Reklama

Google bude značkovat vyhledávání s urážlivým nebo útočným obsahem

Google začal nově označovat další kategorii webů ve vyhledávání. Tentokrát to budou výsledky, které mimo jiné někoho urážejí nebo na někoho utočí.
Sídlo společnosti Google

Sídlo společnosti Google | foto: blogspot.com, Mobil

Google přichází s novou kategorií označování výsledků vyhledávání, která by měla uživatelům vyhledávače usnadnit život. Pokračuje tak ve svém boji s falešnými zprávami, pirátským obsahem či vyděrači. Firmě s tím pomáhá armáda lidí, kteří se řídí speciálními instrukcemi.

Návod na internet

Zhruba 160 stran má návod, podle něhož postupují lidé prověřující potenciálně závadný obsah ve vyhledávání. Vedle popisu toho, jak označit nějakým způsobem problematické weby, jsou zde i kritéria pro důvěryhodnost. Takových „kontrolorů obsahu“ má Google podle serveru Search Engine Land asi 10 tisíc po celém světě.

Reklama

Za důvěryhodné jsou například označeny stránky novin, které získaly sedm novinářských Pulitzerových cen. Nedůvěryhodný je naopak zpravodajský web obsahující gramatické chyby a překlepy.

Návod Googlu na kontrolu obsahu doporučuje označovat upsetting--offensive weby,...

Návod Googlu na kontrolu obsahu doporučuje označovat upsetting--offensive weby, které propagují falešné informace nebo jsou urážlivé a útočné.

Není to ale vždy tak jednoduché. Firma má ve zmíněném návodu kategorii výsledků, které jsou označeny jako False to Meet, což znamená, že jsou hodnotné jen pro minimální množství lidí nebo nikoho. Jinými slovy, že se konkrétní výsledek vyhledávání minul s požadavky tazatele.

Do této kategorie spadá řada problematických webů, včetně těch, které mají nové označení „upsetting--offensive“. Právě v této kategorii bude zařazen i urážlivý a útočný obsah.

Samotné označení zmíněnou značkou by nemělo výsledek přímo penalizovat, jako je tomu třeba u pirátského obsahu, ale naopak dostanou přednost weby, které mají důvěryhodný obsah.

Postiženy budou weby s útoky proti osobám nebo skupinám obyvatel podle jejich pohlaví, rasy nebo víry. Níže v seznamu vyhledávaných webů se mohou ocitnout i nepřesné nebo jinak pochybné informace.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

23 příspěvků v diskusi

Témata: Google
Reklama