Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google se může ohánět vaším obličejem v reklamách. Jak mu to zakázat?

aktualizováno 
Vaše doporučení restaurace se může objevit i v placených Google reklamách. Tato sdílená doporučení se mohou objevit na stránkách YouTube, mapách Google a dalších dvou milionech stránek. Pokud s něčím takovým nesouhlasíte, můžete v nastavení tuto funkci vypnout.

Pokud něco ohodnotíte na Google+, vaši přátelé mohou dostat "sdílené doporučení", tedy placenou reklamu, na které bude vaše fotka. | foto: montáž: Technet.czProfimedia.cz

Sdílená doporučení na Google+

Sdílená doporučení na Google+

Google oznámil změnu sjednocených podmínek pro používání služeb, které uživatelům nabízí. Drobných úprav je více, ale nejdůležitější novinkou je "ujasnění, jak se vaše jméno a profilová fotka mohou zobrazovat ve službách Google (včetně recenzí, reklam a dalších komerčních kontextů)". V praxi to znamená, že pokud něco kladně ohodnotíte na Google+ či souvisejících službách (Mapy, Play, Hudba atd.), vaši přátelé či všichni, kdo vidí vaše připomínky n Google+, mohou u placených reklam třetích stran vidět vaše doporučení s vaší fotografií.

Jako příklad uvádí Google pekárnu: " Hodnocení +1, které jste dali své oblíbené pekárně, může být zahrnuto do reklamy, kterou tato pekárna prostřednictvím Googlu zobrazuje. Těmto doporučením říkáme sdílená doporučení."

Jak nastavit zobrazování svých fotek u reklam

Sdílená doporučení můžete povolit či zakázat v rámci nastavení služby Google+. Tímto nastavením určíte, zda se může vaše fotografie a jméno objevit u placené reklamy na webových stránkách. Pokud jste již dříve ekvivalentní či podobné nastavení zaškrtli na Google+, budete mít sdílení od začátku povoleno (což zjistili i někteří naši čtenáři). Nové profily mají ve výchozím stavu sdílená doporučení vypnutá.

Sdílená doporučení můžete zrušit v nastavení Google+.

Sdílená doporučení můžete zrušit v nastavení Google+

Nastavení se nevztahuje na sdílená doporučení u služeb Google (např. v obchodě s hudbou nebo aplikacemi Play). "Viditelnost aktivit mimo reklamy můžete omezit smazáním dané aktivity nebo změnou nastavení její viditelnosti," radí stránky Google. Nelze tedy jednoduše hromadně a zpětně zakázat zobrazování podobných aktivit v rámci některých stránek Google. Je to podobné, jako u Facebooku, kde se vaše "lajky" automaticky mohou zobrazit vašim přátelům.

Fotky a sdílená doporučení se také nezobrazují, pokud je uživateli méně než 18 let.

Reklamy s obličejem budou stále častější

Méně soukromí, více soukromí?

Nastavení soukromí se stále mění, firmy balancují mezi žalobami a ziskem.

Provozovatelé sociálních sítí pochopitelně chtějí, aby o sobě lidé sdíleli co nejvíce věcí s co nejvíce lidmi. Proto různými způsoby povzbuzují ke sdílení, nebo naopak omezují možnosti nastavit soukromí.

Facebook například nedávno zrušil možnost skrýt svůj profil. Všechny profily se nyní dají vyhledat.

Google není jediný, kdo "sdílená doporučení" zavádí. Předběhl ho  Facebook, který inzerentům umožňuje využít jejich stávající základny fanoušků na facebookových stránkách a například cílit své reklamy jen na ty, kteří mají mezi přáteli nějakého fanouška jejich firmy či služby. Těm se pak zobrazí reklama přímo s konotací "Váš přítel má tuto značku rád" a to samozřejmě automaticky zvýší pozornost oproti reklamě, která toto razítko sociální blízkosti nemá.

Google, který už od roku 2000 nabízí textové reklamy založené na vyhledávaných slovech, zcela logicky využívá svou sociální síť k účinnějšímu cílení reklam. Síť Google+ je postupně integrována do většiny služeb Googlu. Lze tedy očekávat jistý nárůst v užívání této služby. Náskok Facebooku je však ohromný a uživatelé na Facebooku jsou zatím mnohem zvyklejší na palec nahoru (tlačítko "Líbí se mi", lidově zvané "lajk" podle anglického like). Google má před sebou se svým "+1" ještě dlouhou cestu.

Nepoužívejte mobil za jízdy!

Aktualizace smluvních podmínek. Google se snaží vše vysvětlit nejen právnicky,...

Aktualizace smluvních podmínek - Google se snaží vše vysvětlit nejen právnicky, ale i v pohodlnějším překladu do běžné mluvy.

V nových podmínkách také Google upozorňuje na důležité zásady při zacházení s heslem. Heslo ke Google účtu byste nikdy neměli nikomu prozrazovat. Více o zásadách práce s hesly si přečtěte v našem rozhovoru o dvoustupňovém zabezpečení nebo v  článku o častých heslech.

Poslední změnou v podmínkách služeb Google je zdůraznění nebezpečí, které hrozí uživatelům používajícím mobilní zařízení (tablet či mobil) při řízení auta. Podle nedávného průzkumu se k tomu v USA přiznávají čtyři pětiny univerzitních studentů. Přitom používání mobilu za jízdy může být nebezpečnější než řídit pod vlivem alkoholu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Google Street View nově umožňuje i výlet až na oběžnou dráhu Země.
Google míří do vesmíru. Na Street View můžete projít už i ISS

Služba Google Street View už pokrývá obrovské množství ulic i prostor v mnoha státech světa. Teď se dostává až na oběžnou dráhu. Nově totiž umožňuje projít se...  celý článek

Nová Hello Barbie komunikuje po stisknutí knoflíku na pásku.
FBI varuje: špehovat vás mohou už i hračky

Obavy o soukromí jsou v době vzájemně propojených zařízení stále více opodstatněné. Zvyšuje se množství senzorů, mikrofonů a kamer v našem okolí, a to nejen v...  celý článek

Sídlo americké Národní bezpečnostní agentury ve Fort Meadu v Marylandu....
Putinovi hackeři napadli naše elektrárny, přiznaly zdroje z vlády USA

Hackeři operující ve prospěch ruské vlády pronikli v červnu do nejméně tuctu amerických elektráren. O napadení tajné služby věděly, nyní vyšlo najevo i to, kdo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.