Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Google dá reklamu do termostatů i aut. Nejdřív ale musí opravit hlásiče

  8:48aktualizováno  8:48
Google živí reklama, a tak hledá místa, kde by ji mohl uživatelům svých produktů ještě zobrazit. Vhod mu přichází nadcházející trend internetu věcí. Už za pár let se tak můžeme dočkat reklamních sdělení na ledničkách či termostatech. Mezitím musí Google stihnout jedno takové chytré zařízení opravit.

Termostat od Googlu možná bude ukazovat reklamu | foto: Nest labs

Google v dopise Komisi pro cenné papíry (SEC) naznačil své plány, jak chce rozšířit pole působnosti. Tedy že hodlá marketingovými sděleními zahltit doposud reklamami nepostižená zařízení.

"I další společnosti by mohly za několik let využít zobrazování reklam a dalšího obsahu na ledničkách, palubních deskách aut, termostatech, brýlích a hodinkách, když budeme jmenovat jen některé z možností," napsala firma.

"Očekáváme, že uživatelé budou používat naše služby a sledovat naše reklamy na stále širším množství zařízení a tomu přizpůsobujeme naše reklamní systémy," napsala firma.

Google se tak podle serveru Time snaží SEC vysvětlit, proč neukazuje svým investorům velikost svého mobilního podnikání. Definice mobilních zařízení se totiž podle něj mění tak rychle, že by to bylo "zavádějící a matoucí". Avšak další technologické společnosti jako Facebook, Twitter a Yahoo pravidelně zveřejňují údaje týkající se mobilního růstu.

Všichni chtějí naskočit do rozjetého vlaku

Google rozhodně není první ani poslední firmou, která chce proniknout do této slibně se rozvíjející oblasti. Velké plány zde má Intel Microsoft i Apple, ale v závěsu nezůstávají ani takové firmy jako Cisco nebo General Electric.

Poněkud zjednodušeně se totiž trend "inteligentních věcí" dá označit jako dělání chytrých věcí z hloupých. U televizních přijímačů to mělo poměrně veliký úspěch, a tak se čím dále více firem snaží ukázat, že i další domácí zařízení mohou být doplněna o množství automatických funkcí a pospojována do jednoho funkčního celku. Ten je pak možné ovládat třeba přes internet.

Patří sem přitom nejen obligátní lednička, která vás upozorní na docházející jídlo a případně ho i objedná, ale i osobní lékařské přistroje (třeba skryté v hodinkách), které vám například průběžně měří puls apod.

Chytrý detektor kouře a úniku plynu od společnosti Nest.

Chytrý detektor kouře a úniku plynu od společnosti Nest.

Problémy s hlásičem

Google musí mezitím ale vyřešit jednu nepříjemnost. Musí totiž svolat a opravit asi 440 tisíc kouřových a CO hlásičů Nest Protect Smoke + CO alarms.

Za určitých okolností totiž nemusí hlásič spustit poplach. V podezření je "chytrá" funkce alarmu Wave, která umožní dočasně zastavit houkání, pokud se pod ním mává rukama. Zatím firma vydala záplatu, která funkci vypne.

Hlásiče vyrábí firma NEST, kterou Google nedávno koupil. Ta také stojí za termostaty, které chce Google podle předchozích řádků využít k zasílání reklamních sdělení.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.