již dříve oznámil, že hodlá nasadit mechanismus pro upřednostnění zpráv z důvěryhodných serverů. Ten by mohl být částečně využit i v tomto případě.

Servery jako Google, Facebook a Twitter čelily vlně stížností na roli, kterou hrály v prezidentských volbách v USA. Servery byly obviňovány z toho, že umožnily šíření falešných a nepravdivých informací, které by mohly zviklat voliče, například směrem republikánskému kandidátu Donaldu Trumpovi. Podle analýzy BuzzFeedu se falešné zprávy šířily na levicových (cca 19 %) i pravicových (cca 28 %) stránkách. Facebook byl rovněž v minulosti obviněn z toho, že jeho „redaktoři“ ovlivňovali „Trending News“ v srpnu 2016 Facebook tuto funkci předal automatům.

Aktualizace: Článek jsme rozšířili o odkazy.

Autor:




Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.




Google Chromecast 2Google Chromecast 2

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.