Sociální síť Google Plus se otevřela organizacím a firmám, stránky na ní lze založit během několika minut.

Sociální síť Google Plus se otevřela organizacím a firmám, stránky na ní lze založit během několika minut.

Google Plus se otevřelo organizacím, slibuje jedinečný vztah s klienty

  • 9
Sociální síť společnosti Google zatím fungovala pouze pro jednotlivce, nyní se ale otevírá i firmám, organizacím a zájmovým skupinám. Facebook se už stal prakticky povinným komunikačním kanálem pro velké i malé firmy, teď se podobnou cestou vydává i Google Plus.

Již od června 2011, kdy Google spustil svůj zatím nejreálnější pokus o sociální síť schopnou konkurovat dominujícímu Facebooku, se diskutovalo o tom, jak a kdy otevře "plusko" firmám a organizacím. Pokud by to udělal příliš brzy, byla by síť plná komerčních profilů a reklam, což by mnoho lidí nelákalo. Na druhou stranu jsou lidé z Facebooku zvyklí nacházet na sociální síti obsah médií, značek, umělců nebo oblíbených sdružení.

Toyota na svém Google plus profilu využívá známého triku navazujících zmenšenin obrázků

The New York Times na Google Plus

Google spekulace přerušil a otevřel svou sociální síť firmám, klubům, umělcům, tedy prakticky komukoli, kdo by si zde chtěl založit stránky.

"Firmám a značkám pomůže Google+ spojit se se zákazníky a fanoušky, kteří si vás zamilovali. Nejenže vás budou moci doporučit pomocí tlačítka +1 nebo si vás přidat do kruhů a dlouhodobě vás sledovat. Mohou s vámi strávit skutečný čas, tváří v tvář," píše Google.

"Stačí, když začnete sdílet, a brzy se objeví fanoušci a zákazníci, co vás budou chtít pozdravit."

Stránka obchůdku Zen Bikes na Google Plus

Google Plus nabízí hned od začátku čitelné rozdělení role osobní a role firemní: vždy jasně vidíte, zda právě vystupujete za sebe či za firmu, jejíž profil spravujete. Facebooku trvalo dlouho, než tuto důležitou maličkost implementoval. O stránku se zatím může starat jen jeden administrátor, což pravděpodobně Google brzy napraví.

Vytvořit stránku na Google Plus: výběr typu organizace

Vytvořit stránku na Google Plus: možnost přepínání mezi rolemi

Vytvořit stránku na Google Plus: výběr profilové fotky

Vytvořit stránku na Google Plus: můžete omezit, kdo uvidí obsah

Oproti Facebooku nabízí Google firmám osobnější propojení se zákazníky, například skrze videokonference, jak Google názorně předvedl na videu s prodavačem kol (Jeho stránka teď mimochodem díky reklamě Google zažívá nápor fanoušků z celého světa a prodavač cykloobchůdku se jim svěřuje, že neví, jestli se všemi dokáže udržet kontakt).

Stránku si můžete vytvořit na Google Plus zde.

Také správce stránky má možnost třídit fanoušky (fanoušek neví, do kterého kruhu byl zařazen).

Stránku si uživatelé mohou přidat do svých kruhů. Na Facebooku zatím není podobné třídění možné.

Přímé propojení rovnou z vyhledávání

Aby Google podpořil přímou návaznost na vyhledávání (tedy nejsilnější doménu Google), změnila i funkci operátoru "+". Pokud nyní zadáte znak + před název firmy, dostanete se přímo na její stránku na Google+ a můžete se rovnou zařadit mezi fanoušky této firmy. Tato funkce, nazývaná Direct Connect, zatím funguje pouze experimentálně a pro několik málo firem: Google, Toyota nebo Pepsi. Google slibuje, že brzy objasní pravidla, za kterých můžete použít Direct Connect.

Technet.cz na Google Plus

Za necelý půlrok se na sociální síť Google Plus přihlásilo 40 milionů uživatelů. Google má přesto v oblasti sociálních sítí co dohánět, hegemon Facebook zde kraluje více než 800 milionům uživatelů. Otevření se organizacím přinese novou dynamiku do interakcí na síti Google Plus, neboť většina organizací, které jsou na Facebooku a Twitteru, nebudou mít se vstupem na další sociální síť problém.