V Americe je také slevoserverů nepočítaně, ale vládne zde jejich uznávaný zakladatel, Groupon.com, který slevovou mánii v roce 2008 odstartoval (ačkoli myšlenka je mnohem starší).
Slevoservery i v ČRNení těžké pochopit, proč jsou hromadné slevonakupovače tak oblíbené. Kdo by neměl rád slevy? V Česku se objevily počátkem roku 2010, českých klonů jsou celé desítky. |
Se ziskem přes 50 milionů dolarů měsíčně je pochopitelné, že Groupon upoutal zrak velkých investorů. Dvořilo se mu údajně Yahoo, které dostalo košem. A prý i Google, který by mohl být úspěšnější. Podle Vator News nabídl Google za Groupon.com šťavnaté 2,5 miliardy dolarů, nyní už se ale mluví o částce až šestimiliardové.
"Spekulace a fámy zásadně nekomentujeme," odmítl se k údajným vyjednáváním vyjádřit Google. Ani od Grouponu zatím novináři žádnou reakci neslyšeli. Vyjednávání tak symbolicky probíhá i přes média, která postupně přinášejí stoupající údajně nabízené částky.
Co to může znamenat?
Pro Google je Groupon zřejmě cestou, jak se naplno obout do prodeje na internetu. V oblasti eshopů zatím příliš nezazářil, ačkoli Google Checkout i další experimenty se rozhodně neztratily.
Za povšimnutí stojí především fakt, že Groupon se specializuje na lokální nabídky.
V době, kdy mobilní internet patří k běžnému kanálu a geolokace si podmaňuje další a další sociální sítě, je lokálnost Grouponu velkým přínosem pro tak globální společnost, jako je Google.
Rozumné propojení Grouponu s Mapami Googlu nebo vyhledáváním zboží by mohlo dopadnout velmi použitelně. Navíc by případná akvizice mohla udělat prostor pro nástup Grouponu do Česka, právě skrze Google, který zde již zastoupení má a rád si na naší internetové populaci zkouší nové služby.
Zdroje:
- Google prý chce koupit Groupon (NYTimes, anglicky)
- Google by mohl koupit Groupon za 6 miliard - a pořád by to bylo výhodné (Mashable, anglicky)
- Google šilhá po Grouponu (All Things Digital, anglicky)
- Google i Groupon nadále mlčí o možné akvizici (Wired, anglicky)