Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Google spouští bezplatné streamování hudby. Brání se tak Applu

  11:58aktualizováno  11:58
Už za několik dní se má spustit nová hudební služba Apple, a tak reaguje i konkurence. Mezi prvními změny ohlásila společnost Google, která u své služby Google Play Music začne nabízet bezplatný poslech přerušovaný pouze reklamou. Zatím bude fungovat jen v USA.

Streamování hudby v rámci Google Play Music je dostupné i v Česku. Zdarma bude zatím ale jen v USA | foto: Google

Google Play Music nabízel dosud přístup na dvouletou smlouvu za částku deset dolarů (cca 240 korun) měsíčně. Oznámenou bezplatnou verzí s menší nabídkou skladeb a přerušováním písní reklamami chce získat a později přesvědčit k uzavření smlouvy ty, které odrazují od vstupu počáteční požadavky na platbu, uvedla podle serveru Re/Code viceprezidentka servisu Zahavah Levineová.

Fotogalerie

Google spouští nejdříve poslech přes web, ještě tento týden přidá podporu v aplikacích pro Android a iOS. Služba je zatím dostupná pro zájemce z USA, o dalším rozšiřování zatím nepadla zmínka.

Uživatelé u doposud předplacené služby Google Play Music mohou využít například pokročilé funkce, které nabídnou ten správný playlist podle vaší nálady. Google ji nabízí díky loňské akvizici společnosti Songza.

Reakce na Apple

Krok Googlu je reakcí na tento měsíc oznámenou streamovací službu od Applu, která bude za deset dolarů měsíčně s tříměsíčním bezplatným zkušebním období.

Všechny funkce budou dostupné v aplikaci Apple Music pro iPhone a iPad. Aplikace pro Apple TV a Android přijde později, na podzim letošního roku.

Všechny funkce budou dostupné v aplikaci Apple Music pro iPhone a iPad. Aplikace pro Apple TV a Android přijde později, na podzim letošního roku.

Tříměsíční zkušební doba měla jít na vrub interpretům, ale ti to odmítli. Apple, který již provozuje největší světovou službu pro stahování hudby iTunes, tak vyvolal vrásky na čelech konkurence a ta musela reagovat.

Apple si chce spuštěním služby udržet vedoucí pozici na poli digitální hudby, kde se zájem pomalu přesouvá od stahování ke streamingu. Právě prodej digitálních nahrávek pomalu klesá. Ale například v Česku spolu s on-line poslechem dokáže nahradit propad prodeje z fyzických nosičů.

 

Autoři: ,


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.